Gå til innhold

Brio eller Simo?


Gyda

Anbefalte innlegg

Har så smått begynt å se på barnevogner. Ønsker en kombi-vogn. Har sett på Simo sine - og er imponert over de; regntett, vindtett mm. Men de koster jo nesten 7000 kroner da...

Var en liten tur ute i dag, og var innom en lekebutikk. Der hadde de Brio barnevogner. Der hadde de noen som var tilsynelatende nokså lik - men de kosta bare vel 3000 på tilbud.

Hvordan er Brio i forhold til Simo? Brukervennlighet, kan bagen brukes med sikkerhetsnett i bilen, kvaliteten i stoffet mm?

Prøvde å søke på nettet på Brio.no - men kom da bare over på en annen side som viste Simo sine vogner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simo kombivogn. det hadde vi sist og var storfornøyd! Kjøpte brukt nå siden jeg solgte min da. Det sees nesten ikke på vogna at den er brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simo og er kjempefornøyd. Kjøpte på salg pga. utgående mønster - 1000 kroner avslag. Følg med i avisene - det er en del salg pga utgående farge/mønstre tror jeg. (kommer jo litt an på hvor hastverk du har da).

Har hørt at Brio sine har vesentlig mindre bag - men har ikke erfaring i det hele tatt.... Da jeg så de i butikken, følte jeg at de var litt lettere og mindre solide liksom, men har ikke prøvd dem utendørs da.

En rimelig vogn som hadde samme følelse var Svithun. Tror den produseres samme sted som Simo. De hadde pakketilbud med den på babyshop før jul (når jeg trengte vogn :wink:), men jeg hadde lyst på RollsRoyce-vogn da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Skulle jeg først anbefale ei vogn - hadde jeg ikke anbefalt Brio eller Simo.(hadde heller gått for Tautonia som har ca samme pris som Simo.)

MEN er valget på en av de hadde jeg gått for Brio. De jeg kjenner som har kjøpt Simo er alle missfornøyde(men jeg har ikke den selv så det er ikke min mening altså) Mens de jeg kjenner som har Brio er veldig fornøyde!

Jeg sjekket opp med alle jeg kjente som hadde kjøpt vogn i det siste når vi sjekket ut vogner og dette var altså informasjonen jeg fikk.

Siden du nevner pris så hadde jeg også villet sjekket opp brukte, det er ofte gode og rimelige vogner til salgs. Alt dette utstyret man trenger med nytt barn er grisedyrt! Så får du rett pris på brukt vogn - så hvorfor ikke?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har Simo kombivogn og er fornøyd.

Kjøpte den i -96 og den er like fin nå da jeg tok den ned fra loftet... :wink:

Mayamor ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ny Simo kombi vogn til min første. Kjempe fornøyd.

Robust, passe høy, enkel å slå opp og ned, seler i vogna og mange fine og diskre mønster på stoffet.

Til min andre kjøpte jeg en Brio vogn, denne ble fort byttet ut med den gode gammle Simo vogna. Kjempe missfornøyd.

Lav, vinglete, trang, ikke seler og kalesjen skyddet ikke like godt mot vind og regn som Simo vognen gjorde pluss at nett,kurv under og innsektnett ikke var med. Og det var ikke så mange fine design.

Så nå til tredje mann kjøpte jeg en brukt Simo vogn, og jeg er kjempe fornøyd.

Hilsen en som triller mye med den fancye Simo vogna si. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt vogn, og valget falt på Brio Kombivogn. Siden vi enda ikke har noen baby å putte oppi den kan jeg vel egentlig ikke uttale meg om den er bra eller ikke, men noe som er vesentlig for meg er at den er forholdsvis lett å løfte ut og inn av bil og at den er lett å bruke. Synes ikke lettbagen i vogna så veldig liten ut, men siden det var med fotpose blir det ikke noe problem å legge ungen rett i sportsdelen med skinnpose eller lignende når h*n vokser ut av lettbagen. Vi kjøpte vogna brukt, og betalte 500 kroner for den. Det vises ikke at den er brukt en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Fornuftig å kjøpe brukt. :klappe:

Altfor mange blakker seg unødig på flett ny barnevogn.

Har en god råd er det jo en annen sak.

Men en vogn ser nødvendigvis ikke brukt ut engang.

Ikke mer enn hva den vil gjøre etter du selv har brukt den 2-3-9 uker... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var heldige og fikk vogn av mamma og pappa - kunne velge hvilken jeg ville ha. Valget falt på Simo Kombi supreme. Har ikke angret en dag!

Den er forholdsvis lett til å vær een så stor vogn, og det var ganske god plass i bagen. Nå som min M har vokst fra bagen så sitter han så fint i sportsvogndelen. Og man kan jo ikke se at vognen er brukt en gang, så den blir snart pakket ned til neste mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til mine tre første brukt Emmaljunga og har vært KJEMPE FORNØYD. Etter som jeg egentlig ikke skulle ha flere barn, ga jeg bort alt barneutstyr. Så nå har jeg kjøpt meg ny vogn fra TROLL, har ingen erfaringer med det merket, men jeg fikk mye med i prisen som også var rimelig.

For ikke fullt 5000 kr fikk jeg duo vogn med vinterpose, stelleveske, regntrekk, myggnett (fastmon.) Og lufthjul. En komplett vogn lettere sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om det er en ide å skaffe en brukt Simo...

Her hvor jeg bor finnes det kun forhandlere av Simo og Brio (må med fly for å komme til en plass med mer utvalg - og det blir i alle fall dyrt), så det er derfor jeg spør spesifikt etter disse merkene.

Er ennå bare i 22. uke - så jeg har god tid til å sjekke bruktmarkedet. Det var bare det at jeg så disse Brio-vognene på tilbud da vetu...

Tar fortsatt gjerne imot flere synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke helt skjønt hvor du har fått det fra at Simo vognene koster 7000.- De koster (Simo Kombi Supreme) 5999.- på Baby Shop og akkuratt nå er det 1000.- i avslag på dem!!

Stelleveske kommer selvfølgelig utenom, og myggnett o.l., men det blir ikke 7000.-. Teutonia derimot kommer opp mot dette, kanskje tilogmed litt over. Her må man velge vogn, og etter hva jeg har fostått på en venninne kjøpe bagen i tillegg!?

Har selv ingen erfaring med vogner, men har "forsket" litt rundt og spurt masse. Vi har nå kjøpt Simo Kombi Supreme. Gleder meg sånn til den kommer!!

Lykke til med vognvalget ditt- det er jo en hel jungel der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i området hvor jeg bor koster den kr 6895,-. Ingen tilbud eller avslag i sikte her nei. Da er det nettopp en kombi 610 supreme jeg snakker om. Ikke noe ekstrautstyr innbakt i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor koster en ny Simo Kombi 7295 kroner, så dette varierer sikkert masse fra sted til sted...........er ikke alle som har konkurranse vettu :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er også Brio og simo vognene dyre.Jeg vurderer også å kjøpe brukt vogn.Men er usikker om jeg skal velge BRIO eller SIMO.

Men har enda ei lita tid igjen til babyen kommer.

Koldbruna :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos oss koster de 6100,- og da uten ekstrautstyr som stelleveske ol.

De koster (Simo Kombi Supreme) 5999.- på Baby Shop og akkuratt nå er det 1000.- i avslag på dem!!  

hvor lenge varer dette tilbudet da? gjelder det alle typer, eller utgående modeller??? vi skal innover til oslo til helga, og stopper gjerne på slependen for å spare noen kroner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...