AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg har gradvis siden slutten av mai blitt mer og mer forkjølet. Det startet med tett neste og litt tørrhosting. I løpet av juni ble tørrhosten mer aggressiv, og til tider slimete. Noen ganger får jeg skikkelig hosteanfall, og da gir det seg ikke før jeg får opp minimalt med slim. Nesa er tett og rennende om hverandre. Jeg er ofte slapp og sliten, og har dotter i ørene til tider. Kan ikke si jeg har merket noe særlig til feber. Var først hos legen for 2-3 uker siden. Hun lyttet på meg og sa det mest sannsynlig var en infeksjon som ville gi seg med tiden. Hun sa også jeg skulle komme tilbake om 1-2 uker dersom det ikke ble bedre. Det har det altså ikke blitt, så jeg dro til legen i dag i håp om å få en time. På grunn av fereiavvikling fikk jeg ny lege i dag. Han lyttet og stilte mange spørsmål. Han mente at det virker som jeg har mykoplasma. I tillegg ble det tatt blodprøve for det, og for allergi. Jeg fikk resept på en tidagers antibiotikakur. Han anbefalte meg å begynne på den så snart som mulig, selv om prøveresultatene ikke er klare før om en ukes tid. Så, dere som har hatt mykoplasma, brukte dere antibiotika, eller smurte dere dere med tålmodighet? Jeg er veldig lite fan av antbiotika, men nå er jeg sååå lei av å hoste og føle meg elendig forkjølet. Anonymous poster hash: 61203...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Del Skrevet 18. juli 2013 Får mycoplasma-lungebetennelser ganske ofte, sikkert hatt det ti ganger. Jeg bruker som regel antibiotika. Tar et par dager, så er jeg mer eller mindre i toppform igjen. Tar ikke antibiotikabruk så tungt så lenge det ikke er bredspektrede, kraftige kurer. Anonymous poster hash: 4d411...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Del Skrevet 18. juli 2013 Får mycoplasma-lungebetennelser ganske ofte, sikkert hatt det ti ganger. Jeg bruker som regel antibiotika. Tar et par dager, så er jeg mer eller mindre i toppform igjen. Tar ikke antibiotikabruk så tungt så lenge det ikke er bredspektrede, kraftige kurer.Anonymous poster hash: 4d411...dbd fikk du det påvist i en blodprøve? hvor lenge ca hadde du det? Anonymous poster hash: 61203...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg brukte også antibiotika ved mykoplasma. Forstod det som at det var nødvendig. Det er ikke farlig å ta antibiotika, problemet er at man kan bli immun mot antibiotikaen om man tar mange kurer i løpet av kort tid. Anonymous poster hash: 0fd58...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg brukte også antibiotika ved mykoplasma. Forstod det som at det var nødvendig. Det er ikke farlig å ta antibiotika, problemet er at man kan bli immun mot antibiotikaen om man tar mange kurer i løpet av kort tid. Anonymous poster hash: 0fd58...bad ok:) Anonymous poster hash: 61203...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg brukte ikke antibiotika da jeg hadde det, men det ble ikke oppdaget før jeg var på bedringens vei, så mulig det var grunnen. Anonymous poster hash: 6909e...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #7 Del Skrevet 19. juli 2013 fikk du det påvist i en blodprøve? hvor lenge ca hadde du det? Anonymous poster hash: 61203...d85 Fikk det påvist med blodprøve, ja. De tar blodprøve hver gang, men et par ganger har jeg bare begynt på antibiotika før resultatene har kommet fordi man har vært såpass sikker. Når du har hatt mykoplasma-lungebetennelse ca. hvert annet år i mange år kjenner du etter hvert igjen symptomene såpass godt Vel, det gikk ca. halvannen uke før jeg oppsøkte lege første gangen. Siden den gang har jeg blitt såpass vant til slik lungebetennelse at jeg har gått til legen fort fordi jeg vet hvor det bærer og ønsker å være tilbake i jobb/studier raskest mulig.Anonymous poster hash: 4d411...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.7.2013 den 3.26): Fikk det påvist med blodprøve, ja. De tar blodprøve hver gang, men et par ganger har jeg bare begynt på antibiotika før resultatene har kommet fordi man har vært såpass sikker. Når du har hatt mykoplasma-lungebetennelse ca. hvert annet år i mange år kjenner du etter hvert igjen symptomene såpass godt Vel, det gikk ca. halvannen uke før jeg oppsøkte lege første gangen. Siden den gang har jeg blitt såpass vant til slik lungebetennelse at jeg har gått til legen fort fordi jeg vet hvor det bærer og ønsker å være tilbake i jobb/studier raskest mulig. Anonymous poster hash: 4d411...dbd Hvordan kjennes den lungebetennelsen fra mykoplastma ut? Jeg gikk påvist via nedeprøve. Voldsomt til knatrelyder i brystet. Anonymkode: 152e0...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kjennes den lungebetennelsen fra mykoplastma ut? Jeg gikk påvist via nedeprøve. Voldsomt til knatrelyder i brystet. Anonymkode: 152e0...86c Tror du virkelig samme AB bruker sjekker denne tråden ELLEVE år senere? Anonymkode: b3ac2...5f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå