Gå til innhold

Healing mot psykiske lidelser


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med PTSD, dissosiativ lidelse, tilbakevendende tepressiv lidelse og hører stemmer. I 11 år har jeg forsøkt samtaleterapi, medisiner og innleggelser. Nå er jeg lei og ser etter alternative løsninger.

Er det noen som har erfaringer med healing mot psykiske problemer? Jeg vet det finnes mange useriøse energiterapeuter der ute, så det gjelder å undersøke litt på forhånd.



Anonymous poster hash: 0119b...a79
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, healing virker ikke.



Anonymous poster hash: 0a9bd...113
  • Liker 4
Skrevet

Bortkasta tid og penger.

  • Liker 2
Skrevet

De tjener penger på folk som deg- som er desperate etter en løsning.

Ikke det at jeg ikke skjønner deg. Såklart du vil bli frisk, og det unner jeg deg.

Men ikke kast penger i dass. Bruk de heller på noe positivt.

  • Liker 3
Gjest Galactica
Skrevet

Sjekk om det finnes metakognitiv terapi i nærheten. Etter tretti år med PTSD er jeg nå frisk. Healing funker ikke.

Gjest lana del ray
Skrevet

Du må nok jobbe med deg selv og en bra behandler. Det er ikke sånn at vips så er du kurert etter noen runder med healing.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Noen healere jobber nesten som samtaleterapeuter og det kan være verdt å teste ut, siden terapeuter med utdannelse innen skolemedisin ikke har funket for deg. I tillegg vil en healer muligens kunne lære deg noe om kroppens reaksjoner og følelser, ut fra et noe uvant perspektiv og andre forklaringsmåter enn en psykolog.

Jeg tenker mange kan ha nytte av en slik form for terapi, rett og slett fordi forklaringsbildet til en healer kan være lettere for noen mennesker å forstå ut fra seg selv g sine opplevelser, enn det en psykolog som bruker fastlåste manualer?

Dersom du har råd til å teste ut en gang, er det i alle fall ikke farlig å prøve?

  • Liker 2
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

(Men jeg tror egentlig jeg hadde fått en real fnisebyge dersom en healer hadde ristet med ranglen sin over navle-chackraet mitt.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det finnes mange useriøse energiterapeuter der ute, så det gjelder å undersøke litt på forhånd.

Anonymous poster hash: 0119b...a79

Prøv utelukkende. Det finnes sikkert enkelte velmenende slike terapeuter, men ingen av dem har noen gang kunnet bevise sine evner.

Jeg mener ikke å knuse håpet ditt om å bli bedre, men søk deg mot noe med bevist effekt. Gjerne andre metoder enn de du har prøvd, men ikke det alternative. For din egen skyld.

Alternativ behandling som fungerer kalles, når man kan bevise at det fungerer, bare behandling.

Anonymous poster hash: eec1e...381

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Til alle dere som er negative: Har dere forsøkt selv eller kjenner noen som har forsøkt og fått det bevist at healing ikke har noe for seg? Jeg kjenner tre personer hvor healing har hatt god effekt. Det er greit at man skal være skeptisk, men ikke døm før dere har forsøk. Energiterapeuter har tross alt en aurtorisasjonn å vise til om de er seriøse.



Anonymous poster hash: 0119b...a79
  • Liker 3
Gjest Thymus
Skrevet

Når du har vært plaget så lenge og prøvd så mye, så er det svært forståelig at du vil prøve noe nytt! Om du har pengene til det og motivasjon/troen på at dette kan være verdt å prøve, så GO FOR IT! Om healing virker eller ei kan da alle ha forskjellige meninger om, men noen skade gjør det i alle fall ikke.

Lykke til (:

Skrevet

Til alle dere som er negative: Har dere forsøkt selv eller kjenner noen som har forsøkt og fått det bevist at healing ikke har noe for seg?

Anonymous poster hash: 0119b...a79

Ja. Både min søster og far er opptatt av flere alternative greier, deriblant healing. Og ja, det er fortsatt tullete og bortkastede penger.

Det eneste man kan si med sikkerhet er at placeboeffekten er tilstede i absolutt alle tester som gjøres av slike ting, og ikke minst at mennesker har et stort behov for å tro på overnaturlige ting.

For å si det enkelt og greit - har noe bevist effekt vil det ikke kalles alternativt lenger. At noen kaster bort penger på noe som ikke har noe som helst å vise for er for meg et mysterium.

AnonymBruker
Skrevet

Kvakksalveri dessverre. Lett å gå på når man er sårbar og desperat.



Anonymous poster hash: 8d3ab...bdb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kasta bort 1000kr på en time hos homeopat for sønnen min (vet det ikke er allverdens med penger altså) og etter det bullcrapet der kommer jeg aldri til å bruke penger på alternativ medisin lenger.

Det kan jo hende at alternativ medisin kan fungere, f.eks healing, men vær forberedt på å tape penger. Jg tror t healing kun fungerer på de som tror så mye på det at det fungerer, litt placebo

Anonymous poster hash: a82af...bae

Skrevet

Jg tror t healing kun fungerer på de som tror så mye på det at det fungerer, litt placebo

Anonymous poster hash: a82af...bae

Definitivt.

Det er likevel mange som sier at ''jeg trodde ikke på det, men prøvde det, også funka det''. Man trenger ikke å tro på noe for å oppleve placeboeffekten. Det holder å ha et sterkt ønske om å bli frisk, da leter man stadig etter tegn på bedring, selv der det ikke finnes noen. Er svært tydelig blant de som prøver å bli gravide f.eks., som har det ene symptomet etter det andre, men når det er tid for testing viser den negativt.

Skrevet

Noen bestilte fjernhealing til meg, uten at jeg var klar over det.

Det hadde ingen effekt.

Folk som mener healing har effekt er nok påvirket av placebo.

AnonymBruker
Skrevet

En gang dro jeg til en naturmedisiner fordi jeg slet med diverse symptomer som fastlegen min ikke mente var noe. Hun mente jeg hadde både det ene og det andre, og at jeg (selvølgelig) måtte komme igjen for mer behandling. Etter at det ikke hjalp en dritt, byttet jeg fastlege, fikk tatt en blodprøve og påvist en kronisk sykdom som jeg nå får medisiner mot og er kvitt nesten alle problemene.

Det skal sies at jeg var veldig skeptisk i utgangspunktet, så kanskje det uansett ikke ville funket å gå til en homeopat.

Men til TS: Jeg tror det beste er å gjøre det man selv har troen på at fungerer. Tro kan flytte fjell, og det spiller vel strengt tatt ikke noen rolle om det er placebo-effekt eller en dokumenterbar effekt som gjør at man føler seg bedre. Du har åpenbart blitt skuffet av tradisjonell behandling, så jeg sier som noen oppi her; Go for it!

Drit i hva andre synes, prøv ut det du er nysgjerrig på. Funker det så er det fint, funker det ikke så har du i hvert fall prøvd :)



Anonymous poster hash: 71982...033
Gjest Thymus
Skrevet

Det meste av alternativ behandling spiller vel på placeboeffekten (også skolemedisinen gjør det, i mye større grad enn man skulle tro.). Det som er viktig å huske på, er at placeboeffekten er en sterk effekt som medfører faktiske fysiologiske endringer i hjernen og kroppen. Det er med andre ord ingen ting å fnyse av. Om man føler at man har prøvd alt skolemedisinen har å tilby, så skal man ikke se bort i fra at de alternative tilbudene kan gi nytt håp og motivasjon, noe som TS ville hatt godt av. (Men man skal selvsagt ikke gjøre noe man ikke trives med, som f.eks å bruke masse penger på noe man ikke føler seg komfortabel med!)

Skrevet

Fælt så negative folk var her da.. Man kan si at det ikke funker for en selv, eller har hørt om andre det ikke har funket for, men ikke at det ikke funker.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fælt så negative folk var her da.. Man kan si at det ikke funker for en selv, eller har hørt om andre det ikke har funket for, men ikke at det ikke funker.

Jo, når forskning har vist at det ikke funker (utover placebo), så kan man det.

Anonymous poster hash: 56c3c...ca3

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...