dreia Skrevet 19. desember 2013 #421 Del Skrevet 19. desember 2013 På jobb er det forresten ein fyr som er sendrektigheten sjølv, og som fører til at eit møte på potensielt 1 time blir til eit 2-timars møte. Og det er møter med rundt 20 deltakarar, og han tar typisk opp ting som helst bør løysast på e-post/wiki - eller at han berre tar ein sjefsavgjørelse. Til og med EG syns dei møtene blir i det langtekkelige laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #422 Del Skrevet 20. desember 2013 Nå har jeg humret meg igjennom de siste postene her, det er ikke få irritasjonsmomenter ute og går i de tusen hjem arbeidsplasser Har notert følgende på fy-lista: * fredagsmøter * arbeidsmøter * møter hvor "noe nytt" skal gjennomdiskuteres, analyseres og skitprates i hjel For ikke å snakke om møter som inneholder enten 1) en person som i et viktig og muligens vanskelig (reorganisering er gjerne det) møte på død og liv skal fortelle hvordan han føler det inni seg, eller 2) dreias kollega, for enkelthets skyld omdøpt til Svein: På jobb er det forresten ein fyr som er sendrektigheten sjølv, og som fører til at eit møte på potensielt 1 time blir til eit 2-timars møte. Og det er møter med rundt 20 deltakarar, og han tar typisk opp ting som helst bør løysast på e-post/wiki - eller at han berre tar ein sjefsavgjørelse. Til og med EG syns dei møtene blir i det langtekkelige laget. (jeg ser liksom for meg hvordan lettelsen skinner igjennom når nyheten "Svein er syk, han kan ikke komme på møtet i dag" flagrer gjennom gangene, og folk innser at møtet bare kommer til å vare den ene timen som er satt opp ) Jeg kan føye på enda en ting til hat-lista, nemlig Lovebombing. Det er virkelig det verste jeg har vært med på i jobbsammenheng, en helt ufyselig opplevelse, og det verste var at forferdeligheten må ha kostet arbeidsplassen min mangfoldige titusener av kroner, for slike fancy konsulentopplegg er så langt fra gratis som det går an å få det. Tro meg, det var en nær traumatisk opplevelse. Jeg kunne ha skrevet langt og sarkastisk om lovebombing, men akkurat nå... ... orker jeg ikke. Det er fredag, 20. desember, vi kom oss i mål, alle 17 avslutninger er unnagjort, konserten i går var flott, vi kom hjem alt for sent for de tre yngste barna (seff), vi har panikkryddet og ordnet huset i dag, jeg har vasket bad, stue og gang, lokalisert nisselue til tenåringene, vært cellosjåfør, meklet mellom to sinte gutter, vi har underholdt besøket vårt, kjørt til polet og til fotballtrening (ikke samtidig ), pakket inn de siste gavene, hatt en Smule som ikke ville sove før klokka ti, og nå... er lufta helt og fullstendig ute av ballongen. Jeg er et slakt. Tenk Bjørn Dæhli som vakler over mållinjen (det skal sies at jeg ikke sikler fullt så mye)- det er ikke fysisk mulig å få til noe annet enn å vakle ned til senga og kollapse, muligens med klærne på Det hjelper jo ikke at vi i morgen- kryss i taket- ikke har noen ting på planen. Null, niks og nada! Ingen skal noe som helst, og sist det skjedde var i høstferien. En helt blank dag! Det er kjempedeilig, men tanken på at vi ikke trenger å se på klokka (annet enn for å sjekke når United-kampen starter) bidrar jo enda mer til lufta-ut-av-ballongen-følelsen. (Skjønt, den lovebombing-greia fortjener en egen post, og det skal den få før eller siden. Maken til overpriset fjolleri har jeg aldri vært borti, så det blir rene skrekk og advarsel-posten) Men akkurat nå går de siste restene av energi med til å ønske alle en hyggelig fredagskveld, og en deilig siste helg i advent. Og toget har ikke helt gått for litt snø til jul, har det vel? *ønsketenker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 20. desember 2013 #423 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Snøen kan komme om morgenen på julaften, etter at vi, til min fars store fortvilelse, har kjørt hjem fra Trondheim til Vestfold ettermiddagen på lille julaften... Lovebombing? Som i metoden enkelte religiøse grupperinger bruker for å rekruttere medlemmer? Deriblant diverse selvmordssekter? (eller eksisterer det kanskje utenfor religionsvitenskap også? ) Nyt fridagen! Endret 20. desember 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. desember 2013 #424 Del Skrevet 21. desember 2013 Nyt fridagen deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 21. desember 2013 #425 Del Skrevet 21. desember 2013 GLEM den snøen Mafalda, jeg har lagt inn enormt mange vibber for ei mild og snøfri jul i år så jeg slipper bure meg inne. Jeg tenker sånn.......+2-6 grader, og finvær. Gjerne gjennom heeeeeeeele vinteren Er litt forsynt at de forrige årenes "snøstormer fra helvete og 20 minus"............. Og før du protesterer; tenk på strømregninga og snøskuffing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. desember 2013 #426 Del Skrevet 21. desember 2013 GLEM den snøen Mafalda, jeg har lagt inn enormt mange vibber for ei mild og snøfri jul i år så jeg slipper bure meg inne. Jeg tenker sånn.......+2-6 grader, og finvær. Gjerne gjennom heeeeeeeele vinteren Er litt forsynt at de forrige årenes "snøstormer fra helvete og 20 minus"............. Og før du protesterer; tenk på strømregninga og snøskuffing! Nei, nei! Jeg tar snømåking og strømregninger på strak arm for litt skikkelig julestemning. Verden ser så veldig mye hyggeligere ut med litt snø! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 21. desember 2013 #427 Del Skrevet 21. desember 2013 Nei, nei! Jeg tar snømåking og strømregninger på strak arm for litt skikkelig julestemning. Verden ser så veldig mye hyggeligere ut med litt snø! Ja, men på Øst/Sørlandet blir den jo ikke liggende jo - den er helt ubrukelig Det går fra sånn "ååååh, postkortvinter" den ene dagen(maks 3 dager) før man enten våkner til full innesnøing ala "ingen kommer seg noe sted, all trafikk må stanses totalt og strømmen går" - eller den sedvanlige runddansen; "Pen snø, regner bort - men bare så det blir speeeeeeilglatt, og DA snør det et lite lag over igjen, så man tror det ikke er glatt - men denggang ei - dette varer i noen dager før regnet kommer igjen; isholke deluxe, sammen med meeeeeegaslapsevær" og...........ja. Usj. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #428 Del Skrevet 21. desember 2013 Men åfforno, sjansen for at vi får en mild og snøfri vinter hele veien igjennom er jo omtrent lik null. Snøen kommer, den, det er bare et spørsmål om når. Og da kan den like gjerne komme nå når den har et formål, i steden for å komme lavende ned i midten av januar og ligge til langt uti april, når alle (inkludert barna) er luta lei og bare venter på våren Takk, pysepusen, og gjett om vi nyter den! Har vært og handlet juleblomster til slektas eldre, og fått oss juletre. Alt sammen med lav puls, ikke minst lavere enn de to mennene som røyk i tottene på hverandre på parkeringsplassen utenfor nærsenteret. Folk blir litt gale i jula, altså Og Tekola: vi får bestille opphold akkurat over E6 og E18, høres det bra ut? Og vi kan vel be om opphold akkurat over innkjørselen til åfforno også, så blir alle glade! *full av julelykke og gode følelser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 21. desember 2013 #429 Del Skrevet 21. desember 2013 Hoho, Mafalda jeg drømte om deg i natt... Må vel være fordi jeg snakket med mannen om at vi lurte på hvordan du fikk alt til å gå rundt med 5 barn.. Anyways.. Drømte at jeg var på Oslo-tur, og at jeg der møtte pappa og fortalte ham om denne dama med 5 barn. Så kom han kjørendes med deg i passasjersetet av en eller annen grunn, men du fortalte meg at du hadde så dårlig tid for du skulle på Danskebåten med Nani Ronaldo på fotballcup,og du hadde bare tid til å skravle i et par minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. desember 2013 #430 Del Skrevet 21. desember 2013 Åh, nyt den planfrie dagen max!!! (Håper United bidrar til at den blir ekstra fin!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. desember 2013 #431 Del Skrevet 21. desember 2013 GLEM den snøen Mafalda, jeg har lagt inn enormt mange vibber for ei mild og snøfri jul i år så jeg slipper bure meg inne. Jeg tenker sånn.......+2-6 grader, og finvær. Gjerne gjennom heeeeeeeele vinteren Er litt forsynt at de forrige årenes "snøstormer fra helvete og 20 minus"............. Og før du protesterer; tenk på strømregninga og snøskuffing! ENIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. desember 2013 #432 Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg må bare bidra med en historie i "lovebombing" -kategorien. For et par år siden var vi helt kjørt på ressurser i avdelingen, og alle jobbet som gale menn og flere viste tegn på at man var på vei inn i den klassiske veggen. Som et tiltak leide da ledergruppen inn en konsulent som skulle snakke om stressmestring. Og etter to timer foredrag(/tullprat) krystalliserte det seg to tiltak vi skulle gjøre i hverdagen: 1: Powernaps 2: Drikke vann Vi som satt og hørte på bare: Jeg mener; her satt det en gjeng som jobbet fra tidlig morgen til sent på kveld for å komme i mål med arbeidsoppgaver som ikke kan være forsinket, og så foreslår fyren at vi skal gå å sette oss i et hjørne og sove? Også drikke vann da, det var også veldig veldig veldig viktig I beste fall ville det ført til at vi gikk hjem enda senere på kvelden fordi vi hadde brukt ekstra tid på å sove og tisse. Og hvem er det som får sove i et hjørne på jobben når man er max stressa i utgangspunktet? Vi har hatt mye morsomt med det foredraget i ettertid da, og sjefen har fått beskjed om å ta seg et glass vann eller en lur i hjørnet mer enn en gang når han har vært stressa, for å si det sånn Jeg stemmer forresten i for at det skal komme masse snø! Tassen får akebrett til jul, og mor har veldig lyst på en langrennstur i marka snart! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. desember 2013 #433 Del Skrevet 22. desember 2013 Rakk bare å sprutlese meg igjennom før Kasper fant ut at han ville stå opp igjen (jeg rakk jo ikke drikke opp kaffekoppen en gang, hva er dette for en utidig baby? Dette var ikke hva jeg bestilte!). Når vi er inne på soving så ble jeg nært overlykkelig over å lese at flere her inne sliter med a-babyer. Alt etter kl. 5 er regnet som bonussøvn her i huset og nå som han har begynt å sove til 05:30-06:15, så føler jeg meg nesten helt uthvilt (Nå har jeg en baby som kravler over meg og prøver å reise seg (hallo, du er for liten til det), så må avslutte og skrive mer senere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #434 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Hoho, Mafalda jeg drømte om deg i natt... Må vel være fordi jeg snakket med mannen om at vi lurte på hvordan du fikk alt til å gå rundt med 5 barn.. Anyways.. Drømte at jeg var på Oslo-tur, og at jeg der møtte pappa og fortalte ham om denne dama med 5 barn. Så kom han kjørendes med deg i passasjersetet av en eller annen grunn, men du fortalte meg at du hadde så dårlig tid for du skulle på Danskebåten med Nani Ronaldo på fotballcup,og du hadde bare tid til å skravle i et par minutter. Haha, så artig (og så Close to home, ref. siste setning!)! Du får hilse faren din og si takk for turen, og det er bare å gjenta det irl hvis anledningen skulle by seg. Men jeg må jo lure på hva slags traumatiske inntrykk jeg legger igjen i hodet på folk Åh, nyt den planfrie dagen max!!! (Håper United bidrar til at den blir ekstra fin!) ... og det gjorde de jo! 3 poeng i julegave Gutta får som sagt fotballskjorter i julegave, og selv om det var med tungt hjerte jeg ditchet vår venn Nani bakpå NaniRonaldos drakt (familien er kollektivt småforelsket i den lille portugiseren som får tyn for absolutt alt han gjør, stakkars), tror jeg at jeg har truffet blink med nummer 44 Januzaj Det er noe med gjenkjennelseseffekten og inspirasjon, guttungen er jo bare 18 år og viser at det faktisk ER mulig. SnillVimsen får keeperdrakt, selvfølgelig. Han har gått med van der Sar i tre år nå, så det er strengt tatt på høy tid å bli litt mer oppdatert! Jeg må bare bidra med en historie i "lovebombing" -kategorien. For et par år siden var vi helt kjørt på ressurser i avdelingen, og alle jobbet som gale menn og flere viste tegn på at man var på vei inn i den klassiske veggen. Som et tiltak leide da ledergruppen inn en konsulent som skulle snakke om stressmestring. Og etter to timer foredrag(/tullprat) krystalliserte det seg to tiltak vi skulle gjøre i hverdagen: 1: Powernaps 2: Drikke vann Vi som satt og hørte på bare: Det der er faktisk imponerende. Jeg mener, det hadde vært fullt forståelig om reaksjonene ble mer i retning av Men det er jo klassisk: her har de et konkret problem (mangel på ressurser og overarbeidet personale), og siden de ikke kan løse dette problemet, så betaler de i dyre dommer for å få ubrukelige råd. Så kan de i det minste si at de har prøvd. Jo, ja, de har jo for så vidt det, men kommer man noen vei på den måten? Minner om den gangen jeg jobbet i en avdeling med et ganske dårlig arbeidsmiljø, og mye av grunnen besto i to-tre personer som gjorde sitt beste for å forsure miljøet. At det ikke er en lett floke å nøste opp i for ledelsen, er jeg den første til å innrømme, men deres løsning: å sende avdelingen kollektivt på smilekurs og få enda en rådyr konsulent til å fortelle oss at "det er viktig med en positiv innstilling!", det var rett og slett provoserende. Så jeg synes dere var imponerende positive som "bare" ble himmelfalne. Og at sjefen får høre det i ettertid, litt sånn småhumoristisk, er helt på sin plass Det ser dårlig ut for Tassens tur på akebrettet, da... Uff, skulle så gjerne hatt litt snø nå. Selv om jeg er innbitt vinter-hater så blir det ikke bedre av at det er mørkt og stygt og vått, spesielt ikke når vi VET at snøen kommer til å komme uansett. Skal se den kommer på nyttårsaften så vi ikke får sett en eneste rakett, det hadde vært typisk. Rakk bare å sprutlese meg igjennom før Kasper fant ut at han ville stå opp igjen (jeg rakk jo ikke drikke opp kaffekoppen en gang, hva er dette for en utidig baby? Dette var ikke hva jeg bestilte!). Når vi er inne på soving så ble jeg nært overlykkelig over å lese at flere her inne sliter med a-babyer. Alt etter kl. 5 er regnet som bonussøvn her i huset og nå som han har begynt å sove til 05:30-06:15, så føler jeg meg nesten helt uthvilt (Nå har jeg en baby som kravler over meg og prøver å reise seg (hallo, du er for liten til det), så må avslutte og skrive mer senere). "Uthvilt" og "god natts søvn" er begreper som aldri blir helt det samme etter å ha hatt en A-baby eller to i hus... Nå er jo Smule faktisk nærmere en B (ja, etter A-babystandard. Ikke etter slapp tenårings-standard!), men det hjelper fint lite når storesøster er oppe og hopper før fuglene fiser. Vi får si som Odd Børretzen: sove kan man gjøre i graven. ************************** MAX avslappende juleferiedag i går! Susain gikk i pysjbukser hele dagen Ungene fikk gå bananas med juletrepynten (blir ikke fancy tre i år heller, nei), og på kvelden var det tid for den årvisse Love Actually. Nå er egentlig den beste tiden i hele jula, synes jeg. Forventningene før det starter. Gavene ligger under treet- en anselig haug, såklart, men på ingen måte kvalmende stor, med tanke på at det er til sju personer- det lukter røkelse i hele huset, og kjøleskapet er chockablock med julemat og godsaker. På kakefronten har vi syndet grovt, men det gjør ikke noe. Julekakene kan vi få hos bestemor, her hjemme har vi for lengst stemt dem ned og byttet ut med hjemmelaget julegodt med sjokolade, aprikoser og marsipan. Mye bedre. Susain og jeg skal også prøve oss på Jens Stoltenbergs julesild, etter å ha sett etterlysningen hans på Facebook. I går var en slækk dag, men i dag skal vi til min mor, og der eksisterer ikke slække dager. Hun er i sitt sedvanlige turbo-humør og har entusiastisk kjøpt inn lysedyppingsutstyr og hobbygreier til den store gullmedalje. Og så skal vi på Flåklypa, alle sammen. Det blir nok bra! I morgen er det tid for "Knekkenøtter'n", og så skal vi tyvstarte litt