AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Jeg var plaget ekstremt med kviser en periode, så jeg henvendte meg til besteveninna mi gjennom 15 år som nettopp er ferdig på hudpleierskolen for litt råd og hjelp. Hun foreslo syrebehandling mot kvisene i ansiktet, og hadde syre liggende. Dette var 100% safe og funket kjempebra på kjæresten hennes. Hun er ganske flink, og jeg stolte på at hun hadde kontroll og viste hva hun drev med siden hun henviste til veninner osv som hadde brukt syre mot kvisene sine. For å si det sånn. Huden og kvisene mine og alt ble byllete og hovent, jeg gikk rundt med kviser som var blitt til store hvite byller og ekstrem rødhet i en uke. Det var vist helt normalt. Nå 4 mnd senere har jeg to store arr på hvert kinn etter "behandlingen" hun ga meg. To store, innover arr....... Hvordan i alle dager kan jeg ta opp dette da? Jeg har ødelagt huden fullstendig. Fikk i tillegg i ettertid vite at syren var kjøpt på Ebay..... Hun er bsteveninna mi, men ga meg en behandling som var "100% sikker" som ødela huden min.... Anonymous poster hash: eb83b...c65
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Det var ditt valg å ta den sjansen. Anonymous poster hash: 46a5f...42f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Da har du lært til neste gang at du går til noen som er fagutdannet og ikke bestevenninna di.... Livets harde skole...... Anonymous poster hash: 734ef...a98
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 det var helt opp til deg å ta den såkalt trygge behandlingen. du får ikke gjort noe med det nå, dumt at du ikke tenkte litt lenger og gikk til en skikkelig hudspesialist.
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Bare ordet "syre" i seg selv er jo grunn nok til å sette spørsmålstegn. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Hun ER fagutdannet. Når man går på denhudpleierskolen får man hudpleierutdanningen. Hun har nettopp åpnet egen salong og alt, og har hatt kunder fast hjemme hos seg snart et halvt år. Anonymous poster hash: eb83b...c65
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Hun ER fagutdannet. Når man går på denhudpleierskolen får man hudpleierutdanningen. Hun har nettopp åpnet egen salong og alt, og har hatt kunder fast hjemme hos seg snart et halvt år. Anonymous poster hash: eb83b...c65 Da handler man ikke produktene sine på eBay... 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Trist å høre, men folk reagerer forskjellig på slike behandlinger. Jeg fikk brannsår i ansiktet av en krem med fruktsyrer. Anonymous poster hash: fdc60...c03
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Da handler man ikke produktene sine på eBay... Akkurat hvor hun handler produktene sine tenkte jeg ikke over. Men jeg fikk jo først vite det etterpå at det var fra ebay... Anonymous poster hash: eb83b...c65
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Jeg var plaget ekstremt med kviser en periode, så jeg henvendte meg til besteveninna mi gjennom 15 år som nettopp er ferdig på hudpleierskolen for litt råd og hjelp. Hun foreslo syrebehandling mot kvisene i ansiktet, og hadde syre liggende. Dette var 100% safe og funket kjempebra på kjæresten hennes. Hun er ganske flink, og jeg stolte på at hun hadde kontroll og viste hva hun drev med siden hun henviste til veninner osv som hadde brukt syre mot kvisene sine. For å si det sånn. Huden og kvisene mine og alt ble byllete og hovent, jeg gikk rundt med kviser som var blitt til store hvite byller og ekstrem rødhet i en uke. Det var vist helt normalt. Nå 4 mnd senere har jeg to store arr på hvert kinn etter "behandlingen" hun ga meg. To store, innover arr....... Hvordan i alle dager kan jeg ta opp dette da? Jeg har ødelagt huden fullstendig. Fikk i tillegg i ettertid vite at syren var kjøpt på Ebay..... Hun er bsteveninna mi, men ga meg en behandling som var "100% sikker" som ødela huden min.... Anonymous poster hash: eb83b...c65 Spør fastlegen om henvisning til hudlege for å få råd om hva som kan gjøres. Mulig arrene kan fjernes med laser eller andre metoder. Evt bestill time direkte hos et senter som har leger som foretar behandling av arr, og få vite hva som kan gjøres. Lykke til!
Gjest Tirkes Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Du får nok mange gode råd om at det du angrer på er noe du ikke burde gjort. Jeg anbefaler en tur til fastlegen og be om henvisning til en hudlege. Ikke hudpleier, men hudlege. Flere steder har lang ventetid, så om du har råd, ville jeg vurdert å betale for privat. Det er vanskelig å si hva de kan gjøre, men sjansen er stor for at du kan få god hjelp. Angående venninna di, så tror jeg ikke du kan søke erstatning med mindre hun tok seg betalt, men jeg er svært usikker på det juridiske. Du må også så klart vurdere om vennskapet er verdt det eller om du skal tilgi henne. Hvordan du skal ta det opp med henne? Ser hun ikke skaden og kommenterer hun det ikke?
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Akkurat hvor hun handler produktene sine tenkte jeg ikke over. Men jeg fikk jo først vite det etterpå at det var fra ebay... Anonymous poster hash: eb83b...c65 Syns venninna de burde gjøre ting godt igjen. Betale for legetimer og det som er.. Har hun i det hele uttalt seg om resultatet?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Du får nok mange gode råd om at det du angrer på er noe du ikke burde gjort. Jeg anbefaler en tur til fastlegen og be om henvisning til en hudlege. Ikke hudpleier, men hudlege. Flere steder har lang ventetid, så om du har råd, ville jeg vurdert å betale for privat. Det er vanskelig å si hva de kan gjøre, men sjansen er stor for at du kan få god hjelp. Angående venninna di, så tror jeg ikke du kan søke erstatning med mindre hun tok seg betalt, men jeg er svært usikker på det juridiske. Du må også så klart vurdere om vennskapet er verdt det eller om du skal tilgi henne. Hvordan du skal ta det opp med henne? Ser hun ikke skaden og kommenterer hun det ikke? Takk for godt råd. Jeg aner ikke hva jeg skal si, og akkurat det om jeg skal ta det opp i det hele tatt for å risikere vennskapet. Hun har sett det ja, men sier ikke stort mye. Bare at "jeg vet ikke hva som skjedde, det har aldri skjedd før".... Anonymous poster hash: eb83b...c65
Gjest Akse Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 Ansiktshuden har en veldig evne til å helbrede seg selv. La det være, og vask kun med vann over en periode, så vil det nok bli mye bedre. Sikkert uansett lurt å ta kontakt med hudlege da.
Gjest Tirkes Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Si at du skal til hudlege, og er redd for hva det vil ende opp å koste. Spør om hun vil dekke det. Ser hun overrasket ut eller blir sint, så spør henne om hun ikke har forsikring eller hva hun gjør om hun skader betalende pasienter? 1
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Takk for godt råd. Jeg aner ikke hva jeg skal si, og akkurat det om jeg skal ta det opp i det hele tatt for å risikere vennskapet. Hun har sett det ja, men sier ikke stort mye. Bare at "jeg vet ikke hva som skjedde, det har aldri skjedd før".... Anonymous poster hash: eb83b...c65 Hun hørtes veldig kvalifisert ut... Nei vennskapet med henne hadde jeg ikke spart på...
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Syns venninna de burde gjøre ting godt igjen. Betale for legetimer og det som er.. Har hun i det hele uttalt seg om resultatet? Jeg har jo tenkt tanken. Men hvordan i alle dager skal jeg få sagt det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem i det hele tatt, eller hvordan hun vil reagere på det. Dette er snakk om to store hull i hvert kinn. Hun plages faktisk selv med store arr etter acne som 17 åring og skjems over huden sin, så hun burde jo absolutt vite hvordan jeg føler det nå. Hun har ikke sagt annet enn "jeg vet ikke hva som skjedde, det har ikke skjedd før, det funker på kjæresten min og veninner bla bla" Anonymous poster hash: eb83b...c65
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har jo tenkt tanken. Men hvordan i alle dager skal jeg få sagt det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem i det hele tatt, eller hvordan hun vil reagere på det. Dette er snakk om to store hull i hvert kinn. Hun plages faktisk selv med store arr etter acne som 17 åring og skjems over huden sin, så hun burde jo absolutt vite hvordan jeg føler det nå. Hun har ikke sagt annet enn "jeg vet ikke hva som skjedde, det har ikke skjedd før, det funker på kjæresten min og veninner bla bla" Anonymous poster hash: eb83b...c65 Som kvalifisert hudpleier, så skal man undersøke huden man skal pleie før man går i gang med behandling. Hun, burde vite bedre enn alle, at alle behandlinger fungerer ikke likt på alle.. Betalte du noe for det? Syns uansett du burde ta det opp med henne og si at du krever noe form for kompensasjon. Dersom du må ende opp med å gå til privat hudlege for å unngå lang ventetid hos offentlig, burde hun betale dette, da det fort kan bli dyrt. Hun har et rykte hun sikkert har lyst å ivarta.. så hun burde ikke bare trekke på skuldene og si "vetikke"
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Takk for godt råd. Jeg aner ikke hva jeg skal si, og akkurat det om jeg skal ta det opp i det hele tatt for å risikere vennskapet. Hun har sett det ja, men sier ikke stort mye. Bare at "jeg vet ikke hva som skjedde, det har aldri skjedd før"....Anonymous poster hash: eb83b...c65 Hvordan vennskap har dere? Hadde det vært bestevenninna mi hadde jeg skjelt henne ut, forlangt erstatning osv. Tror egentlig ikke det hadde vært noe diskusjon, bestevenninna mi hadde gjort absolutt alt hun kunne for å gjøre det godt igjen. Er man så gode venner som du skal ha det til, blir ikke vennskapet ødelagt av noe slikt. Anonymous poster hash: f71fd...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 Jeg fikk det gratis, for hun ville hjelpe meg å hadde tilfeldigvis denne syren sin på badet som hun bruker på seg selv. Jeg har rett og slett ikke turt å skjelle henne ut eller slikt, fordi jeg vil ikke ødelegge noe vennskap, fordi hun tar seg fort nær av ting. Jeg vil bare det skal gå så smooth som mulig. Har lyst å legge ut bilder til dere så dere får se hvordan det ser ut før og etter, men er litt redd for å bli gjenkjent å slikt. Pytt på, jeg er vel ikke slem eller dårlig veninne som lager slike innlegg? Jeg trenger bare noen råd til hvordan jeg kan gå frem for å ikke såre henne eller ødelegge noe vennskap. Anonymous poster hash: eb83b...c65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå