Gå til innhold

Samordna har lagt ut studiene!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NTNU pleier som regel å ta inn mange fler enn planlagt, da de regner med en del frafall.

Har hørt at hvis man står på venteliste på NTNU, så betyr det praktisk talt at man ikke kommer inn.



Anonymous poster hash: 8b8a0...ce0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom inn på førstevalget, men det visste jeg egentlig. Men nå angrer jeg og vil heller gå andrevalget. Men jeg tror det kan la seg gjøre å bytte. Ellers går det greit med førstevalget. :)

Endret av Aoki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på førstevalget, men lurer på en ting. Det er oppmøte den 12., men jeg har ikke mulighet. Faget begynner imudlertid ikke før senere, så dette er vel ikke obligatorisk. Husker ikke helt fra min forrige studierunde på uio:klo:

Anonymous poster hash: 31e6a...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på 1. valget, dokumentasjonsvitenskap.

Er fornøyd, men veldig usikker, ettersom at jeg har snakket med folk som ikke har hatt problemer med å få jobb etter dette studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hadde bare søkt én master, men både heltid og deltid. Kom inn på heltid, noe som var andrevalget. Skal vel få det til å gå rundt likevel.

Er uansett veldig fornøyd! Da blir blir jeg student ved UMB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det? :)

Anonymous poster hash: 43272...ef8

Jeg stortrives :) Men det var også det jeg hadde mest lyst til i hele verden da ;) Klasser på ca 60 stykker, bra studentforening (sjekk ut psykolosjen.no, og finn psykolosjen på facebook ), og bra med ny studiemodell. Det er mye teori i starten, men tror det blir veldig spennende etterhvert. Instituttet er litt sløvt til tider, men det kan man leve med :) Trondheim er også en veldig bra studentby (dersom du er ny her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom inn på førstevalget, men lurer på en ting. Det er oppmøte den 12., men jeg har ikke mulighet. Faget begynner imudlertid ikke før senere, så dette er vel ikke obligatorisk. Husker ikke helt fra min forrige studierunde på uio:klo:

Anonymous poster hash: 31e6a...aac

Du må nesten kontakte fakultetet. Det vanlige er at du mister studieplassen dersom du ikke møter til registrering, uavhengig av når den faktiske undervisningen begynner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på 1. valget, dokumentasjonsvitenskap.

Er fornøyd, men veldig usikker, ettersom at jeg har snakket med folk som ikke har hatt problemer med å få jobb etter dette studiet.

Men er ikke det bra da? At de ikke har problemer med å skaffe seg jobb?

Anonymous poster hash: 8ed08...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står som nr. 8 på venteliste til Afrikastudie(årsstudium). Har jeg gode sjanser for å komme inn da?

Og hvor sjekker jeg hvor mange studieplasser det er?

Jeg har kommet inn på bachelor (40,6). Hva er snittet på årsstudium? Har du søkt på andre linjer på NTNU? I så fall er det lett å bytte når du kommer inn.

Edit: Er sånn midt på treet fornøyd, selv. Vil egentlig noe annet, men søkte ikke. Forstår heller ikke hvordan de har regnet poengene mine i år.

Endret av amonyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget, men det visste jeg egentlig. Men nå angrer jeg og vil heller gå andrevalget. Men jeg tror det kan la seg gjøre å bytte. Ellers går det greit med førstevalget. :)

Jeg fikk ikke bytte til andrevalget mitt sa de. Det er to ganske like studier, emnene første semester er helt like. Og jeg kan sikkert bytte etter jul, men jeg vil jo gå i den klassen fra starten av, så jeg blir kjent med de jeg skal studere med. Jeg skal spørre om det går å bytte igjen når studiestart nærmer seg. Er det noen som har erfaring med å bytte studie i august når studiene starter? (UiO)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives :) Men det var også det jeg hadde mest lyst til i hele verden da ;) Klasser på ca 60 stykker, bra studentforening (sjekk ut psykolosjen.no, og finn psykolosjen på facebook ), og bra med ny studiemodell. Det er mye teori i starten, men tror det blir veldig spennende etterhvert. Instituttet er litt sløvt til tider, men det kan man leve med :) Trondheim er også en veldig bra studentby (dersom du er ny her).

Så bra da! :) Begynte du i fjor da kanskje?

Er det lett å bli kjent med hele klassen/kullet når man er 60 stk synes du?

Føler du at du kjenner alle i klassen nå? Eller blir det mange gjenger ut av det?

Anonymous poster hash: 86109...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra da! :) Begynte du i fjor da kanskje?

Er det lett å bli kjent med hele klassen/kullet når man er 60 stk synes du?

Føler du at du kjenner alle i klassen nå? Eller blir det mange gjenger ut av det?

 

Anonymous poster hash: 86109...7cd

 

 

 

jeg føler at vi har god kontakt i klassen, og er en sosial gjeng. Ca ti stk sluttet etter det første året, så vi er ca 50 nå. Litt gjenger blir det vel alltid, men føler jeg kan snakke med alle.

Man blir godt kjent i begynnelsen, først gjennom fadderuke, men så også gjennom at klassen deles i grupper på ca 10 elever, en gruppe man har i faget "klinisk praktikum", og du kommer til å ha denne gruppa de neste to årene. Gruppa treffes jevnlig, og jeg ble i alle fall godt kjent med dem på min gruppe.

Endret av bambis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom inn på førstevalget ja. Er fornøyd, men var veldig klar over at jeg kom inn. Hadde ganske mange studiepoeng over poenggrensa fra ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...