på gravene. Min og Gubbens slekt er gravd ned litt hist og pist, og skulle vi gjort unna alle på julaften ville vi tilbragt halve dagen i bilen, så det blir til at vi jukser litt. Så sånn er ståa her i huset. Idyll, juleglede, og en baby som setter fart mot juletreet så fort hun får sjansen Gleder meg virkelig til julaften nå, og er spesielt spent på Susains reaksjon. Jeg har også registrert at det er mistenkelig mange gaver til meg under treet i år. Hva har skjedd med Gubben? Det er alltid jeg som kjøper de fineste og dyreste gavene til ham, men i år ser det ut til at han har tenkt å ta igjen? Mystisk! Endret 22. desember 2013 av Mafalda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 22. desember 2013 #435 Del Skrevet 22. desember 2013 Og etter to timer foredrag(/tullprat) krystalliserte det seg to tiltak vi skulle gjøre i hverdagen: 1: Powernaps 2: Drikke vann Vi som satt og hørte på bare: Jeg stemmer forresten i for at det skal komme masse snø! Tassen får akebrett til jul, og mor har veldig lyst på en langrennstur i marka snart! Åh, det er så gøy med coaching og liksomkonsulenter! Har hørt på mye fjas oppigjennom altså - og det beste er de gangene man vet at det disse folka snakker om er selve klisjeen, det som brukes som "ikke akkurat den smarteste kniven i skuffen"-ledelses teori. Mastergraden min er delvis ledelsesbasert, og da ble det innmari gøy å telle hvor mange grunnleggende teorier de tydeligvis ikke hadde fått med seg og hvor kørka i hodet det hele var. Det er da man skulle sendt han derre Karl Pilkington; http://www.youtube.com/watch?v=4ab7F1FQrtA JAJAJAJA, dere skal få snø - men bare i markagrensa og i de ytre bydelene - så får dere ta tbanen opp til Sognsvann/Holmenkollen/Østmarka eller whatever - så jeg jeg amme&trille ifred på asfalt i byen På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #436 Del Skrevet 23. desember 2013 Bullshit man Det fikk meg til å tenke på bullshit bingo. Ikke få ganger man sitter i et møte og bare kan krysse av for det ene svadauttrykket etter det andre, mens man mentalt klør seg i hodet og lurer på hvor mange fancy ord man kan bruke til å pakke inn en helt ordinær virkelighet Snø i de ytre bydelene hjelper da ikke Jeg vil ha snø her, utenfor vinduet, sånn at min lille veistubb som ligger akkurat fire minutters kjøretur fra Oslo S ser ut som en Astrid Lindgren-idyll (den gjør faktisk det. Og vi har både ekorn, grevling og rådyr spankulerende rundt. Barcode meg her og der, Oslo er ikke Tokyo, for å si det sånn)! Nemlig! - men det blir nok du som får det som du vil, akkurat nå i hvert fall. Som sagt klarer jeg meg egentlig godt uten vinter i det hele tatt, men det blir bare verre når jula blir mørk og våt og snø-"idyllen" laver ned i februar når jeg ikke vil ha den. Såh. Men det er lite å gjøre med det, så vi drar for gardinene og spiller Fagottkormusikk og Jussi Björling, og kanskje litt Elvis, så blir det så bra atte! Dagen før dagen, og vi har sett Knekkenøtter'n alle sammen. Smule bidro med noen festlige prompelyder under andre akt, men alt i alt oppførte hun seg mer eksemplarisk enn mange andre, og det inkluderer også voksne Men sånn er jo Nøtteknekkeren, det grenser jo til kino. HK-jenta satt med stjerner i øynene og brukte pausen til å danse litt oppover trappene, sånn i tilfelle hun får være Snøfnugg på scenen til neste år. Gubben har også fått seg en førjulsgave: teamet hans halte i land en kontrakt som oppfyller hele årsbudsjettet for 13/14 med sånn ca 300%. Det blir bonus, og salt i maten, til neste år også! Min lett naive kommentar at "Ja, da trenger du vel ikke jobbe noe mer fram til pappapermen" falt dog på steingrunn, og han sitter faktisk akkurat nå og planlegger januar-turen til USA og mailer frem og tilbake. På lille julaften. Og sikkert på julaften, første juledag, og nyttårsaften også. Jaja, så lenge det er noe han kan gjøre innimellom, og så lenge fleksibiliteten er nettopp fleksibilitet og også gir rom for hjemmekontor og fridager når det måtte passe, så skal jeg ikke klage over at det er jeg som blir sittende med monster-oppgaven over alle monster-oppgaver: fruktsalaten til dessert i morgen. Vi snakker seriøse saker, altså. 