Gå til innhold

Til menn; hva er best? Ei dame med BMI på 21, som har hofter, rumpe og pupper, eller ei med en BMI på 16 som du ser beina på, og lite former?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken syk jævel er det som egentlig mener at er dvask når man har BMI på 21? Da er man normalvektig, altså sunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hmm...synes det var merkelig dette bildet til deg som sier du har BMI på 16. Nå var det et dårlig bilde da, men kunne vært min kropp. Jeg har BMI på 23. Hvordan kan det være mulig?? Jeg hadde en stund BMI på 25, altså akkurat lett overvekt, fikk ingen kommentarer da, men nå får jeg streng beskjed om å ikke bli tynnere. Med BMI på 16 hadde jeg sikkert ikke klart å stå oppreist en gang..

Jeg vet ikke, konklusjonen er kanskje at hvordan man er bygd etc også har mye å si? At to med samme BMI kan se kjempeforskjellig ut? Jeg tenker på BMI på 21 som veldig lav vekt. Hadde vært det på meg i alle fall.

Synes også bildet med fettprosent var litt merkelig. Første bildet var ekstremt, så var det mange bilder som jeg følte hadde samme str. på kroppen, så kom 35 i en slags mellomgruppe, før 40 plutselig var mye større, og det man kan kalle tykk, og synes også det var stort hopp mellom 45 og 50.

Anonymous poster hash: 7f6ea...dad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts;

Egentlig synes jeg det var skikkelig dårlig gjort å si dette av onkelen min. Han vet jo at jeg ikke har vært frisk.....

Åhhh....dette tankesurret altså:(

Anonymous poster hash: eece6...a92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm...synes det var merkelig dette bildet til deg som sier du har BMI på 16. Nå var det et dårlig bilde da, men kunne vært min kropp. Jeg har BMI på 23. Hvordan kan det være mulig?? Jeg hadde en stund BMI på 25, altså akkurat lett overvekt, fikk ingen kommentarer da, men nå får jeg streng beskjed om å ikke bli tynnere. Med BMI på 16 hadde jeg sikkert ikke klart å stå oppreist en gang..

Jeg vet ikke, konklusjonen er kanskje at hvordan man er bygd etc også har mye å si? At to med samme BMI kan se kjempeforskjellig ut? Jeg tenker på BMI på 21 som veldig lav vekt. Hadde vært det på meg i alle fall.

Det er nettopp poenget. BMI sier lite om hvordan en person ser ut! Hadde jeg hatt din BMI ville jeg vært betydelig større, og hadde du hatt min, ville du, som du sier, sikkert ikke klart å stå oppreist en gang. Så lenge en person er sunn og funksjonsfrisk er da vel det det som teller? :)

Det var et dårlig bilde av meg også, kameraet stod litt for lavt slik at det hele kom i froskeperspektiv. Og blitzen ødela litt, er "mykere" til vanlig og jevnere proposjonert. :)

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken syk jævel er det som egentlig mener at er dvask når man har BMI på 21? Da er man normalvektig, altså sunn.

Du kan forsatt være dvask selv om du er tynn altså. Om man har mer fett enn muskler så kan man fort se tynnfeit ut.

Anonymous poster hash: d6f29...b23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Doe

Okei, elendig bilde, men her er kroppen min. Om enn i et litt rart perspektiv; dere ser at jeg ikke er et beinrangel som er klar til å falle sammen hvert øyeblikk, eller? Jeg har en BMI på 16,5 og er ifølge enkelte sykelig undervektig og trenger hjelp, til tross for at kroppen min fungerer aldeles utmerket.

2qa8ion.jpg

Og dette kommer nok som et sjokk på noen av dere: Jeg har stor B/liten C-cup og måler nesten 90 cm rundt hoftene.

Så nei, lav BMI er ikke synonymt med sjukelig undervektig og bein som stikker ut overalt.

Michael Rasmussen hadde BMI på 18.5 når han var på sitt beste og syklet fra Contador opp Alpene.

Han var helt sykt tynn.

Skihoppere piner seg ned mot 18.

BMI på 16 er for lavt. Sorry, jenta. Spis litt mer fet fisk og grønnsaker, slutt å stikke fingrene i halsen. Det er ikke bra å være så jævlig tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også bildet med fettprosent var litt merkelig. Første bildet var ekstremt, så var det mange bilder som jeg følte hadde samme str. på kroppen, så kom 35 i en slags mellomgruppe, før 40 plutselig var mye større, og det man kan kalle tykk, og synes også det var stort hopp mellom 45 og 50.

Ja til det uthevede. To med lik høyde og vekt og dermed BMI kan se veldig forskjellig ut, aldeles korrekt og derfor sier egentlig ikke BMI så mye om enkeltindivider.

