Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Dette bør ikke være smittsomt via kg! :P Løper ut igjen jeg... God bedring!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ai ai, høres festlig ut... :ironi: Håper det bare var en engangsgreie og at dere andre ikke blir syke!

Tok dere bilde forresten..? Høres nesten ut som et kodakmoment når man bare har fått det litt på avstand.. :sjenert:

:hoho: Vi tenkte faktisk på det etterpå da vi hadde lagt henne. Men så ble vi enige om at vi hadde bedrevet korrekt parenting ved å droppe fotograferingen ;)

Stakkars lita :( Og stakkars foreldre.. En full utskiftning er ikke mye gøy. Fant mini i dag morgens fullstendig utdritt!! Bokstavelig talt :( Oppover ryggen og gjennom soveposen og ut i senga. Så ALT røyk i vaskemaskinen kl 7 om morran og ungen i dusjen for spyling og skrubb!! Han har bæsja 2 ganger til etterpå. Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vite om det skyldes noe han har spist eller om det er smittsom diaré :klo: For han er i fin form ellers.. Spiser og drikker masse. Hmm..

Hva er egentlig værst, tørke spy eller bæsj? Jeg stemmer for spy :hoho:

Huffda, hørtes ikke ut som en kjempetrivelig start på dagen for deg heller :P

Ikke så lett å bestemme om det er virus eller noe spist ja, men jeg tenker som så at det er mange ulike typer virus man skal ha, så at ungene kan ha litt ulike forløp for tarmirritasjon er vel bare en del av det å vokse til...

Jeg stemmer også for at spy er verst. Den lukta blir jeg bare aldri vant til :sprettoy:

Dette bør ikke være smittsomt via kg! :P Løper ut igjen jeg... God bedring!! :klem:

:fnise: Takk for bedringsønskene på veien ;)

Vi satser på at vi har greid å unngå smitte vi også! De neste dagene vil vise...

Huff da, god bedring til snuppa :hug:

Takk for det :)

-------------------

Lillemor kastet opp en gang til i går (på samme viset stakkars :rolleyes: ), men heldigvis var det ikke like mye innhold, så det ble ikke fullt så komisk. Bare ny dusjrunde og skift. Har vært en urolig natt og litt gulping på morgenen, men hun har nå greid å holde på en ok frokost og lunsj. Humøret er rimelig svingende og hun er nå inne i sin 2. lur, men håper dette betyr at vi slipper en tung kveld og natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ho ikke kasta opp noe mer :klemmer:

Er ikke noe gøy når de er sånn syke. Jeg er veldig usikker på hva som feilier mini. Har vært noen bleier sur bæsj i dag. Den jeg kaller tannbæsj, for er det samme hver gang før det kommer flere tenner. Han hadde en runde rett etter bhg start, og da kom det 3 hjørnetenner i løpet av 2-3 uker. Mangler nå hjørnetann nr 4.. Har M vært sånn i magen før tenner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ho ikke kasta opp noe mer :klemmer:

Er ikke noe gøy når de er sånn syke. Jeg er veldig usikker på hva som feilier mini. Har vært noen bleier sur bæsj i dag. Den jeg kaller tannbæsj, for er det samme hver gang før det kommer flere tenner. Han hadde en runde rett etter bhg start, og da kom det 3 hjørnetenner i løpet av 2-3 uker. Mangler nå hjørnetann nr 4.. Har M vært sånn i magen før tenner? :)

Ikke noe mer oppkast i dag :duskedame:

Blir hjemme fra barnehagen i morgen også satser vi på at hun er tilbake for fullt fra tirsdag av :Nikke:

M har også hatt avføringsendringer i forbindelse med nye tenner. Mulig det kan være noe på gang der også nå, for hun tar seg veldig inni munnen. Vi får bare se hva som dukker opp ;)

--------------

Glemte å nevne i går at vi var i huset på nytt! Det var da kommet opp innvendig stenderverk, så vi fikk nå skikkelig romfølelse når vi gikk rundt der. Superspennende! :hoppe: Plutselig ble ting veldig mye mer planleggingsbart i hodet mitt :lur:

Av andre husrelaterte ting (ikke noe graviddagbok det her vettu... kommer bare husting :fnise: ) så har Coop Obs plutselig tilbud på gulvet vi har valgt! Til 70kr kvm mindre enn der vi har kjøpt! Så nå skal vi dobbeltsjekke at det er samme gulv, sjekke leveringstid og eventuelt benytte oss av returretten vår for å spare 7000kr! Er jo hele walk-in garderoben vår fra IKEA jo!

Iom at dette faktisk er en graviddagbok, så kan jeg jo nevne en ny ting som dukket opp i dag... Vann i bena og fingrene :sukk: Jeg som var superfornøyd over å kunne bruke gifteringen og forlovelsesringen, måtte i kveld ta av meg alt. Og sokkene etterlot de merkene. Blæh. Men igjen. Sist var det også sånn at vannet så innmarri plutselig dukket opp like før julaften. Og 3. januar fødte jeg jo!

Jeg kan egentlig ikke føde denne uken, for har ganske mye trivelige planer. Men neste uke hadde passet fint :Nikke::fnise:

*edit:smileyleif

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vann :( Har ikke hatt det verken sist eller nå, kommer det helt plutselig? Merker man det bare på ringer, sokker osv?

Får satse på at du føder en dag det passer! :hoho: Og at dere får bytta gulvet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vann :( Har ikke hatt det verken sist eller nå, kommer det helt plutselig? Merker man det bare på ringer, sokker osv?

Får satse på at du føder en dag det passer! :hoho: Og at dere får bytta gulvet! :jepp:

På meg har det hvertfall kommet ganske plutselig denne gangen. Er som regel i "kroppsendene" man merker det først, som bena og hendene, men man kan jo få det generelt i hele kroppen. Er ikke så ille hos meg ennå. Føler meg ikke noe oppblåst i ansiktet eller lignende.

Ja, for meg som er et skikkelig planleggingsmenneske, så hadde det vært fint med en dag som passet :fnise:

--------------

Ringte for å purre på NAV i dag. Fikk en cranky fyr som mente disse brevene som ble sent ut oppgav helt feil behandlingstid på søknadene. Det reelle var 6 uker sa han, noe som er... tam ta da... i morgen! :klaske:

Jeg få utbetalingen denne måneden ellers sliter vi :bond:

Har lillemor hjemme fra barnehagen i dag, og formen er noe bedre, men hun har fortsatt ikke særlig matlyst :bond: Satser på det kommer seg i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 6 uker :P Pleier man å få pengene så fort da? Trudde at det er normalt å få de i løpet av mnd etter fødselen. Jeg fikk de jo mnd etter der igjen pga de tulla sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV :murvegg::hjerte:

Så herlig at huset begynner å ta form, må være godt å se at det faktisk begynner å ligne noe :) Håper det lot seg ordne med gulvet, fantastisk om man plutselig kan spare inn såpass mye :jepp:

Kjedelig med vann i kroppen, får håpe det ikke øker så veldig på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal jo føde om 2 dager :lur: Nav må jo bare se å få fingeren ut!!

:jepp::fnise:

Men nå har jeg funnet ut at det er best om jeg føder mellom 14. mars og 17. mars :sjenert: Passer best :lol:

Bare 6 uker :P Pleier man å få pengene så fort da? Trudde at det er normalt å få de i løpet av mnd etter fødselen. Jeg fikk de jo mnd etter der igjen pga de tulla sånn.

6 ukers behandlingstid på å få et vedtak tenker jeg da på. Utbetaling er jo i slutten av måneden for NAV, så jeg er avhengig av å få vedtaket nå når jeg skal (i starten av mars), slik at jeg får utbetalingen i slutten av mars. Kan ikke vente helt til slutten av april! :riste: (blir jo det som skjedde med deg, siden de tulla sånn :nei:) NAV sin stønad starter jo fra den dagen man begynner i permisjon, og for meg er det nå i starten av mars, så da skal også pengene komme i mars :jepp:

Jeg kommer til å ringe og mase hver eneste dag fra neste uke!! :regler:

God bedring til jenta di :kose:

Takk :)

I kveld har hun vært i storform aktivitetsmessig, så det hele er nok på god tilbaketur :Nikke:

NAV :murvegg::hjerte:

Så herlig at huset begynner å ta form, må være godt å se at det faktisk begynner å ligne noe :) Håper det lot seg ordne med gulvet, fantastisk om man plutselig kan spare inn såpass mye :jepp:

Kjedelig med vann i kroppen, får håpe det ikke øker så veldig på :)

Der sier du det med smiley'en! Er til å bli gal av...

Det ordnet seg faktisk veldig greit! Ingen sure miner eller spørsmål da vi benyttet oss av returretten :biggrin: Neste "hinder" nå blir å finne ut hvor vi kan lagre laminaten den siste uken før vi "overtar" huset til egeninnsatsen (for der vi hadde kjøpt, så kunne de lagre den for oss, men det kan vi ikke på dette nye tilbudet. Så der må vi betale og hente. Skal gjøre dette i neste uke, like før tilbudet går ut). Vi håper at snekkerne er ferdig med kjelleren i huset så vi kan lagre det der, men venter fortsatt på svar fra byggleder på hvordan de ligger an. Vil jo ikke at det skal ligge ting i veien for dem heller! Og i tillegg risikere å få pakkene våre ødelagt fordi de tråkker oppå dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper det ordner seg både med veslas form, penger fra NAV og lagring av gulv! Puh, det skjer mye hos deg om dagen!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV er utrolig treige ja. Nå er det vel 8-9 uker siden jeg sendte inn søknaden min, men har ikke fått noe svar. Gir de en uke til før jeg maser tror jeg. Men jeg får jo penger av jobben så for meg er det ikke like hast som for deg.

Godt å høre at jenta di er bedre da. Hadde ikke vært noe særlig å få skikkelig spysyke i hus nå liksom. Høres ut som good parenting å la være å ta bilder ja, men samtidig hadde det jo vært litt gøy :fnise: Men man fikser vel problemet før man tenker på sånne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når Nav kødda til sykepengene mine fikk jeg de på konto dagen etter jeg kjefta på de :P Så de kan være raske om de vil :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg både med veslas form, penger fra NAV og lagring av gulv! Puh, det skjer mye hos deg om dagen!! :ler:

Formen hennes er knall, men de ringte etter meg i barnehagen i dag allikevel :roll: Hun hadde nemlig hatt én løs avføring etter frukt, så da var det definitivt diaré mente de. Vi har ikke sett noe mer til denne diaréen hittil i kveld, så per definisjon er det jo ikke diaré da... Men er litt usikker på om jeg vil bli oppfattet som arrogant og teit mor om jeg sender ungen min i barnehagen neste dag allikevel :vetikke: Men jeg har absolutt ikke krefter til å ha en fullt oppegående jente hjemme hele dagen! Så får vel se det an litt til...

Lagring av gulv ser ut til å gå i orden :tommelsmil:

Ja, jeg får nå dagene til å gå :fnise:

NAV er utrolig treige ja. Nå er det vel 8-9 uker siden jeg sendte inn søknaden min, men har ikke fått noe svar. Gir de en uke til før jeg maser tror jeg. Men jeg får jo penger av jobben så for meg er det ikke like hast som for deg.

Godt å høre at jenta di er bedre da. Hadde ikke vært noe særlig å få skikkelig spysyke i hus nå liksom. Høres ut som good parenting å la være å ta bilder ja, men samtidig hadde det jo vært litt gøy :fnise: Men man fikser vel problemet før man tenker på sånne ting :)

Er jo kjempedeilig å egentlig ikke måtte vente på NAV i det hele tatt fordi man får penger av jobben! Hadde nok vært mye mer avslappet om vi ikke hadde vært så superavhengig av max penger om dagen :rolleyes:

Nei, flere dagers spysjuke hadde ikke vært noe særlig nå :riste: Men tanken streifet meg at irritert tarm er kjent for å sette i gang fødsler :sjenert::fnise:

Når Nav kødda til sykepengene mine fikk jeg de på konto dagen etter jeg kjefta på de :P Så de kan være raske om de vil :lur:

Godt å vite at de kan hvis de bare blir masa og kjefta nok på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hvordan er formen din for tiden TuttaV? :):kose: Nærmer seg termin nå :lur: når tror du selv at du kommer til å føde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge tippinga mi så skal vel du strengt talt føde i dag :opplyser:

Heia heia heia :hoppendeglad:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen din for tiden TuttaV? :):kose: Nærmer seg termin nå :lur: når tror du selv at du kommer til å føde? :)

Formen er ganske grei den altså. Ingen nye plager. Har litt vann i kroppen om kvelden, tidvis sure oppstøt når jeg legger meg, men ellers så er det bekkenet som er mest plagsomt. Føler ikke akkurat at jeg har flust av energi om dagen, men husker at det var litt sånn på slutten sist også. Tror det er kroppen som "lader seg opp" ;)

Jeg har tippet at jeg kommer til å føde 12. mars :Nikke:

Har ikke følelsen av at det er umiddelbart forestående i dag hvertfall :)

I følge tippinga mi så skal vel du strengt talt føde i dag :opplyser:

Heia heia heia :hoppendeglad:

Dagen har ikke gått ennå, så får se :fnise:

I dag har jeg hvertfall pakket ferdig fødebagen! Mangler et par ting, men de må vi å raske med oss når vi drar, så føler den er ganske i boks.

Ellers er planen for dagen å bestille søskenvogn, treffe lillesøster som har kommet hjem fra 1 måned i Afrika og deretter en kaffe med en venninne på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at du mente 6 uker på vedtaket og vet når NAV utbetaler ;) Her er det lengre saksbehalingstid, 8 uker, men de brukte jo mye lenger tid på min.

Bra fødbagen er ferdig ;)

Hva har søstra di gjort i Afrika?

Husker ikke hva jeg tippet, er så mange som skal føde her inne for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at du mente 6 uker på vedtaket og vet når NAV utbetaler ;) Her er det lengre saksbehalingstid, 8 uker, men de brukte jo mye lenger tid på min.

Bra fødbagen er ferdig ;)

Hva har søstra di gjort i Afrika?

Husker ikke hva jeg tippet, er så mange som skal føde her inne for tiden :)

Søstern min har vært der i forbindelse med studiene. Hatt musikklære.

Godt å ha henne hjemme igjen :) Både for søster og for tantebarn :hug:

----------------

Da var søskenvogn bestilt! Det ble en Baby Jogger City Select. Vært så heldige og får denne som barselgave av besteforeldrene :) Den kommer ikke til å være her før i midten av april, men frem til da skal vi bruke den gamle Simo vognen som jeg sov i som liten :hjerte: Simo-vognen er helt nydelig, men desverre veldig tung og litt uhåndterlig sammenlignet med nyere vogner. Passer svært svært dårlig her vi bor nå (midlertidig), men funker for kortere turer, så den duger mens jeg (forhåpentligvis) kommer meg de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...