Orthia Skrevet 17. april 2004 #1 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg skal på mitt første jobbintervju på x antall år. I søknaden skrev jeg at jeg skulle ta med vitnemål, attester og referanser på et intervju. I utgangspunktet har jeg nå plukket fram vitnemål, 2 stk, fra det jeg har studert de tre siste årene (jobben jeg søker er relatert til denne utdanningen). Jeg har også sluttattest fra firmaet jeg var ansatt i før jeg studerte, var ansatt der i 7 år. I tillegg har jeg et par personlige attester fra studieveiledere og tidligere arbeidsgiver. Tilsammen er ikke dette mer enn 5 dokumenter, noe som kanskje er litt lite for en tredveåring? I.o.m.at jeg har vært hele mitt yrkesaktive liv hos en arbeidsgiver, har jeg jo ikke mer å hente der, men jeg kan selvfølgelig plukke fra vitnemål fra videregående, et ganske irrelevant ettårig fagstudium fra 93, attester fra sommerjobber, ulike interne kurs fra tidligere jobb osv. Hva syns dere er best? Satse på de få, men høyst aktuelle papirene mine, eller ta med rubb, rask og rake for å vise "alt" jeg har gjort? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 18. april 2004 #2 Del Skrevet 18. april 2004 Arbeidsgivere er etter min erfaring ikke interessert i å måtte lete seg fram til det som er interessant. Nå vet ikke jeg om du har skrevet om fagstudiumet ditt og sommerjobbene etc. i CV'n din. Men har du gjort det, så er det ihvertfall ikke noe vits i å ta med dem. På selve intervjuet så kan du jo nevne interne kurs osv hvis det skulle være interessant i forhold til den jobben du søker. Lykke til med intervjuet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. april 2004 #3 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har en mappe med plastlommer som jeg tar med meg på intervjuer o.l. (presentasjonsmappe tror jeg at det heter) I denne mappa har jeg ALT av papirer og jeg har kopier av alle attester, vitemål, kursbevis osv. Når det blir snakk om papirer, så spør jeg om de vil ha alle eller bare de relevante. Evt. kan de bla gjennom mappa og se. Det kan være lurt å lage et par "bunker" med papirer klart, slik at du slipper å lete. Jeg har en bunke med kopier av alle vitnemål og attester (kutter som regel ut kursbevis og sånne småtterier), en bunke med alle attestene mine og en bunke med det jeg synes er relevant til jobben jeg søker. De vil som regel ha bunken med bare attester, men det er muligens fordi jeg har lite utdannelse og at det er lenge siden. Det spiller ingen rolle om det er få attester/vitnemål. Hvis man har jobbet lenge på et sted, så blir det jo ikke mange attester fra den jobben. Men det vitner jo om at du er stabil. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå