Gå til innhold

Hybel/kollektiv i Tromsø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

En uventet handling har gjort at jeg har endt opp i Tromsø til høsten hvor jeg skal studere på uit, men står uten hybel. Det er veldig lite igjen på hybel.no og finn, og har satt opp annonse selv. Hva mer kan jeg gjøre? Noen tips? Er fra Oslo så er litt vanskelig å være aktiv der i nord!



Anonymous poster hash: 09e56...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boligmarkedet er helt ufattelig stramt for tida i Tromsø, så det kan bli vanskelig. Vil anbefale at du tar med liggeunderlag og sovepose i tilfelle du må ligge på en gymsal:\ Så ring på alt, hele tiden, straks det blir lagt ut(refresh button i nettleseren mao!). Er bedre at du har et krypinn, om det så er dårlig, så kan du alltids flytte senere. Bedre enn å ankomme med kofferten for så å må overnatte på en parkbenk. Been there, done that, anbefales ikke:P



Anonymous poster hash: 7edfd...448
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen som kunne tenkt seg å finne f.eks. et 3 roms og leie sammen da?



Anonymous poster hash: 09e56...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er sikkert flere her inne som skal studere i tromsø, hva med å avertere etter rom-venninner slik at dere kan leie en leilighet sammen?:) Litt mindre trykk på dem siden studenter stort sett skal ha hybler.



Anonymous poster hash: 7edfd...448
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En uventet handling har gjort at jeg har endt opp i Tromsø til høsten hvor jeg skal studere på uit, men står uten hybel. Det er veldig lite igjen på hybel.no og finn, og har satt opp annonse selv. Hva mer kan jeg gjøre? Noen tips? Er fra Oslo så er litt vanskelig å være aktiv der i nord!

Anonymous poster hash: 09e56...d25

Jeg er fra Kristiansand og hadde samme problem som deg da jeg dro opp ifjor sommer.

Mitt tips: reis opp! Du vil garantert ikke få noen bolig hvis du blir i Oslo helt inntil studiestart. Reis opp, sett av 3-4 dager med KUN boligsøking, gå på visninger på de du får napp på, sett inn annonser i alle mulige aviser og nettsteder, kontakt utleiere etc. Gjør du litt innsats, finner du noe til slutt. Det dummeste du kan gjøre er å dra opp 2-3 dager før studiestart for å håpe på det beste. Du kan selvsagt treffe noen studiekamerater/venninner som du kan slå deg sammen med, men ville ikke gamblet. på det heller.

Markedet i Tromsø er ekstremt trangt, og det vil i år bli flere studenter i byen enn noensinne. Det er altfor få studentboliger/hybler, slik at svært mange må på det private markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Skulle gjerne ha gjort det hadde jeg ikke jobbet full tid frem til skolestart, planen min var ikke Tromsø i det hele tatt, men nå virker det jo umulig på grunn av boligstiuasjonen



Anonymous poster hash: 09e56...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En uventet handling har gjort at jeg har endt opp i Tromsø til høsten hvor jeg skal studere på uit, men står uten hybel. Det er veldig lite igjen på hybel.no og finn, og har satt opp annonse selv. Hva mer kan jeg gjøre? Noen tips? Er fra Oslo så er litt vanskelig å være aktiv der i nord!

Anonymous poster hash: 09e56...d25

Jeg skal kanskje studere i Tromsø. Har søkt på et studieplass på resttorget. Om det blir noe av, kanskje vi kan se og søke på et sted sammen? Er også fra Oslo .

Anonymous poster hash: ad4a6...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Boligmarkedet er helt ufattelig stramt for tida i Tromsø, så det kan bli vanskelig. Vil anbefale at du tar med liggeunderlag og sovepose i tilfelle du må ligge på en gymsal:\ Så ring på alt, hele tiden, straks det blir lagt ut(refresh button i nettleseren mao!). Er bedre at du har et krypinn, om det så er dårlig, så kan du alltids flytte senere. Bedre enn å ankomme med kofferten for så å må overnatte på en parkbenk. Been there, done that, anbefales ikke:P

Anonymous poster hash: 7edfd...448

Hvor lenge kan man sove i en gymsal? Det er mye bedre enn å være husløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne. Leter sjæl, og det er jo stappfult i hele byen!



Anonymous poster hash: bb34a...310
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Det er ikke noen som kunne tenkt seg å finne f.eks. et 3 roms og leie sammen da?

Anonymous poster hash: 09e56...d25

Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje studere i Tromsø. Har søkt på et studieplass på resttorget. Om det blir noe av, kanskje vi kan se og søke på et sted sammen? Er også fra Oslo .

Anonymous poster hash: ad4a6...665

Venter på studieplass fra resttorget jeg og! Hadde vært koselig å finne et sted ja :)

Samme gjelder deg og Beano! Kanskje alle tre?

Anonymous poster hash: 09e56...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være utleier i tromsø ;)



Anonymous poster hash: b3e31...1f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd i Tromsø de siste 5 årene som student. I fjor fant jeg hybel på denne tiden, og det tok kun et par dager. Det første du gjør er å sette inn en annonse i Nordlys og i Avisa Tromsø (Itromso.no). La annonsen stå i et par dager. De som tar kontakt lager du avtale med, slik at du kan komme på visning. Let etter billige flybilletter og sett av en hel dag til visninger. Ring også selv på annonser som ligger ute, men de aller fleste som leier ut orker ikke å annonser, fordi de får flere hundre telefoner. De leser annonsene i avisene og velger ut dem de synes hørers greie ut.

De aller fleste vil nok ha hybler /bosted i nærheten av sentrum eller universitetet. Der er det dyrest. Kollektivtilbudet er ikke så ille, så søk litt på steder som Tromsødalen, Kroken, Slettelva, Storelva og Eidkjosen. Hamna er også bra. Disse stedene har busser mer eller mindre direkte til og fra universitetet. Det er også kort vei til butikker og det man måtte trenge.



Anonymous poster hash: 363c6...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par nyttige linker (burde kommet på dette i mitt første innlegg selvsagt, men her er de) :

http://sito.no/bolig

http://bolighjelpa.no/

zett.no

Hybel. no er det lite trafikk på, bruk Finn og Zett om du skal satse kun på internettannonser. Men som sagt ovenfor, det er best å ha annonser i avisene. De eldre som leier ut leser helst i avisen etter potensielle leietakere.



Anonymous poster hash: 363c6...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et par nyttige linker (burde kommet på dette i mitt første innlegg selvsagt, men her er de) :

http://sito.no/bolig

http://bolighjelpa.no/

zett.no

Hybel. no er det lite trafikk på, bruk Finn og Zett om du skal satse kun på internettannonser. Men som sagt ovenfor, det er best å ha annonser i avisene. De eldre som leier ut leser helst i avisen etter potensielle leietakere.

Anonymous poster hash: 363c6...0fb

har vært inne på alt og søkt og tittet rundt hehe! Sendte inn en annonse til avisa i Tromsø i dag og kommer på trykk på tirsdag så får håpe det setter fart på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tb_xtra

Finnes fb sider du kan være heldig på. Legg inn annonse der.

Sito, bolighjelpa, finnes også en kampanje som oppfordrer studenter til å låne ut sofaen til de som ikke har en plass å bo enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale at du tar med liggeunderlag og sovepose i tilfelle du må ligge på en gymsal:\

Anonymous poster hash: 7edfd...448

Hvordan blir det med verdisakene til de som må sove i gymsalen? Har de skap der de kan låse inn sekkene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tb_xtra

Uit brukte en gammel brannstasjon for de som sto uten boplass i fjor. Mulig de gjør det i år også? Ikke noe å anbefale, men er jo tak over hodet i en liten periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...