Gå til innhold

Hybel/kollektiv i Tromsø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De aller fleste vil nok ha hybler /bosted i nærheten av sentrum eller universitetet. Der er det dyrest. Kollektivtilbudet er ikke så ille, så søk litt på steder som Tromsødalen, Kroken, Slettelva, Storelva og Eidkjosen. Hamna er også bra. Disse stedene har busser mer eller mindre direkte til og fra universitetet. Det er også kort vei til butikker og det man måtte trenge.

Anonymous poster hash: 363c6...0fb

Jeg er også student i Tromsø, og ville ikke bodd verken i Tromsdalen, Kroken, Slettaelva, Storelva eller Eidkjosen. Litt avhengig av hvor på disse stedene man bor, så kan det lett ta ca 45 minutter med bussen hver vei til universitetet, noe som er alt for mye i mine øyne. Synes heller ikke busstilbudet er så veldig bra; for eksempel buss 42 til Storelva og Eidkjosen går vel ikke oftere enn to ganger i timen fra kl. 18? Med alt busskaoset som har vært de to siste vintrene så kan man fort bruke ganske mye tid på å ta buss/vente på bussen... Hamna er vel også bydelen som Nobina glemte. Kunne fint bodd der med bil.

Som en kriseløsning i Tromsø nå kunne jeg tatt nesten hva som helst, men det er jo heller ikke så kult å bo en mil utenfor byen når man er opptatt med å bli kjent i Tromsø, med universitetet, med medstudenter og i det hele tatt prøve å være med på fadderuka. Må man, så må man, selv om hybel på øya er å foretrekke :) Føler de fleste bor på strekningen sentrum til Stakkevollan. Bor man et eller annet sted mellom sentrum og campus er det jo (nesten?) gangavstand til begge :)

Anonymous poster hash: a4fcf...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er enklere og billigere å finne seg et sted å bo på de plassene, enn f.eks. i sentrum, Stakkevollan o.l. Om man virkelig må ha et sted å bo, så har vel ikke noen minutter på bussen så mye å si?

Har bodd midt på øya, Eidkjosen, og i Hamna. Stort sett var det ikke store forskjeller i tidsbruk til og fra universitetet. Melkeruta 36 tok en evighet. Og 43 tok vel omtrent like lang tid. Men det er klart, om man er fryktelig opptatt av sentrum, gangavstand til alt, så bør man søke seg mot sentrum.



Anonymous poster hash: 363c6...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...