Gå til innhold

Er kvinner mer melodramatiske enn menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden kommer til å eksplodere. Gleder meg.

Anonymous poster hash: d0969...e10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter på at menn sier ja og kvinner nei.

Anonymous poster hash: 1d4d2...81a

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva melodramatisk betyr så jeg sier ja jeg. Ja kvinner er nok det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg hva melodramatisk betyr så jeg sier ja jeg. Ja kvinner er nok det.

Ja, det er jo veldig fornuftig! :P kanskje en ide å google ord du ikke vet hva betyr før du svarer.

Jeg tror nok det er flere kvinner enn menn, men i min omgangskrets er det hvertfall ikke særlig mange som er melodramatiske.

Endret av fuksia
Skrevet

Ja,vi er følelsesmennesker og har en tendens til å overdrive,analysere m.m

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,vi er følelsesmennesker og har en tendens til å overdrive,analysere m.m

Det oppfatter jeg som en selvmotsigelse. Hvis du analyserer bruker du ditt intellekt og rasjonalitet, og det er det motsatte av å la seg dominere av følelser.

Mitt svar på spørsmålet til TS er et klart ja.

Anonymous poster hash: ee4c7...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Menn har en større hjerne og er mer rasjonelle. Kvinner har en mindre hjerne og tenker mer "her og nå". Ja, kvinner er mer melodramatiske. Det er ikke tilfeldig at det heter "en fjær blir til fem høner" i stedet for "en fjær blir til fem haner".

Anonymous poster hash: 7e9e1...299
  • Liker 1
Skrevet

Det oppfatter jeg som en selvmotsigelse. Hvis du analyserer bruker du ditt intellekt og rasjonalitet, og det er det motsatte av å la seg dominere av følelser.

Mitt svar på spørsmålet til TS er et klart ja.

Ja,sant nok det,men man analyserer unødvendige ting og. Hvorfor svarte han bare ok på mld?hvorfor skrev han blunkesmiley?hvorfor nølte han før han svarte på spm? Osv

Skrevet

Ja. Men det betyr ikke nødvendigvis at de tar feil. Vi menn kan si at det (en eller annen sak som kan virke som en bagatell) ikke er noe å bry seg om, og så viser det seg at det er det likevel. Jeg har en sak friskt i minne der det viste seg at det var kreft. Det har heldigvis gått bra så langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nokså melodramatisk, men ikke på den "vanlige" måten. Jeg drages mer mot en teatralsk sans for estetikk og kunst; ikke overanalysering og følelsesstyrte avgjørelser. Tvert imot er jeg fryktelig kynisk og kald i forhold til andre kvinner på det punktet.

Når det er sagt, synes jeg ikke kvinner er så melodramatiske og følelsesstyrte som mange vil ha det til. Selvsagt, når det skrives svart på hvitt og ikke sees i en helhet vil det jo virke mer dominerende enn det er, men jeg tror en del henger seg veldig opp i feminine vs. maskuline trekk, og glemmer at vi er mennesker. Det er ikke "vi" og "dem", det er oss.

Å si at kvinner er mer melodramatiske blir veldig snevert, på samme måte som det blir med andre egenskaper man ilegger kjønnene. Jeg nekter ikke for de biologiske forskjellene eller for tusenvis av år med kjønnsroller og forventninger, men jeg tror ikke det er så enkelt som dem vs. oss.

Anonymous poster hash: 5f6cc...8d0
AnonymBruker
Skrevet

Menn har en større hjerne og er mer rasjonelle. Kvinner har en mindre hjerne og tenker mer "her og nå". Ja, kvinner er mer melodramatiske. Det er ikke tilfeldig at det heter "en fjær blir til fem høner" i stedet for "en fjær blir til fem haner".

Det er omvendt. Kvinner tenker mer på fremtiden.

Anonymous poster hash: 514f6...a8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, du bidrar kun til å motbevise din egen påstand. :skratte:

Det er vel neppe hønene selv som bruker uttrykket! :kaklehone:

(Jeg beklager, men jeg er ikke veldig imponert over din rasjonalitet og evne til analytisk tenkning.)

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det er personavhengig, ikke kjønnsavhengig.

Skrevet

Er jorda rund? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Er jorda rund? :klo:

Ikke helt rund nei, nærmere oval.

• Liker 1
Skrevet

Tror det, hva er melodramatisk? Dramaqueens? Har flere av dem enn dramakings i alle fall

AnonymBruker
Skrevet

Tror det, hva er melodramatisk? Dramaqueens? Har flere av dem enn dramakings i alle fall

Kanskje fordi PMS kommer hyppigere enn mancold?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...