Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Var narkosen bortkasta da, eller måtte du hatt det uansett? Bra med gode nyheter da! :hoppe: Hvordan er formen din nå da? Groggy? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Doh! :hug:

Det var visst ingen abscess (eller megakvise som Kakaoen sier :fnise: ) :jepp: Da de begynte å snitte viste det seg at det var et hematom allikevel (= blødning, nå med koagulert blod) så var nok et uttrykk for at underlivet hadde fått seg en trøkk under fødselen.

Jeg er glad for at det bare var det, for sånn bartholinitt kan komme tilbake, men det gjør jo ikke et sånt hematom :hoppendeglad:

Med andre ord.. Ei blodkvise?? For har lært på Greys anatomy at "a giant hematoma in the frontale loupe (noe idea åssen det staves!!)" betyr blønding i hjernen :fnise:

Men bra det bare var det da. Eller bare og bare. Men nå er det uansett i orden? Er det vanlig at man kan få sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var narkosen bortkasta da, eller måtte du hatt det uansett? Bra med gode nyheter da! :hoppe: Hvordan er formen din nå da? Groggy? :klem:

Jeg tenker at den ikke var bortkastet fordi det er et veldig ømt område som hos meg allerede var sprengt og ømt. Var bare nede i en drøy halvtimes tid, og når jeg våknet føltes det som om jeg hadde hatt verdens beste søvn :nigo:

Kjenner det stikker litt i stingene jeg fikk, men ellers er formen som normalt. Groggyheten forsvant i løpet av den første timen :Nikke:

I forhold til ammingen gikk det helt perfekt. Fikk amme henne rett før jeg skulle inn og hun trengte ikke ny pupp før vi var hjemme igjen, så ble helt topp :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord.. Ei blodkvise?? For har lært på Greys anatomy at "a giant hematoma in the frontale loupe (noe idea åssen det staves!!)" betyr blønding i hjernen :fnise:

Men bra det bare var det da. Eller bare og bare. Men nå er det uansett i orden? Er det vanlig at man kan få sånn?

Eller ei blodkvise ja :ler:

Du har forstått Greys helt rett :jepp:

Nå skal det være i orden. Jeg skal på en sjekk på torsdag for å se at det ikke er noe som står og sivblør e.l., men jeg vil ikke tro det. Jeg har ikke hørt så mye om "indre blødninger" ved fødsel, men sånn teoretisk sett er det ikke noe rart mtp størrelsen på J ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det "bare" var et hematom :jepp: Heller det enn abscess altså.

Har helt glemt å spørre tidligere, men mulig å be om en pm med navn til lillesøster? :sjenert: Er jo beyond nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke var hønekvise :fnise:

Hvordan føler du deg nå, da? Er det ømt og vondt å sitte, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det "bare" var et hematom :jepp: Heller det enn abscess altså.

Har helt glemt å spørre tidligere, men mulig å be om en pm med navn til lillesøster? :sjenert: Er jo beyond nysgjerrig!

Helt enig!

Pm kan du få :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke var hønekvise :fnise:

Hvordan føler du deg nå, da? Er det ømt og vondt å sitte, f.eks.?

Er litt vondt å sitte nå pga stingene som er satt, kjennes litt ut som rett etter fødselen... Men betydelig bedre enn det var med den kulen! Regner med disse smertene vil gå raskt over, akkurat som etter fødselsstingene :jepp:

Godt jeg lærer noe av å se på tv!! Kanskje jeg kan begynne som hobbylege?? :hoho:

:tommelopp::ler: Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med narkosen i går måtte jeg veie meg og jeg veier nå jammen meg bare 1 kg mer enn førgravidvekt :hoppe: Nå skal det sies at vekta på det tidspunktet lå 3 kg over der jeg ønsker å ligge, men det betyr jo bare 4 kg unna "min kropp" :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånne nyheter, da ;) Fire kilo er jo ingenting, de renner nok av :) Vet du hvor mye du gikk opp tilsammen i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånne nyheter, da ;) Fire kilo er jo ingenting, de renner nok av :) Vet du hvor mye du gikk opp tilsammen i graviditeten?

En halv kilo til til i dag, så satser på at de siste 3 går veldig fint når jeg bare kommer meg ut på skikkelig trilling :jepp:

Jeg gikk opp 12 kg totalt. Veldig fornøyd med det :) selv om jeg syns det ikke skal være noe sånt press når man er gravid, men var litt viktig for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv kilo til til i dag, så satser på at de siste 3 går veldig fint når jeg bare kommer meg ut på skikkelig trilling :jepp:

Jeg gikk opp 12 kg totalt. Veldig fornøyd med det :) selv om jeg syns det ikke skal være noe sånt press når man er gravid, men var litt viktig for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, den skjønner jeg godt ;) Tror nok jeg ender opp med noe sånt jeg også, så alt i alt er jeg veldig fornøyd. 10 kg opp nå, og tre uker igjen til termin. Så for meg det marerittet med at jeg skulle legge på meg alt for mye, og ikke minst det stresset med å skulle kvitte seg med det igjen før bryllupet om et år :roll: Som det ser ut nå, så blir det mindre sånt stress, i alle fall :jepp:

Myyye koseligere å bare trille det av seg! ;)

Hvordan går det med stingene og sånt nå, da, kjenner du noe til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den skjønner jeg godt ;) Tror nok jeg ender opp med noe sånt jeg også, så alt i alt er jeg veldig fornøyd. 10 kg opp nå, og tre uker igjen til termin. Så for meg det marerittet med at jeg skulle legge på meg alt for mye, og ikke minst det stresset med å skulle kvitte seg med det igjen før bryllupet om et år :roll: Som det ser ut nå, så blir det mindre sånt stress, i alle fall :jepp:

Myyye koseligere å bare trille det av seg! ;)

Hvordan går det med stingene og sånt nå, da, kjenner du noe til dem?

Veldig kjekt når ikke slankingen blir et kjempepes ja. Jeg spiser jo faktisk godis hver eneste dag :sjenert: så har litt å gå på der også, i tillegg til trillingen. Men nå er nok det igjen fordi jeg egentlig ikke er flink nok til å spise jevnlig. Glemmer å spise fordi jeg styrer hjemme, og da hiver jeg i meg usunt når jeg føler meg slapp/finner et spisesmutthull :P

Det har forsåvidt gått seg litt til med stinget, men har et som kjennes ut som gnager litt, så venter faktisk på sykehuset på gynekologen i øyeblikket. Var uheldig og kom akkurat når hun gikk til operasjon, så kjempestas å sitte her på en fredag kveld :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God påske :skya:

Takk :klem: God påske til deg også!

Desverre er det ikke mye påskestemning i heimen med kjære som er borte på huset og jobber hele dagen, mens jeg er hjemme med to små. Men det er snart over :bond: bare en drøy uke igjen nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra hos gyn :klemmer:

Hvordan er egentlig hverdagen med to små?? Give me the truth :opplyser: Hilsen ho som ca annenhver dag vil ha en unge til, og annenhver dag ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påskestemning her heller, syke alle tre. Kjedelig! Gikk hos gyn? :)

Åh nei, så kjedelig med sykdom! Også alle 3 da. Håper dere alle kommer dere raskt :klemmer:

Etter nesten 1,5 times venting fikk jeg endelig sjekket understellet. Jeg har fortsatt koagulert blod innvendig på ene siden, men det var umulig å få ut gjennom det hullet de hadde lagd på mandag. Så kroppen skal bare få ta det opp av seg selv også må jeg være obs på at det ikke blir tegn til infeksjon :Nikke:

Det gnagende stinget ble fikset litt på (hun flyttet flyttet knuta som stakk - gjorde noe inni helvete vondt), og det føles allerede litt bedre :)

Håper det går bra hos gyn :klemmer:

Hvordan er egentlig hverdagen med to små?? Give me the truth :opplyser: Hilsen ho som ca annenhver dag vil ha en unge til, og annenhver dag ikke :P

Ble endel venting, men fikk nå gjort litt, så får si det var verdt det :) Trenger ikke gjøre noe mer med det nå med mindre det blir tegn til infeksjon.

Det var egentlig totalkrise i går kveld når hele kvelden gikk bort til farting og venting, for dagen hadde vært såpass lang at jeg desperat trengte litt tid for meg selv (les: med bare J på brystet). Men i dag er alt glemt :P

Nei, det er slitsomt altså, men det er mest fordi J foreløpig er avhengig av mye kroppskontakt for å sove. Merker jo at M klarer seg sånn høvelig mens jeg ammer, så lenge jeg bare lukker øynene for alt som egentlig ikke er lov, men ikke er krise om hun gjør :fnise:

Så nå i en kort periode, så går det på et vis. Med litt flaks og ingen unger som har tidenes dårligste dag :lol/ Men det holder for denne perioden altså!!

Tror det vil bli litt greiere når J kan underholder av omgivelsene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...