Gjest åffårno Skrevet 19. januar 2014 #541 Del Skrevet 19. januar 2014 Herregud og et giga gratulerer!!!!!!!! Hellige jul(eller nyttår, da). Det var jo det jeg sa, du trengte noen til å jevne ut årets julekalenderdilemma hvor Smule utgjorde en gaveantallskjevhet(og hunden skjønner jo ikke konseptet julekalender). Dessuten tror jeg vikaren din bare blir overlykkelig for enda ett år- og; Oslo kommune vedtok da vitterlig to årlige opptak i høst? Ergo får du plass. Med mindre de i skjul har ombestemt seg for å dekke inn Muuuuu(ikke o)nchmuseets kostnadssprekker. Om du drar på føde A/barselhotell på Ullevål så skal jeg personlig avlegge deg en visitt og peke ut Sigriddama og hun andre kjipe på hotellet- tar gledelig en liten utskjelligsrunde på begge to. Synes føden var fantastisk, da- men her har du testet flere folk enn meg altså. Riksen har vel fått endel nyfødtkjeft i det siste, men de pleier jo skjerpe seg da;) Ellers er det jo faktisk ganske god plass på Ahus siden alle søker seg bort derfra. Du får sikkert 4 dobbeltrom for deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 19. januar 2014 #542 Del Skrevet 19. januar 2014 Ellers er det jo faktisk ganske god plass på Ahus siden alle søker seg bort derfra. Du får sikkert 4 dobbeltrom for deg selv Oi. Har du fått med deg noe ikke jeg har gjort? Har vært superfornøyd med føde/barsel på ahus begge gangene jeg har vært der, å det har alle mine venner vært også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 19. januar 2014 #543 Del Skrevet 19. januar 2014 Oi. Har du fått med deg noe ikke jeg har gjort? Har vært superfornøyd med føde/barsel på ahus begge gangene jeg har vært der, å det har alle mine venner vært også. Nei, det er jo disse krisesakene som har vært i media(og det var jo svært kritikkverdig som jeg forstod det, bl.a ei som opplevde at den nyfødte døde), samt mye bråk nettopp med masseoppsigelser(dette var ikke på føden altså). Så når jeg skulle søke fødeplass var det litt sånn "søk i uke 1 på riksen&ullevål, Ahus er garantert plass". De var og i media for ikke sp lenge siden(?) fordi de taper mye penger på at mange som naturlig sokner til Ahus søker seg annensteds(var et stort antall). Jeg tror og mange er fornøyde, tar nok bare lang tid å komme seg etter ekstremt dårlig medieomtale i alvorlige saker. Ullevål scorer jo helt middels på "beste fødeplasser" og Riksens nyfødtintensiv(var det ikke det?) får jo så ørene flagrer. Jeg synes Mafalda skal velge plastbasseng hjemme og doula denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. januar 2014 #544 Del Skrevet 19. januar 2014 Å tape var forsåvidt forventet, å miste Vidic i flere kamper framover er helt krise!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. januar 2014 #545 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes Mafalda skal velge plastbasseng hjemme og doula denne gangen Hehe. På en måte mener jeg det er galskap å velge dette med tanke på sikkerheten. På den annen side, dersom en trygghetsgaranti var mulig ville denne løsningen hatt mye for seg. Sist gikk fødselen så fort at jeg ikke rakk epidural uansett, og den taxituren til sykehuset skulle jeg gjerne vært foruten. Men vet dere hva som ville stoppet meg fra å gjøre dette til syvende og sist? Tanken på at naboene sannsynligvis ville fått med seg rautingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. januar 2014 #546 Del Skrevet 19. januar 2014 Gratulerer med det lille frøet i magen, Mafalda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. januar 2014 #547 Del Skrevet 19. januar 2014 Dæven døtte, dere er gærne!! Gratulerer så mye, så moro!! Å, jeg kan godt også innrømme at jeg er litt misunnelig (hva heter det når man er misunnelig, men likevel unner den andre noe?). Her ser det ut til at det blir med to, og noen dager tenker jeg "takk og pris for det", men flere dager stikker det litt i hjertet over at jeg ikke skal få flere skjønne små vidundre... Og du får din sjette! Ja, det er jo definitivt noe sprøtt ved det, men herlighet, så heldige dere er Medunnelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. januar 2014 #548 Del Skrevet 19. januar 2014 Dæven døtte, dere er gærne!! Gratulerer så mye, så moro!! Medunnelig..? Godt forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #549 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Tusen takk for gratulasjoner, Magdalene, Nuttapia og Stinelin! Tar dette litt kort og gæli, for det slo meg plutselig at lille Smitt må få sin egen dagbok. Tross alt er det ingenting annet den kommer til å få helt for seg selv: her blir det arvevogn, arvetøy, arveleker og arve...alt, antagelig, det er jo nesten så vi ikke trenger å pakke ned babytøyet før det skal ut igjen. Og leker og utstyr har vi i bøtter og spann, så det er vel nesten bare bleiene, og en eventuell graviditetsdagbok, som blir fullt og helt tilegnet Smitt Men for å helt kort samle noen løse tråder før jeg beveger meg over i graviddagbok-land... Ciara: enig med deg- som vanlig Selvsagt er det flott med barnevakt og alenetid, men det må gå litt på besteforeldrenes premisser også. Å nærmest bli utkommandert til barnevakt ukentlig, mot sin vilje, høres trist ut. Som forelder ville jeg også vært litt redd for at de blir "oppbrukt" og skikkelig lei. Mulig Gubben og jeg burde være litt flinkere til å be om barnevakt, men samtidig er det veldig deilig å vite at den kontakten ungene har med besteforeldrene er oppriktig ønsket av begge parter. Det er jo som oftest besteforeldrene som spør om de kan få besøk eller finner på noe. Nå som de blir så store er det enkelte av ungene det er skikkelig vanskelig å få kloa i (NaniRonaldo, for eksempel, han har jo trening/kamp så godt som hver eneste dag), så et kinobesøk eller en liten tur på hytta med ham henger skikkelig høyt Og behovet for alenetid synes jeg også kan vippe litt over til tider. Jo, hvis mormor og morfar ønsker å passe barn hver helg så er det vel egentlig flott for alle parter, men hvis man ikke har besteforeldre som hopper og spretter og vil passe så ofte som mulig er det vel ingen som tar stor og dyp skade av å passe på sine egne unger størstedelen av tiden...? Vera Vinge: oppussing MÅ være roten til alt ondt (dessverre også roten til alt pent Hadde oppussing vært en magisk prosess som var over på et minutt med minimal opprydding i etterkant hadde vårt rosa bad definitivt ikke vært rosa lenger, men sånn er det jo ikke), spesielt i småbarnsfasen. Jeg er evig imponert over de som orker å sette i gang med store prosjekter, og kan levende se for meg at det kan føre til slitasje på både det ene og det andre. Kudos til dere som har pusset opp, hatt småbarn, OG overlevd prosessen! Men så får dere noe fint å se på etterpå, i motsetning til oss feiginger som skyver tanken på en mulig Lottogevinst foran oss som en relativ trygg garanti for at det ikke blir noe oppussing dette året heller SmallTalk: Å tilbringe dagene mest mulig rett ut høres ut som en særdeles fornuftig ting å gjøre, i ditt tilfelle! Håper du ble litt ekstra horisontal med alenekveld og kremert biff Og tenk så deilig hvis målinger viser at alt er normalt og du ikke har noe å bekymre deg for... Skjønner godt at du ikke egentlig tør å håpe på det, men det kan jo hende! Og takk for skryt av SnillVimsen. Joda, han glimter til innimellom, og han er en innmari herlig gutt. Også Dessverre tilbragte han mesteparten av lørdagen med å forsøke og få meg fra forstanden, så fredagens suksess ble relativt kortvarig. Men vi løste det også- til slutt I det minste har ti år under samme tak som unge herr Litt For Impulsiv Og Hissig Og Ganske Lat lært meg noen triks for hvordan jeg best håndterer ham når han setter seg på bakbeina. Ballkjolebilde skal jeg rote fram, og takk for tips om autolagring! Neferet: det er liksom det ene etter det andre. Når det nesten ikke kan bli verre, så gjør det faktisk det. Vidic (og Evra? Må sjekke hvordan det var med den skaden...) ute, og vips er forsvaret like hakkete som angrepet. Og på sånne kamper som i går savner jeg vår godeste Robin noe så utrolig. Hvor mange kamper har ikke vært av det kaliberet denne vinteren? Tre hundre sjanser, og kaaanskje ett mål. Hvis vi er heldige. Hvis vi skal være helt ærlige, og ikke minst fair mot Moyes, så var den store forskjellen på United og de andre lagene i fjor nettopp van Persie. Vi hadde ikke kommet langt uten ham, de andre er rett og slett ikke like effektive. Det blir litt som med Vålerenga i fjor, dette- vi må bare avskrive dette som en tapt sesong, og krysse alt vi har for en plasss på topp 4, i hvert fall. Og selv DET ser mørkt ut, akkurat nå- og det blir ikke bedre med Vidic ute Og åfforno, du nybakte helt og Queen of the cabbage: vedtok de to årlige opptak, altså? Det hadde jo vært intet mindre enn fantastisk! Som gammal mamma må jeg egentlig fnise litt av hele situasjonen: det var sikkert en god tanke med lovfestet rett til plass for de 0,3% som ikke fikk tilbud om barnehage før småtten nærmet seg to år, men prosessen var faktisk smidigere den gang ingen hadde lovfestet rett til plass. Mine tre eldste- kanskje til og med fire?- fikk plass rundt ettårsalderen alle sammen, uten noe fuss om at barna mååå være født før 1. september og fødeboom på sykehusene Alt i alt virker det som om den lovfestede retten har laget like mange nye problemer som den har løst de gamle, men to årlige opptak kan nok bøte på noe av det. Kanskje. For å få plass i januar har aldri vært spesielt lett, det er ikke så stor utskiftning da som om sommeren og uten ledige plasser kan de jo lovfeste til krampa tar dem uten at det hjelper stort. Men: den tid, den sorg. Vi får ta en dag av gangen og det første først, både du og jeg, og så bestiller vi en stor dose flaks når den tid kommer Sykehusvalget, og ikke minst den evinnelige gravidsutringen jeg snart skal i gang med ( ), kan jeg vel like gjerne flytte over i Smitts nye elektroniske hjem... Håper alle andre enn meg ligger og sover søtt, hehe! Tilegg: It's done! Søvnløshet har sine nyttige sider! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=804935#entry13834975 Endret 20. januar 2014 av Mafalda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakk Skrevet 20. januar 2014 #550 Del Skrevet 20. januar 2014 herreminhatt! gratulerer!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. januar 2014 #551 Del Skrevet 28. januar 2014 Ok, jeg fikk seriøst hakeslepp når jeg så tickeren din!! Gratulerer så mye! Snikleser litt her innimellom, men nå måtte jeg bare gi lyd fra meg. Seks barn, det er jo helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. februar 2014 #552 Del Skrevet 2. februar 2014 Det nærmer seg slutten på en harmonisk helg. Siden jeg er her inne og klager litt i ny og ne, er det på sin plass at jeg oppdaterer når jeg tenker positive tanker også... 1) Vi har virkelig trukket vinnerloddet hva søvn angår! Guttene våre sovner på flekken mellom sju og halv åtte om kvelden, og de våkner ekstremt sjelden før halv sju om morgenen. Og på fredag våknet de klokka åtte, hva gir du meg! 2) Oppussingen er nå så godt som ferdig og jeg ELSKER det. Jeg nyter nå ting som andre tar for gitt - å kunne kjøre vaskemaskin og tørketrommel samtidig uten at sikringen kobler seg ut, for eksempel. Digger de praktiske løsningene vi har valgt. Og ikke minst: Det er helt fantastisk deilig at mannen ikke lenger bruker hver helg på oppussing, men at vi faktisk kan finne på ting sammen alle fire! To barn på to voksne? Peanuts! 3) Mannen er frisk som en fisk. Samme som over - to voksne til å ta seg av familien AS. 4) Begge ungene går i samme barnehage 300 meter hjemmefra. Dette tenker jeg mange tar for gitt, men det gjør ikke jeg. Hver gang jeg går med ungene inn eller ut av barnehageporten priser jeg meg lykkelig over å bo så nærme. Jeg bruker 15 minutter fra vi går hjemmefra til jeg har levert de søte små. 5) Minstemann blomstrer i barnehagen. Han storkoser seg der (og er en unge som vet å ta for seg, jeg finner ham alltid i en eller annen armkrok), og han er bare blid om ettermiddagen. 6) Eldstemann har, omtrent over natten, blitt en fornuftig liten fyr. Jeg gir ham en beskjed, og han svarer "Ja vel, mamma." (Og jeg tenker: "Hæ? Hva var det han sa?") 7) Og jeg, jeg begynner snart i ny jobb. Jepp. Livet smiler til meg, og mandagen kan bare komme 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå