Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

L hadde tre valker bak knærne såpass lenge at jeg av og til lurte på om de hadde kommet for å bli :fnise:

Men heldigvis for hm forsvant de etterhvert, ikke sikkert de hdde vært så kule å ha på fotblltrening og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var litt forskjell også det! :fnise: Men M var vel ikke så interessert i å spise, hvis jeg ikke husker helt feil nå? Tenker J er helt perfekt jeg! :jepp:

Du husker ikke helt feil... M var forsåvidt interessert i å spise, men ikke i de mengdene som trengtes for å holde seg på percentilen hun ble født på. Hun krysset jo flere percentiler og var gjennom en del utredning pga det, men så stabiliserte det hele seg på en ny og lavere percentil uten at det var én spesiell årsak. Så da hadde hun nok funnet der hun skulle ligge.

Vi har vel fortsatt å føle at hun er litt småspist, men det har vi fått tilbakevist fra begge barnehagene hun har gått i. Så hun skal nok bare ikke være så stor :)

Men like greit lillesøster blir litt størrelse på, så hun kan ta igjen litt når M skal bosse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L hadde tre valker bak knærne såpass lenge at jeg av og til lurte på om de hadde kommet for å bli :fnise:

Men heldigvis for hm forsvant de etterhvert, ikke sikkert de hdde vært så kule å ha på fotblltrening og sånn ;)

Enig i at det kanskje ikke hadde gjort seg :ler: Men man finner alltid noe å bekymre seg for, den ene eller andre veien :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kvelder på rad nå har jeg fått J til å sovne i kurven sin på kvelden sånn helt isi schmisi! :hoppendeglad: håper dette fortsetter, for det gir meg jo en helt ny frihet!

I kveld ble den brukt til å ta første løpetur siden fødsel. Første løpetur i år egentlig.

Den kjennes nå, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg får ikke denne boka til å feste seg på Mine innlegg, så jeg glemmer stadig at den finnes! :(

Hurra for løping! :duskedame: Hvordan var formen sånn bortsett fra at du kjenner det i beina? Bra timing, sånn dagen før 17.mai :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så lenge siden jeg har fått oppdatert meg her nå!

Gratulerer så mye!!

Utrolig koselig å lese - fra før fødsel, fødselshistorien og tiden etterpå. Det er så koselig å være 4, og det er så koselig å se hvordan våre små plutselig blir storesøsken, som viser sånn omsorg for den lille! Her nyyyyyytes hver eneste dag! Nyt våren og sommeren - tiden flyr alt for fort av gårde!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så flink du er som har vært på løpetur! :jepp::klappe: Hvis :sol: fortsetter, så blir det jo sikkert lettere å komme seg ut på tur også!

Håper dere har hatt en fin 17. mai-helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg får ikke denne boka til å feste seg på Mine innlegg, så jeg glemmer stadig at den finnes! : (

Hurra for løping! :duskedame: Hvordan var formen sånn bortsett fra at du kjenner det i beina? Bra timing, sånn dagen før 17.mai :ler:

Huffda! Så rart :klo: Men hyggelig at du husker på meg allikevel da :klem:

Det gikk jo rimelig tregt, men greide å holde meg løpende frem til kneet sa stopp, så fornøyd med det. Kjente jo at muskulaturen rundt bekkenet ikke tålte at jeg tok noe særlig lengre steg, så da ble det med de korte jeg tok. Jeg kalte meg selv mye dumt da jeg innså at knærne fortsatt gjorde vondt 17. mai :ler:

Ønsker dere en fin 17.mai :kose:

Gratulerer med dagen! :flagg:

Løpetur allerede, spreka! :hoppe::duskedame:

Gratulerer med dagen, håper den har vært fin :)

Gratulerer med dagen (som var :sjenert:) til dere også! Hos oss ble den fylt med rimelig tett program. Barnehagen M går i deltar i barnetoget, så det var opp og rett i tog. Deretter bar det gjennom sentrum og titte på toget (var jo musikken og folkene som var mest moro å høre/se på for M), før vi gikk videre til tivoli som var i byen. M ble supergira og ville bruke pengene hun hadde fått av besteforeldrene til is på å kjøre karuseller. Greit for oss det altså. Men hun nektet å kjøre alene da :fnise: Og det var jo sviiiinedyrt! (50kr for én person/tur) :daane: Så vi kom oss raskt videre.

Bort til en barneskole hvor min mor spilte konsert (og M fikk mere penger til å kjøpe is fordi hun hadde brukt opp alt på karuseller :fnise: ) før vi dro til min familie på 17. mai middag. Hjem til leggetid for å få de små i seng, og deretter ble det både vin og øl på de voksne. Svigers hadde nemlig middag med et vennepar av seg + svoger og samboer. Så det var plutselig veldig praktisk å bo over svigers. Bare å ta med seg babycallen ned en etasje og så var det voksenkveld :)

Håper dere også hadde en fin dag!

Det er så lenge siden jeg har fått oppdatert meg her nå!

Gratulerer så mye!!

Utrolig koselig å lese - fra før fødsel, fødselshistorien og tiden etterpå. Det er så koselig å være 4, og det er så koselig å se hvordan våre små plutselig blir storesøsken, som viser sånn omsorg for den lille! Her nyyyyyytes hver eneste dag! Nyt våren og sommeren - tiden flyr alt for fort av gårde!! :blomst:

Så hyggelig at du stikker innom :klemmer: Tusen takk for gratulasjoner :)

Ja, det er utrolig hvor fort de kommer seg inn i rollen som storesøsken. Og jeg synes det er tydelig at den yngste allerede er opptatt av den store :jepp: Dagene nytes de, og skal nytes enda mer bare vi kommer oss i hus nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er som har vært på løpetur! :jepp::klappe: Hvis :sol: fortsetter, så blir det jo sikkert lettere å komme seg ut på tur også!

Håper dere har hatt en fin 17. mai-helg! :klemmer:

Jeg tenkte også at finvær ville gjøre det letter og målet var én løpetur i uka. Desverre har jeg ikke fått til noe denne uken, men det er rett og slett fordi jeg plutselig har blitt opptatt av å vaske på kveldene! Vi fikk nemlig beskjed om at søknad nå er sendt inn til kommunen om å få brukstillatelse, og at det bare er å flytte inn tingene våre. Så lenge vi ikke flytter inn dyna og sover der kan vi forberede flytting så mye vi vil. Og selvsagt vil vi inn fort! Så huset vaskes nå fra topp til tå av undertegnede, da kjære leser iherdig til eksamen (om 3 dager)! Får se det som min form for trening. Kjennes hvertfall i hele kroppen ;)

Innom og oppdaterer meg! :) Håper dere hadde en fin 17. mai! :flagg:

Så koselig at du er innom! :klem: Har du fortsatt dagbok? Jeg har prøvd å finne den, men klarer ikke å komme inn i dagbøkene fra mobilen min. Og det er for det meste derfra jeg får lest :sjenert:

Vi hadde en veldig fin 17. mai med strålende :sol: og to glade barn :) Håper du også hadde en fin dag :hjerte:

wow.. spreking!! I´m impressed :pls:

6 uker etter fødsel - bare å henge i vettu ;) Nei altså, har et mål om 1 gang i uka foreløpig. Har ikke behov for å ta dette her så raskt altså. Men elsker følelsen etter en god løpetur ute. Så håper jeg kan få den i løpet av sommeren. Første turen gav ikke den samme følelsen :P

--------------------------------

Dagene før 17. mai var tydeligvis den nye rutinen. J kan nå legges for kvelden med siste pupp i 7-8 tiden og sover da som regel til 3-ish. I natt sov hun faktisk til 04.30! :nigo: Denne nye rutinen passet godt med den siste ukens begivenhet - vi skal få flytte inn i huset vårt til pinse!! :hoppendeglad: - nemlig vasking av hus på kveldstid. J er fortsatt ikke glad i å sove uten kroppskontakt på dagtid (eller trilling), så da må jeg ta kvelden til hjelp. Men jeg kan meddele at vasking av tak og vegger går veldig fint med barn i bæresele på brystet/magen :jepp:

Kjære kan ikke bidra så mye om dagen, da han leser til eksamen. Så jeg prøver å dra lasset litt. Men må innrømme at det kjennes godt å endelig kunne få bidra litt fysisk i huset også. Planen er å få ferdigvasket huset til tirsdag kveld. På onsdag bærer det nemlig til IKEA (rett etter kjære er ferdig med eksamen) for å handle garderobe og seng m.m.. Og jeg vil ha huset ferdigvasket før vi begynner å dra inn ting og skal pakke ut :Nikke:

Så det blir nok ikke så mye KG-tid på meg de neste dagene. Men da vet dere hvorfor det ikke skjer så mye. And it's all good ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flyttinga er rett rundt hjørnet! :hoppe:

Hvordan leveres tomta/huset utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Så bra at flyttingen nærmer seg!!

Og er imponert og synes du er flink som fikk til en løpetur allerede, det gjør godt for kroppen og bevege seg skikkelig igjen etter graviditet :jepp: Deilig at J nå sover en god stund på kvelden, det gjør underverker ifht å få ting gjort, eller bare slappe av om det trengs.

Ha en super dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flyttinga er rett rundt hjørnet! :hoppe:

Hvordan leveres tomta/huset utvendig?

Utvendig er det uferdig ennå. Må fylle opp rundt huset (ca 40 cm). Har prøvd å finne en graver som kan gjøre dette, men er interessert i en svært seriøs en mtp vår problematikk med den forrige. Og dette har vi ikke funnet ennå! Så det ser ut til at vi får dette arbeidet som sommerjobb ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...