Gå til innhold

katt i sele?


Gjest HappyWaffle

Anbefalte innlegg

Hadde med Lillepusen ut i sele idag. Det var kjempestas :pasha: Prøvde selen første gang i går, å det var kjipt, men idag så gikk det bedre, så da tok jeg han med ut. Var litt skeptisk i starten, men gikk fort at han ble ivrig på å snuse rundt, å løpe. Men, dette er en pusunge som er vant med å være ute da, eier hadde innhegning dem fikk være i. Jeg har kjøpt meg slik hundebånd som jeg bruker, istedet for denne korte snora som følger med. Da har han plutselig 5 m radius rundt mor å løpe.

Så nå vet jeg hva jeg har å gjøre hver dag framover

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

herlig å høre positive erfaringer!! jeg begynner på jobb rundt kl 3 hver dag, så da blir det nok en standard tur på omtrent samme tidspunkt før det :) nå har jeg to stk, så veit ikke om det er best å ta med begge eller en og en jeg? med tanke på at de kan vikle seg inn i båndene til hverandre :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :Nikke:

Verste jeg ser er uvitende katteeiere som ikke kan nok om dyrene sine, og setter båndet i halsbåndet.

:frustrert:

Edit: Fjernet et sint ansikt

Hvorfor kan man ha bånd rundt halsen til en hund men ikke katt? *uviten*

Da mellomste katten vår var liten brukte vi bånd en stund. Kjøpte seletøy til katt på zoobutikken, der båndet var i korteste laget. Det vi da gjorde var å bruke seletøyet til denne (ikke rundt halsen ;) ) og kjøpte en billig hundelekne der man kan regulere lengden, på Europris. Gikk veldig bra det. Det tok forøvrig ikke så lang tid før båndet ble lagt på hylla og katten fikk gå fritt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Hvorfor kan man ha bånd rundt halsen til en hund men ikke katt? *uviten*

Da mellomste katten vår var liten brukte vi bånd en stund. Kjøpte seletøy til katt på zoobutikken, der båndet var i korteste laget. Det vi da gjorde var å bruke seletøyet til denne (ikke rundt halsen ;) ) og kjøpte en billig hundelekne der man kan regulere lengden, på Europris. Gikk veldig bra det. Det tok forøvrig ikke så lang tid før båndet ble lagt på hylla og katten fikk gå fritt ute.

fordi katten har et hode som lett komer seg ut av et halsbånd, og hvis katten får panikk kan du kvele den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig å høre positive erfaringer!! jeg begynner på jobb rundt kl 3 hver dag, så da blir det nok en standard tur på omtrent samme tidspunkt før det :) nå har jeg to stk, så veit ikke om det er best å ta med begge eller en og en jeg? med tanke på at de kan vikle seg inn i båndene til hverandre :s

Begynn iallefall med en i gangen! Hadde mitt fulle hyre med å holde følge med lillepus i dag jeg, så en til i samme slengen, neheei! Så får du se etterhvert hva du tror du mestrer, lykke til :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Begynn iallefall med en i gangen! Hadde mitt fulle hyre med å holde følge med lillepus i dag jeg, så en til i samme slengen, neheei! Så får du se etterhvert hva du tror du mestrer, lykke til :pasha:

haha, da satser jeg på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan man ha bånd rundt halsen til en hund men ikke katt? *uviten*

Da mellomste katten vår var liten brukte vi bånd en stund. Kjøpte seletøy til katt på zoobutikken, der båndet var i korteste laget. Det vi da gjorde var å bruke seletøyet til denne (ikke rundt halsen ;) ) og kjøpte en billig hundelekne der man kan regulere lengden, på Europris. Gikk veldig bra det. Det tok forøvrig ikke så lang tid før båndet ble lagt på hylla og katten fikk gå fritt ute.

Katter har mye sartere nakker enn hunder, så det stemmer som marihøna sier at de kan fort kveles, men de kan også lett brekke nakken.

Hvis de f.eks setter i gang å løpe med båndet rundt halsen, og du holder igjen, så kan det ha fatale konsekvenser for katten i forhold til hva som ville skjedd med en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter har mye sartere nakker enn hunder, så det stemmer som marihøna sier at de kan fort kveles, men de kan også lett brekke nakken.

Hvis de f.eks setter i gang å løpe med båndet rundt halsen, og du holder igjen, så kan det ha fatale konsekvenser for katten i forhold til hva som ville skjedd med en hund.

Takk for svar. Vi har altså bare brukt seletøy beregnet på katt på vår, den lille stunden hønemor fruBeist følte bånd nødvendig der vi bodde da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det er ikke alle katter som misliker like sterkt å gå i sele heller, så det er ikke sikkert det blir så problematisk å få pusene til å ha på seg sele. Min pusegutt brydde seg døyten første gang jeg tok på ham selve selen og bare fortsatte med det han holdt på med. Jeg lot ham tusle rundt inne med selen på og dagen etterpå allerede tok jeg ham med ut. Han spankulerte rundt som en liten hund og snuste ivrig. Entusiasmen minket riktignok litt etter et ubehagelig møte med en småhorny dachshund som gjerne ville bestige pusen, men pusen godtar fremdeles helt greit å gå i sele ute. Han liker spesielt godt om samboeren går først så han kan følge etter. Tror han føler at det er ekstra trygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Det er ikke alle katter som misliker like sterkt å gå i sele heller, så det er ikke sikkert det blir så problematisk å få pusene til å ha på seg sele. Min pusegutt brydde seg døyten første gang jeg tok på ham selve selen og bare fortsatte med det han holdt på med. Jeg lot ham tusle rundt inne med selen på og dagen etterpå allerede tok jeg ham med ut. Han spankulerte rundt som en liten hund og snuste ivrig. Entusiasmen minket riktignok litt etter et ubehagelig møte med en småhorny dachshund som gjerne ville bestige pusen, men pusen godtar fremdeles helt greit å gå i sele ute. Han liker spesielt godt om samboeren går først så han kan følge etter. Tror han føler at det er ekstra trygt.

mine er snart 5 mnd bare så burde jo gå greit å få de interesserte i det som er ute :) de sitter å ser veldig mye ut av vinduet så tror de er veldig interesserte i hva som er utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...