Gå til innhold

Kvinner og utseende

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tillært ... massepsykose?

(I par andre kulturer er det motsatt, og mennene pynter seg, bl.a. med smykker og sminke - kvinnene tar seg av sånne ting som viktige avgjørelser og frieriet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Menn får ikke appelsinhud, og de ser ut akkurat likt som da de la seg når de våkner, da vi kvinnfolk ser ut som huldra/hun i badekaret i The Shining/andre fæle grusomme ting

Tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg tror ikke det er så stor forskjell, men forskjellen ligger i at vi kvinner snakker om det, men det gjør ikke menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får ikke appelsinhud, og de ser ut akkurat likt som da de la seg når de våkner, da vi kvinnfolk ser ut som huldra/hun i badekaret i The Shining/andre fæle grusomme ting

Tror jeg da.

Nei, menn får mage. Mht "vi kvinnfolk ser ut som huldra/hun i badekaret i The Shining/andre fæle grusomme ting" - Snakk for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Jeg tror ikke det er så stor forskjell' date=' men forskjellen ligger i at vi kvinner snakker om det, men det gjør ikke menn.[/quote']

*nikker* Det tror jeg og :wink:

(ellers syns jeg det virker som om menn er minst like opptatt av kvinners utseende som kvinner er :tunge1::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Min lille femtenåring sier det er fordi det er sånt press fra alle kanter om hvordan man skal se ut. Fra media og over alt......

Og det er jo først de siste årene at det legges press på mannens utseende fra samme kanaler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille femtenåring sier det er fordi det er sånt press fra alle kanter om hvordan man skal se ut. Fra media og over alt......  

Og det er jo først de siste årene at det legges press på mannens utseende fra samme kanaler....

Tror det er mye sant i det. Dessuten ligge det sosialisert i oss,det er bare å se på språkbruk i f. eks fødselsannonnser. Man får søte og vakre jenter, men tøffe og sterke gutter. Og game kvinner blir fete og gråhårede, men gamle menn blir distingverte og får pondus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Menn er også opptatt av utseende sitt, de bare snakker ikke så mye om det, ihvertfall ikke med kamerater, tror jeg da)

Inbiller meg at det er litt fordi de alle tror at de må være den eneste mannen som er opptatt av hvorvidt håret er for tynt, magen for stor etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

:oops: De kompleksene jeg har i forhold til utseendet har jeg i hovedsak i forhold til andre jenter, nettopp fordi jenter kan være så sinnsykt EVIL. Menn er verken så kresne, eller så kroppsfikserte som vi tror, får jeg kommentarer av menn er det positivt, men av jenter er det mer av typen... "herregud sjekk puppene, sikkert silikon" eller "hun har hairextentions, det er tydelig" "du har ikke helt flat mage, jeg" "Typen din tenner på store kvinner han?"

Ord som "stor", "frodig" "flott" og "kvinnelig" er funnet opp av kvinner for å rakke ned på andre kvinner på en positiv måte, menn sier "sexy" og "vakker"...

Vet jeg setter det litt på spissen her, men er det noe i det jeg sier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Tror det er litt sant i det ja Glammy.

Men selv har jeg heldigvis aldri opplevd å få slengt stygge kommentarer om utseende mitt av jenter, hva de gjør bak min rygg aner jeg selvfølgelig ingenting om.

Men tror egentlig ikke så mange jenter slenger noe stygt om utseende direkte til den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl
Men tror egentlig ikke så mange jenter slenger noe stygt om utseende direkte til den det gjelder.

Nei, det er jeg enig i, men jeg har altfor gode ører :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Menn er verken så kresne, eller så kroppsfikserte som vi tror, får jeg kommentarer av menn er det positivt, men av jenter er det mer av typen... "herregud sjekk puppene, sikkert silikon" eller "hun har hairextentions, det er tydelig" "du har ikke helt flat mage, jeg" "Typen din tenner på store kvinner han?"

Ord som "stor", "frodig" "flott" og "kvinnelig" er funnet opp av kvinner for å rakke ned på andre kvinner på en positiv måte, menn sier "sexy" og "vakker"...

Vet jeg setter det litt på spissen her, men er det noe i det jeg sier???

Kommentarer som dette kan like gjerne være uttrykk for beundring eller misunnelse, det er mange jenter som ønsker seg store pupper/langt hår/kvinnlige former.

Ellers er jeg litt enig, jenter i en viss alder kan være fæle

*glad jeg er over den alderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jenter er nok hverandres verste kritikere ja, og det bunner vel i egen usikkerhet mer enn noe annet. Kan jeg rakke ned på noen så føler jeg litt bedre sjæl, liksom...

Og er du penere enn de fleste så vil du nok få flere kommentarer av typen som Glammy forteller om.

Misunnelse, angst for konkurranse, lav selvfølelse - you name it.

Har til gode å høre en mann si til en annen mann; Herregud, sjekk rompa på han der'a - sikker silikon! For så å himle med øynene eller lage andre ansiktsuttrykk for å markere sin motvilje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere sier at gutta synes det og det er sexy og pent osv......

Hva er sexy?

Hva er pent?

Er ikke det øynenen som ser da???

JEG tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...