10-liters-kjele, tre kartonger appelsinjuice og en handlekurv på fruktbutikken som nærmet seg en tusenlapp. Men tradisjoner er tradisjoner, og uten fruktsalat: ingen julaften. Det er bare å kvesse kniven og sette i gang (og plassere Smule i stolen sin når jeg holder på, for dette med juletrekuler og innpakningspapir er bare så enormt fascinerende for en på snart åtte måneder!). Gleder meg til i morgen, som en unge! Håper alle sitter med samme kriblende følelse i magen, og bare venter på å se reaksjonen på gaver, kjenne lukten av ribbe (eller pinnekjøtt eller hva det måtte være), og høre Sølvguttene kvitre med gullstrupene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 24. desember 2013 #437 Del Skrevet 24. desember 2013 God Jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. desember 2013 #438 Del Skrevet 27. desember 2013 God jul, alle sammen! Her har vi en veldig idyllisk jul. Julaften forløp overraskende harmonisk. Treåringen ble glad for alt han fikk, selv de myke pakkene, og var faktisk ganske rolig. Og minstemann ble i grunnen bare overveldet av alle menneskene og alt papiret. Men når han er overveldet vil han bare sitte trygt i et fang, så det er også veldig lett å håndtere. Lillebror har fått nytt kallenavn i jula, nemlig Softie. For en myk liten mann! Her skal det koses hele tiden, av alle. Han er veldig tillitsfull av seg, og skulle blant annet kose mye med oldefar, som han sjelden har møtt. Og selv gamle, tøffe menn smelter jo av sånt. Men så er min lille Softie også ganske pysete og forsiktig. Nå lærer han å gå og har ikke hastverk. Det er lett å se at han bare kunne travet avgårde hvis han ville, men han holder seg fast og planlegger nøye hvor han kan gå med støtte hele veien. Og så er han engstelig for de underligste ting. Han fikk hoppeku i julegave, og den har han ikke rørt. Hoppekua er skummel, nemlig. Nå kan han til nød tolerere at den står stille i en krok i stua, men den skal ikke røres. Og hvis storebror hopper med den piler Softie avgårde til nærmeste fang. Og juletreet? Skummelt, det også. Ikke en eneste glitrende kule er rørt. Jeg som trodde at treet nærmest skulle bli veltet i løpet av et par timer. Neida - han krabber i en stor bue utenom. All idyllen til tross, i dag begynner vi å bli litt sprø av all innesittingen og skal på bytur. Håper alle har en strålende jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. desember 2013 #439 Del Skrevet 27. desember 2013 Her er en dagbok jeg vil følge med på. Jeg kommer akkurat rett fra et tullemøte selv, så alt møtepratet traff meg virkelig rett i hjertet. Jeg har dessuten sovet så elendig i natt pga. syk mann som har kastet seg rundt i senga og aktiv mageboer som trolig har forsøkt å bryte seg ut. Derfor, orket jeg ikke, og det på 3. juledag, å gripe inn med den halvstrenge møtepekefingeren jeg ofte har framme om dagen. Tenk hvor mye tid man kaster bort på møter fordi ting ikke er organisert skikkelig... Og jeg har også vært på latterkurs, hvor vi bl.a. skulle le på en flørtende måte osv. Grusomme greier. Men, ellers, riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 27. desember 2013 #440 Del Skrevet 27. desember 2013 Åh, nå kom jeg på den verste teambuildingsøvelsen jeg har vært med på: man skulle finne en person å klemme. Denne klemmen skulle foregå ved at man stod inntil hverandre, så hverandre dypt i øynene og trakk tre dype pust. Litt over min intimgrense, altså. Jula er fin her også! Vi har vært hos svigers x2 og feiret med søsken, stesøsken, og øh.... ste-filletantebarn? Litt usikker på hva slektskapet kalles, men trivelig var det i hvertfall. Koselig å være sammen med tillitsfulle barn og å se at mannen som ikke vil ha barn ennå med glede leker med klosser sammen med toåringen. Gledelig jul, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå