Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Er han mye mer våken om dagen nå eller? Rutiner er jo ikke så viktig ennå akkurat... Så greit å kunne ta en dag av gangen :Nikke:

Jeg ble nesten litt overrasket hvor fort vi fikk inn kveldsrutiner og at det ble en tydelig forskjell på dag/natt,

Ja, han er en del våken på dagtid, men det går litt opp og ned hvor mye han sover. I går sov han omtrent hele kvelden, men heldigvis sov han godt på natta fordet. Han skiller godt mellom natt og dag så det er jeg veldig godt fornøyd med :jepp: Han er veldig interessert i babygymen da, så nå kan han faktisk ligge litt for seg selv. Og vippestolen er også ålreit å sitte i, så nå har jeg fått gjort litt på kjøkkenet når mannen ikke er hjemme. Men det er fortsatt mye amming da. Kanskje ikke så rart at han er blitt så stor :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere? Hva slags kveldsrutiner har dere, og når begynner natta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du faktisk det var en større overgang nå altså? Jeg synes det var mye større overgang å få S, mens R nærmest umerkelig har sklidd inn i familien :fnise:

Spennende med innspurten på huset! :hoppe:

Ja, jeg synes egentlig det altså. Synes virkelig det er noe i "en er som ingen, to er som ti". Går mest på hvor enkelt det er å få litt egentid :jepp:

Virkelig ikke lenge igjen til overtakelse, om det blir som forespeilet da. Spennende! :jepp: Vil tro det blir godt å få omgi seg med egne ting igjen, komme på plass i eget hus og alt.

Åh, du vil ikke tro hvor mye jeg gleder meg til å se tingene mine igjen!! I dag har jeg ryddet i klærne mine. Bort med gravidklær og midlertidig bortrydding av ikke-ammevennlige klær (dvs klær som strammer over de nå noe større puppene). Og det slo meg at jeg kanskje har mer klær ryddet bort et eller annet sted? Men i ammetåka og i alt flyttelasset, så har jeg absolutt ikke oversikt. Kontrollfriken i meg ser frem til orden i sakene igjen :opplyser::fnise:

Jeg må si det er imponerende at du tenker på neste gang allerede!! :daane::ler:

Lykke til med siste innspurt i huset, jeg håper dere kommer i hus akkurat som dere ønsker det! :jepp::hug:

Det skal definitivt sies at vi fler enn én gang i uken har sett på hverandre og sagt at "tredjemann... tja...". Men så vet vi jo at dette er en periode. Og en lillegutt vil vi ha, så da er det bare å hive seg rundt. Men det blir definitivt noen år til! :jepp:

Ja, han er en del våken på dagtid, men det går litt opp og ned hvor mye han sover. I går sov han omtrent hele kvelden, men heldigvis sov han godt på natta fordet. Han skiller godt mellom natt og dag så det er jeg veldig godt fornøyd med :jepp: Han er veldig interessert i babygymen da, så nå kan han faktisk ligge litt for seg selv. Og vippestolen er også ålreit å sitte i, så nå har jeg fått gjort litt på kjøkkenet når mannen ikke er hjemme. Men det er fortsatt mye amming da. Kanskje ikke så rart at han er blitt så stor :fnise:

Mamma sa alltid til meg at søvn avler søvn. Så har barna en god dag så sover de ofte godt på natta også. Har stemt greit med mine barn hvertfall :jepp:

Ja, det er godt å se at puppeinnsatsen vår gir resultater for unga :ler:

Hvordan går det med dere? Hva slags kveldsrutiner har dere, og når begynner natta? :)

Ja, lenge siden jeg har vært her inne nå :sjenert: Det går bra med oss altså. Ikke noe nytt som har skjedd. Styres med hus og baby :P

Vi har vel ikke noen kjempekveldsrutiner akkurat. Det blir som regel en pupp i 18-19-tiden, og når storesøster har skiftet og lagt seg, så er det lillesøster sin tur til å få på seg pysj. Så er det ned i sofaen med ammeputa og gi andre puppen og kanskje den første igjen også, og så må det litt raping og byssing til før hun sover. Som regel en gang mellom 20 og 21. Hun sover egentlig godt etter dette, men så prøver jeg å legge henne over i kurven sin (istedenfor at hun skal sove oppå en av oss), og da hender det ofte hun våkner litt til. Så da må det pupp og/eller byssing/brystkos til igjen. Varierer om vi får henne over i kurven i det hele tatt, men men... :rolleyes:

Hvordan er rutinene hos dere? Og hvordan ligger dere an tidsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner vi å bli kvitt kjempekviseansiktet til J. Hun ble skikkelig skikkelig ille utseende her i forrige uke, før jeg endelig greide å skjønne at hun i tillegg til hormonutslettet virket å ha atopisk eksem. Så med ivrig smøring med fuktighetskrem har frøkna nå fått tilbake sine fine bollekinn og kan tas bilde av igjen. Rart hvordan vi ikke har tatt så mye bilder de siste ukene :fnise:

I morgen er det første møte med barselgruppa! Er spent på hvordan denne gjengen kommer til å være og om det kommer til å bli noe bonding. Eller om det bare blir til at vi treffes en sjelden gang :roll: Liker å ha litt folk jeg kan trille med/henge med. Er jo den perfekte tiden for å henge på café nå! :jepp:

Ellers går det i hageplanlegging. Vi har planer om å fylle opp og planere skikkelig på tomta etter overtakelsen, så jeg har blitt ganske ivrig på å lese meg opp litt på hekker, jord, stein osv. Føler meg ikke så veldig mye klokere egentlig, for det er virkelig en helt ny verden :daane: Så har bestilt meg hageboka "late hager". Høres ut som my kind of hage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Snuppa her ser ut som hun er i tenårene med alle kvisene/utslettet stakkar.

Helsesøster mente det kom av varmeutslett eller gjennom melka, evnt hva som kommer i kontakt med kinna.. :donno:

Så spennende med barsel treff imorgen da! Skjer det på helsestasjonen første gang? Og hvor mange er dere tror du..?

Blir kjekt å høre hvordan det går :jepp:

Den hageboka skulle jeg også fått meg :ler: her i huset har vi kun fokusert innvendig, så utsida ser ikke ut :P

Aner ikke hvordan man kan få det til å se bra ut heller. Går endel tur med vogna i nabolaget og sniker inn i hager og bed til folk :fnise: har fått litt inspirasjon ja.

Har aldri lagt merke til det før, men mange hager og blomsterbed har blitt lagt med skikkelig innsats og tid. Ikke minst hvor stort vedlikeholdet er rundt omkring :bond:

Hvordan ønsker du å ha det hos dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late hager høres ut som noe for meg, om jeg noen gang får realisert byggedrømmen, eller får enebolig med giga hage, så skal jeg ha den boka ;) (og en gartner....)

Vi hadde også noen uker med fjortiskviseansikt på lillemann, kjempesjarmerende :fnise: Satser på at det er noen år til neste gang han får slike "utbrudd" :P

Håper du kommer i en fin barselgruppe :) Den jeg kom i er ikke så alt for sosial, selv om vi går greit overens når vi møtes. Møtes på babykafé da, det er veldig koselig, men har ikke blitt så mye utenom det. Aldersforskjell og div har kanskje litt å si der for vår del, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa her ser ut som hun er i tenårene med alle kvisene/utslettet stakkar.

Helsesøster mente det kom av varmeutslett eller gjennom melka, evnt hva som kommer i kontakt med kinna.. :donno:

Så spennende med barsel treff imorgen da! Skjer det på helsestasjonen første gang? Og hvor mange er dere tror du..?

Blir kjekt å høre hvordan det går :jepp:

Den hageboka skulle jeg også fått meg :ler: her i huset har vi kun fokusert innvendig, så utsida ser ikke ut :P

Aner ikke hvordan man kan få det til å se bra ut heller. Går endel tur med vogna i nabolaget og sniker inn i hager og bed til folk :fnise: har fått litt inspirasjon ja.

Har aldri lagt merke til det før, men mange hager og blomsterbed har blitt lagt med skikkelig innsats og tid. Ikke minst hvor stort vedlikeholdet er rundt omkring :bond:

Hvordan ønsker du å ha det hos dere? :)

Jeg trodde også hun hadde varmeutslett i tillegg til hormonutslettet, men så begynte det å "flasse" litt og huden kjentes ru og tørr, så da gikk det opp et lys for meg :klaske:

Har hørt forskjellige årsaker til hormonutslettet og vet ikke helt hva som er riktig jeg... både at det kommer av at mors hormoner (fra svangerskapet) forsvinner fra kroppen og at utslettet er en reaksjon på dette, og at det kommer av mors hormoner som det får overført fra melka. Hormonrelatert er det! Og forsvinner gjør det! :P Heldigvis har ikke J virket særlig plaget av det, så da holder mor fint ut med kviseansikt :Nikke:

Skjer på helsestasjonen første gang ja. Jeg fikk forespeilet da J var 3 uker at vi kom til å bli en 8 stykker. Hørt at 6-8 personer er det optimale for en barselgruppe. Sist var vi 5 stykker og det ble rett og slett for få. Var et par jeg gikk veldig godt overens med altså, men den "perfekte" dynamikken ble det ikke. Så håper på en bra gjeng denne gangen :)

Det går mye tid med til hage ja! :daane: Skulle gjerne utsatt hele prosjektet egentlig :roll: Men så har jeg jo skjønt at hvis man gjør godt grunnarbeid, så er mye av jobben gjort. Og det må uansett komme jord nå, så da er det like greit å ta basics nå. I tillegg ser jeg jo for meg at M skal kunne leke i hagen til sommeren :jepp:

Vi har ikke planlagt hagen ned i de aller minste detaljene (som jeg håper og tror jeg kan kose meg med senere), men vi har planlagt områdene hvor vi skal ha gress, hvor vi skal ha oppholdsarealer til spising/sofakos (blir sannsynligvis her å legge noen heller som vi eventuelt kan flytte på senere hvis vi ønsker å finjustere/gjøre noe funky) og hvor det blir oppkjørsel. Har bestemt å avgrense med gjerde på to sider og hekk på de to andre. Hva slags hekk vi skal ha er derimot ikke bestemt. Håper denne boka kan hjelpe meg å ta det valget :fnise: Vil ikke ha noe som krever alt for mye vedlikehold!

Etterhvert skal arbeide med det området hvor vi nå legger heller og lage en spisesone og en kosesofasone, og jeg vil veldig gjerne få til et slags utekjøkken med grill. Ser for meg at sonene defineres litt med ulike høyder (bare et trappetrinn opp altså) og ulike materialer. Vi har ikke store hagen, så vi må nemlig tenke litt smart. Og akkurat de tankene orker jeg ikke å tenke allerede i år :fnise: Men i det store og det hele ønsker jeg meg en sosial og behagelig hage. Lite arbeid for meg, men fint og se på og praktisk å være i :Nikke:

Har dere noen planer for deres utearealer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late hager høres ut som noe for meg, om jeg noen gang får realisert byggedrømmen, eller får enebolig med giga hage, så skal jeg ha den boka ;) (og en gartner....)

Vi hadde også noen uker med fjortiskviseansikt på lillemann, kjempesjarmerende :fnise: Satser på at det er noen år til neste gang han får slike "utbrudd" :P

Håper du kommer i en fin barselgruppe :) Den jeg kom i er ikke så alt for sosial, selv om vi går greit overens når vi møtes. Møtes på babykafé da, det er veldig koselig, men har ikke blitt så mye utenom det. Aldersforskjell og div har kanskje litt å si der for vår del, men men.

Min forrige gruppe var heller ikke supersosial. Gikk veldig godt overens med et par av dem, og har truffet dem igjen siden, senest for en måneds tid siden. Men de andre var rett og slett av samme slaget som oss, så det ble et slags skille. Skyldtes nok alderen der og, for begge var nærmere 20 år gamle. Var jo ikke gamle mora jeg heller (akkurat fyllt 25), men på et annet stadie i livet :)

Man fyller vel fort nok dagene uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg trodde også hun hadde varmeutslett i tillegg til hormonutslettet, men så begynte det å "flasse" litt og huden kjentes ru og tørr, så da gikk det opp et lys for meg :klaske:

Har hørt forskjellige årsaker til hormonutslettet og vet ikke helt hva som er riktig jeg... både at det kommer av at mors hormoner (fra svangerskapet) forsvinner fra kroppen og at utslettet er en reaksjon på dette, og at det kommer av mors hormoner som det får overført fra melka. Hormonrelatert er det! Og forsvinner gjør det! :P Heldigvis har ikke J virket særlig plaget av det, så da holder mor fint ut med kviseansikt :Nikke:

Skjer på helsestasjonen første gang ja. Jeg fikk forespeilet da J var 3 uker at vi kom til å bli en 8 stykker. Hørt at 6-8 personer er det optimale for en barselgruppe. Sist var vi 5 stykker og det ble rett og slett for få. Var et par jeg gikk veldig godt overens med altså, men den "perfekte" dynamikken ble det ikke. Så håper på en bra gjeng denne gangen :)

Det går mye tid med til hage ja! :daane: Skulle gjerne utsatt hele prosjektet egentlig :roll: Men så har jeg jo skjønt at hvis man gjør godt grunnarbeid, så er mye av jobben gjort. Og det må uansett komme jord nå, så da er det like greit å ta basics nå. I tillegg ser jeg jo for meg at M skal kunne leke i hagen til sommeren :jepp:

Vi har ikke planlagt hagen ned i de aller minste detaljene (som jeg håper og tror jeg kan kose meg med senere), men vi har planlagt områdene hvor vi skal ha gress, hvor vi skal ha oppholdsarealer til spising/sofakos (blir sannsynligvis her å legge noen heller som vi eventuelt kan flytte på senere hvis vi ønsker å finjustere/gjøre noe funky) og hvor det blir oppkjørsel. Har bestemt å avgrense med gjerde på to sider og hekk på de to andre. Hva slags hekk vi skal ha er derimot ikke bestemt. Håper denne boka kan hjelpe meg å ta det valget :fnise: Vil ikke ha noe som krever alt for mye vedlikehold!

Etterhvert skal arbeide med det området hvor vi nå legger heller og lage en spisesone og en kosesofasone, og jeg vil veldig gjerne få til et slags utekjøkken med grill. Ser for meg at sonene defineres litt med ulike høyder (bare et trappetrinn opp altså) og ulike materialer. Vi har ikke store hagen, så vi må nemlig tenke litt smart. Og akkurat de tankene orker jeg ikke å tenke allerede i år :fnise: Men i det store og det hele ønsker jeg meg en sosial og behagelig hage. Lite arbeid for meg, men fint og se på og praktisk å være i :Nikke:

Har dere noen planer for deres utearealer da?

Hormonrelatert ja :ler: stakkars lille. Hun er ikke plaget med det her heller, tror jeg da.. Men hun kjennes jo tørr ut på kinna hvis jeg stryker over forsiktig. Bør jeg smøre henne med noe?

Blir spennende å se imorgen da ang barselgruppa :jepp: du kjenner ingen i området fra før som nettopp har født?

Høres ut som ett stort hage prosjekt dere har på gang, men godt men en plan og at du er innstilt på at det tar noen år før det vil være helt slik som du ser for deg :)

Her har vi allerede utearealet og plen på plass, er mer jeg som ønsker å fikse bedet. Bytte ut kanten rundt overalt med sement eller en form for murstein. (Vanskelig å se for seg sikkert, men pr idag er alt areal rammet inn med store steiner som står fast i sement..i tillegg til at det mangler 3-4 stk..ikke mye fint men :P

Alt av utemøbler mangler, og hadde vært praktiak og kjekt med ett sted for grilling. Har ett ganske stort området å ta av, så er fantasien som setter grenser. Er vel tid og økonomien som holder litt igjen.

Skal få kjøpt sommermøbler og grill på salg i år har jeg planer om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er spent på barselgruppa her! Sist fikk jeg aldri blitt med i ei, det forsvant helt i sommerferie og sånn. Denne gangen kjenner jeg at behovet for sosial kontakt med flere er større, så jeg håper å finne tonen med noen. :)

All hageprat og sånn bare overser jeg snurt. :fnise: Savner egen hage veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige gruppe var heller ikke supersosial. Gikk veldig godt overens med et par av dem, og har truffet dem igjen siden, senest for en måneds tid siden. Men de andre var rett og slett av samme slaget som oss, så det ble et slags skille. Skyldtes nok alderen der og, for begge var nærmere 20 år gamle. Var jo ikke gamle mora jeg heller (akkurat fyllt 25), men på et annet stadie i livet :)

Man fyller vel fort nok dagene uansett ;)

Finner alltids noe å fylle dagene med ja :) Kjenner heldigvis flere på min alder som jeg har bedre kontakt med, som har fått barn ca samtidig som meg. Jeg er eneste under 30 i gruppa mi, ikke at jeg er så fryktelig ung da (25), men merkes likevel litt. Dessuten er det jo megavanskelig å få kontakt med noen som helst i denne byen her :bond: Men men! Ska'kje klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonrelatert ja :ler: stakkars lille. Hun er ikke plaget med det her heller, tror jeg da.. Men hun kjennes jo tørr ut på kinna hvis jeg stryker over forsiktig. Bør jeg smøre henne med noe?

Blir spennende å se imorgen da ang barselgruppa :jepp: du kjenner ingen i området fra før som nettopp har født?

Høres ut som ett stort hage prosjekt dere har på gang, men godt men en plan og at du er innstilt på at det tar noen år før det vil være helt slik som du ser for deg :)

Her har vi allerede utearealet og plen på plass, er mer jeg som ønsker å fikse bedet. Bytte ut kanten rundt overalt med sement eller en form for murstein. (Vanskelig å se for seg sikkert, men pr idag er alt areal rammet inn med store steiner som står fast i sement..i tillegg til at det mangler 3-4 stk..ikke mye fint men :P

Alt av utemøbler mangler, og hadde vært praktiak og kjekt med ett sted for grilling. Har ett ganske stort området å ta av, så er fantasien som setter grenser. Er vel tid og økonomien som holder litt igjen.

Skal få kjøpt sommermøbler og grill på salg i år har jeg planer om :ler:

Du kan jo smøre henne lett med en parfymefri fuktighetskrem morgen og kveld og se om det har noen effekt. Vi har måttet smøre minst 4 ganger daglig iom at det har vært såpass ille. Vekslet mellom natusan lotion fra butikken og a krem fra apoteket.

Kjenner 3 stk i byen her i permisjon, så har noen å henge med hvis gruppa skulle bli forferdelig ;) Men ingen i akkurat den bydelen min barselgruppe kommer til å tas fra. Håper det er flere godt etablerte, for da er det sannsynlig at ungene kommer til å gå på skole sammen også. Og da blir det jo ekstra stas å holde kontakten!

Hageplanlegging er ganske vanskelig, så skjønner godt at det kan mangle på fantasi. Jeg hadde egentlig håpet å dra på årets hagemesse for inspirasjon, men den var jo 2 dager etter fødsel, så ble litt uaktuelt :ler:

Lurt å handle på salg mot slutten av sesongen :jepp: sett deg ut noe? Håper å gjøre det samme selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er spent på barselgruppa her! Sist fikk jeg aldri blitt med i ei, det forsvant helt i sommerferie og sånn. Denne gangen kjenner jeg at behovet for sosial kontakt med flere er større, så jeg håper å finne tonen med noen. :)

All hageprat og sånn bare overser jeg snurt. :fnise: Savner egen hage veldig!

Krysser fingrene for fin barselgruppe for oss begge da :jepp: når skal du treffe din?

Hage har aldri vært er behov for meg tidligere, men nå med litt større barn er det er must! Så jeg skal prøve å ikke gni det inn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner alltids noe å fylle dagene med ja :) Kjenner heldigvis flere på min alder som jeg har bedre kontakt med, som har fått barn ca samtidig som meg. Jeg er eneste under 30 i gruppa mi, ikke at jeg er så fryktelig ung da (25), men merkes likevel litt. Dessuten er det jo megavanskelig å få kontakt med noen som helst i denne byen her :bond: Men men! Ska'kje klag!

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du bor hen jeg... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du bor hen jeg... :sjenert:

Hemmelignemlig! Neida, sender deg en mld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for fin barselgruppe for oss begge da :jepp: når skal du treffe din?

Hage har aldri vært er behov for meg tidligere, men nå med litt større barn er det er must! Så jeg skal prøve å ikke gni det inn... ;)

Skal treffe de første gang neste torsdag, speinaness. :)

Nei, det er etter at L ble litt større at jeg begynte å føle behov for det. Men nå er det et skikkelig savn ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hemmelignemlig! Neida, sender deg en mld :)

Takker! Kan se for meg at den byen er vanskelig å treffe folk i ja. Er jo litt avstander der, selv innad i byen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Kan se for meg at den byen er vanskelig å treffe folk i ja. Er jo litt avstander der, selv innad i byen...

Joda, men akkurat det er ikke det verste. Tror de fleste her må ha medfødt sosial angst, livredde for å bli kjent med nye folk som kommer "utenfra" :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos hage: Vet du hva som er den ideelle avstanden mellom to tujaer? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men akkurat det er ikke det verste. Tror de fleste her må ha medfødt sosial angst, livredde for å bli kjent med nye folk som kommer "utenfra" :bond::ler:

Såpass :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...