Ts;

Egentlig synes jeg det var skikkelig dårlig gjort å si dette av onkelen min. Han vet jo at jeg ikke har vært frisk.....

Åhhh....dette tankesurret altså :(

Selvsagt var det dustete av onkelen din å si det han sa til deg, og ja han burde tenkt seg om to ganger og du har sikkert en flott kropp som du kan bære med stolthet. Å grave seg frem fra sykdom til å bli en frisk person kreves både styrke og mot. Men igjen å lage en tråd for at andre mennesker skal føle seg som dritt er vel heller ikke løsningen.

Hadde jeg lest denne tråden da jeg var 15-16 og en usikker jentunge hadde jeg kanskje pådratt meg spiseforstyrrelsen tvangsspising for å føle meg bra nok, en skal med andre ord være forsiktig med hva en sier til folk, det har du jo selv dessverre fått oppleve.

Du er god nok, men det er også folk med en mindre eller en større BMI enn deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan forsatt være dvask selv om du er tynn altså. Om man har mer fett enn muskler så kan man fort se tynnfeit ut.

Anonymous poster hash: d6f29...b23

Ts;

Jeg ikke dvask iallefall.....trener 4-5 dager i uken, jobber ei mil hver gang, pluss styrketrening. Og jeg følger matplanen som er oppsatt til meg av ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja til det uthevede. To med lik høyde og vekt og dermed BMI kan se veldig forskjellig ut, aldeles korrekt og derfor sier egentlig ikke BMI så mye om enkeltindivider.

Selvsagt var det dustete av onkelen din å si det han sa til deg, og ja han burde tenkt seg om to ganger og du har sikkert en flott kropp som du kan bære med stolthet. Å grave seg frem fra sykdom til å bli en frisk person kreves både styrke og mot. Men igjen å lage en tråd for at andre mennesker skal føle seg som dritt er vel heller ikke løsningen.

Hadde jeg lest denne tråden da jeg var 15-16 og en usikker jentunge hadde jeg kanskje pådratt meg spiseforstyrrelsen tvangsspising for å føle meg bra nok, en skal med andre ord være forsiktig med hva en sier til folk, det har du jo selv dessverre fått oppleve.

Du er god nok, men det er også folk med en mindre eller en større BMI enn deg

Ts;

Hvordan får du denne tråden til å handle om at jeg har laget den for at andre skal føle seg som en dritt?? Det var aldri min hensikt, og det har jeg skrevet tidligere også. Rart at jeg fikk tilbakemelding fra en bruker som forsto hva jeg mente med tråden?? Tror du må lese en gang til. Rart at du tar deg så nær av dette.

Jeg har aldri kommentert andres sine kropper og vekt her i tråden (ei heller i det virkelige liv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sykelig udervektig og trenger behandling, straks!

Anonymous poster hash: a8a9b...346

Get a grip! Skjerp deg! Gå og legg deg! Tror du normalen er å være overvektig eller? Hvem faen er du som sitter og dømmer på den måten. Pokker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, vet dere hva - nå melder jeg meg ut av tråden.

Om dere ikke vil innse at folk bærer vekt forskjellig - greit. Lev i uvitenhet.

Jeg la ut bildet for å vise at en lav BMI ikke er det samme som utstikkende bein og plankeform. Jeg sier ikke at min kropp og min vekt er idealet, men derimot at det går fint an å være sunn og frisk selv om vekta er lavere enn gjennomsnittet.

Nå er jeg drittlei av å få høre at jeg må slutte å stikke fingrene i halsen. Jeg skulle gjerne sagt at jeg ikke tar det til meg, men det gjør jeg - jeg vet at det er konsekvensen av å legge ut bilder av kropp på nettet med mindre man er chubby og derfor får lov å være stolt av den (satt på spissen, kjære KG), men ærlig talt, nok får være nok.

Så nå gidder jeg ikke forsvare min egen kropp lenger. Jeg spiser sunt og jeg beveger meg, hvilket er mer enn man kan si om mange, til tross for at de faller innenfor normalvekten. Hvorfor hakker dere ikke løs på dem i stedet? Jeg kan love dere at jeg er sunnere enn mange.

Det er ikke vekta som teller, det er helheten - er man sunn og frisk, spiller det ingen rolle om kroppens naturlige vekt er 45 eller 100 kg.

Hadet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Doe

Ok, vet dere hva - nå melder jeg meg ut av tråden.

Om dere ikke vil innse at folk bærer vekt forskjellig - greit. Lev i uvitenhet.

Jeg la ut bildet for å vise at en lav BMI ikke er det samme som utstikkende bein og plankeform. Jeg sier ikke at min kropp og min vekt er idealet, men derimot at det går fint an å være sunn og frisk selv om vekta er lavere enn gjennomsnittet.

Nå er jeg drittlei av å få høre at jeg må slutte å stikke fingrene i halsen. Jeg skulle gjerne sagt at jeg ikke tar det til meg, men det gjør jeg - jeg vet at det er konsekvensen av å legge ut bilder av kropp på nettet med mindre man er chubby og derfor får lov å være stolt av den (satt på spissen, kjære KG), men ærlig talt, nok får være nok.

Buhu, butthurt much?

Du trenger ikke skamme deg over kroppen din, og du trenger ikke bli chubby, men du trenger å gå opp et par kilo i vekt.

Får du mensen, med den vekta di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ikke pint meg ned noe sted, ei heller stukket fingrene i halsen. Jeg spiser sunt og nok, og lever aktivt. Jeg går ikke opp i vekt uansett om jeg spiser mer fet fisk og grønnsaker - ikke for det, grønnsaker får jeg nok av.

Ta en test hos legen av skjoldbruskhormoner - fritt T4, T3 og TSH.

Anonymous poster hash: f9bc0...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha en høy fettprosent med en BMI på 21, men man kan også like greit ha en lav fettprosent med 24 i BMI. Som det har blitt sagt mange ganger tidligere i tråden så er BMI en dårlig indikator på individnivå siden den ikke tar muskelmasse med i beregningen. Eksempel på dette er hun som postet bilde i tråden tidligere med BMI på 16. BMI funker greit nok hvis du skal undersøke frekvensen av overvekt, undervekt og normalvekt hos en større gruppe, f.eks på nasjonalt eller kommunalt nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts;

Hvordan får du denne tråden til å handle om at jeg har laget den for at andre skal føle seg som en dritt?? Det var aldri min hensikt, og det har jeg skrevet tidligere også. Rart at jeg fikk tilbakemelding fra en bruker som forsto hva jeg mente med tråden?? Tror du må lese en gang til. Rart at du tar deg så nær av dette.

Jeg har aldri kommentert andres sine kropper og vekt her i tråden (ei heller i det virkelige liv).

Å kom igjen kan du ikke være ærlig med hensiktene dine i alle fall?

Hadde du ønsket innspill på situasjonen din hadde du lagt frem problemstillingen din på en annen måte både i overskrift og i HI. Dess flere som kaster drit på de som har en BMI på 16-17 her inne dess bedre kan du føle deg med din kropp. Som andre svarte på side en: Du legger ordene så i munnen på folk at det knapt virker sant. Slik du formulerer deg har du lagt opp til en skikkelig klassisk kropps kroppskrig, og det er som sagt greit nok det, men vær i alle fall ærlig nok til å innrømme at du ønsker folk skal gi deg bedre selvtillit på bekostning av andres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Å kom igjen kan du ikke være ærlig med hensiktene dine i alle fall?

Hadde du ønsket innspill på situasjonen din hadde du lagt frem problemstillingen din på en annen måte både i overskrift og i HI. Dess flere som kaster drit på de som har en BMI på 16-17 her inne dess bedre kan du føle deg med din kropp. Som andre svarte på side en: Du legger ordene så i munnen på folk at det knapt virker sant. Slik du formulerer deg har du lagt opp til en skikkelig klassisk kropps kroppskrig, og det er som sagt greit nok det, men vær i alle fall ærlig nok til å innrømme at du ønsker folk skal gi deg bedre selvtillit på bekostning av andres.

Ts;

Å kom igjen........jeg skrev at jeg formulerte meg litt feil, og det beklaget jeg. Lite jeg kan gjøre for å endre overskriften. Merkelig at det er bare DU som klarer å misforstå så totalt.

Vi tar det en gang til;

Jeg lagde en tråd pga jeg sliter med SF og har vært veldig syk med en veldig lav BMI. Nå når jeg jobber meg utav det så har jeg naturlig nok økt i vekt. Vet ikke om du noensinne har slitt med det samme selv, men en har et helt forvrengt syn på kroppen sin. Og når jeg da får en kommentar at jeg såg bedre ut før så ble jeg usikker på om hva som er finest. Formfull og med kurver, eller "modelltynn" med markert beinstruktur.

Klarer du nå å se at jeg ikke lagde en tråd for å såre andre?

(du er iallefall god på å såre med dine svar her)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri utlevert min Bmi til noen? Er det noe som man er nødt til nå?

Anonymous poster hash: e2f1e...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri utlevert min Bmi til noen? Er det noe som man er nødt til nå?

Anonymous poster hash: e2f1e...613

Ts;

Når man er under behandling for SF så blir BMI fulgt nøye med på. Nær familie vet at jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...