Gå til innhold

Favoritt reisemål i Europa?

Isabel

Anbefalte innlegg

Planlegger en utenlandstur i sommer, men er ennå ikke helt sikker på hvor det bærer hen. Har vert i London før, og byen frister igjen! Men er og veldig åpent for noe nytt.. Så, hva er deres favoritt reisemål innen for Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roma. Men vær oppmerksom på at storbyer midt på sommeren kan være uutholdelig varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også til Hellas!!!

Er det virkelig så flott og idyllisk i Hellas som bilder kan gi inntrykk av? Kjenner noen som har vært på Santorini, og det var visstnok en opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasgow er min favoritt, helt klart!

Var der i høst med mannen, og skal dit i sommer med ham + to kamerater. Og høyst sannsynlig blir det en jentetur med 3-4 venninner til høsten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh

London

Dublin (så absolutt) må prøves!!

Italia (nydelig, romantisk)

Skal selv prøve syd- spania i sommer. Flyr til Malaga. (har lyst til å bosette oss der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tallinn er bra! Kom akkurat hjem derfra, og det var virkelig en positiv overraskelse!

Skikkelig koselig by, billig og morsomt. Mye bra shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasgow er min favoritt, helt klart!

Var der i høst med mannen, og skal dit i sommer med ham + to kamerater. Og høyst sannsynlig blir det en jentetur med 3-4 venninner til høsten også :)

Jeg hiver meg på denne!!

Har vært i Glasgow to ganger, og skal tilbake med vennepar i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske mange favoritter ..

Island

Kroatia

Istanbul

Sarajevo

Slovakia

Slovenia

Svalbard

og faktisk også Glasgow som flere andre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kreta er min favoritt. Fint å leie bil og reise rundt på øya. Leie rom privat. Nyte sol og sjø. Husk dykkemaske og snorkel. Spise gresk salat (eller bestille forskjellige småretter) og drikke et galss vin (i "kjøkkenglass") på en liten taverna på stranden, mens du nyter solnedgangen. Velg spisesteder hvor menyen kun står på gresk. Eller velg i hvert fall et spisested som grekerne selv holder til. Best og billigst mat der + mye mer sjarm.

Sørkysten har minst vind og mange små fine strender. Der er også de koseligste landsbyene. På nordkysten er det mest "uteliv". Her ligger de største byene. Rethymnon er en nydelig og "levende" by. Hvis du leter litt i gamlebyen finner du privat innkvartering.

Et tips er å unngå høysesongen som er juli/august. Best i mai, juni og september. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...