Stueloff Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Sitter og ser på The L-Word igjen, og begynte å fundere på dette med Lisa (første sesong) som er en mann som identifiserer seg som lesbisk - altså ikke en lesbisk kvinne, men en mann med legningen lesbisk. Først tenkte jeg at dette ble for dumt og at han egentlig bare var hetero, men er egentlig legning mer enn bare seksualitet? Kan legningen også være påvirket av personlighet og oppførsel mot det aktuelle kjønn? Hvis en hetero mann har typiske lesbiske trekk i forhold og sjekking, kan han da kalle seg lesbisk? Spørsmålet går naturligvis andre veien også. Diskuter
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Heterofil betyr at man tenner på det motsatte kjønn. Det er ikke mulig å være en heterofil lesbe. Anonymous poster hash: 0c16a...a96 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Lesbisk er en kvinne som tenner på andre kvinner. Homofil er en kvinne eller en mann som tenner på samme kjønn. Heterofil er når man tenner på det motsatte kjønn. Og sånn er det. Anonymous poster hash: 0ae8d...d52 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Det er mulig noen blir fornærmet av dette, men jeg lurer på når man skal skille mellom slike kjønns- og seksualitetsdefinisjoner og faktiske psykiske lidelser. Skal samfunnet virkelig tilpasse seg slike mennesker, eller trenger de psykologisk hjelp? Vi må tenke oss om litt før vi begynner å omdefinere fundamentale beskrivelser av folk. Anonymous poster hash: 5b72a...677 4
Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Det er mulig noen blir fornærmet av dette, men jeg lurer på når man skal skille mellom slike kjønns- og seksualitetsdefinisjoner og faktiske psykiske lidelser. Skal samfunnet virkelig tilpasse seg slike mennesker, eller trenger de psykologisk hjelp? Vi må tenke oss om litt før vi begynner å omdefinere fundamentale beskrivelser av folk. Anonymous poster hash: 5b72a...677 På hvilken måte må samfunnet tilpasse seg av at mennesker selv får definere sin legning? For meg høres det rart ut, men hey, språk utvikler seg alltid, og jeg ser ikke noe stort problem med at en mann definerer seg som lesbisk, selv om jeg ikke ser poenget i det heller. Men hva er egentlig 'typisk lesbiske trekk i forhold og sjekking?' 7
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Sitter og ser på The L-Word igjen, og begynte å fundere på dette med Lisa (første sesong) som er en mann som identifiserer seg som lesbisk - altså ikke en lesbisk kvinne, men en mann med legningen lesbisk. Først tenkte jeg at dette ble for dumt og at han egentlig bare var hetero, men er egentlig legning mer enn bare seksualitet? Kan legningen også være påvirket av personlighet og oppførsel mot det aktuelle kjønn? Hvis en hetero mann har typiske lesbiske trekk i forhold og sjekking, kan han da kalle seg lesbisk? Spørsmålet går naturligvis andre veien også. Diskuter Nå har ikke jeg sett L word, så vet ikke hvem Lisa er, men siden karakteren bruker et feminint navnt regner jeg med hun ser på seg selv som kvinne, og derfor vil være lesbisk. Hvilket kjønn du ser på deg selv som og din sexualitet behøver ikke stemme, Du kan være født mann, bli opperert til kvinne og fremdeles ville ha sex med kvinner, Noen er født kvinner, blir menn, og vil fremdeles ha menn, dermed blir de homofile. Så 1, hva identifiserer du deg som(han, hun, intetkjønn) 2, Hvem er du til trukket av, Homofil, lesbisk, bifil, pansexuel, asexuell osv) 1 og 2 har ikke noe med hverandre å gjøre-. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har ikke sett The L word så da må jeg spørre: Hva mener denne rollefiguren er forskjell på å være hetero mann og lesbisk mann? For meg høres det bare helt teit ut. Folk må få elske hvem de vil og tenne på hvem de vil, men dette blir for dumt. Anonymous poster hash: 09f25...829 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg fortalte til en venn i går at en dame, som jeg tror er lesbisk, prøver å forføre meg, og han svarte: Jeg er også lesbisk, jeg! Han mente det nok som at han er heterofil og liker damer. Jeg er dame selv. Anonymous poster hash: 0a28e...7ed
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 På hvilken måte må samfunnet tilpasse seg av at mennesker selv får definere sin legning? For meg høres det rart ut, men hey, språk utvikler seg alltid, og jeg ser ikke noe stort problem med at en mann definerer seg som lesbisk, selv om jeg ikke ser poenget i det heller. Men hva er egentlig 'typisk lesbiske trekk i forhold og sjekking?' Det vil jo endre interaksjon med andre mennesker, hvordan skal men forholde seg til slikt, og trenger slike mennesker hjelp? Og skal jeg virkelig bli nødt til å tilpasse meg, mitt språk og mine holdninger etter mennesker som muligens ikke er friske? Anonymous poster hash: 5b72a...677
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Jeg ser ikke helt for meg en mann som føler det samme begjær som en kvinne: fingre og sleike henne, heller enn å føle det begjær menn føler: k**lle henne. Anonymous poster hash: 0c16a...a96
Stueloff Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2013 På hvilken måte må samfunnet tilpasse seg av at mennesker selv får definere sin legning? For meg høres det rart ut, men hey, språk utvikler seg alltid, og jeg ser ikke noe stort problem med at en mann definerer seg som lesbisk, selv om jeg ikke ser poenget i det heller. Men hva er egentlig 'typisk lesbiske trekk i forhold og sjekking?' Noen typiske trekk er ihvertfall (og beklager at jeg generaliserer, mener selvfølgelig ikke at alle gjør dette, for alt jeg vet er det en myte at det er typisk i det hele tatt) at ting skal skje veldig fort og veldig intenst. Man er praktisk talt gift på tredje date. Nå har ikke jeg sett L word, så vet ikke hvem Lisa er, men siden karakteren bruker et feminint navnt regner jeg med hun ser på seg selv som kvinne, og derfor vil være lesbisk. Hvilket kjønn du ser på deg selv som og din sexualitet behøver ikke stemme, Du kan være født mann, bli opperert til kvinne og fremdeles ville ha sex med kvinner, Noen er født kvinner, blir menn, og vil fremdeles ha menn, dermed blir de homofile. Så 1, hva identifiserer du deg som(han, hun, intetkjønn) 2, Hvem er du til trukket av, Homofil, lesbisk, bifil, pansexuel, asexuell osv) 1 og 2 har ikke noe med hverandre å gjøre-. Han ser ikke på seg selv som kvinne, men en lesbisk mann. Jeg har ikke sett The L word så da må jeg spørre: Hva mener denne rollefiguren er forskjell på å være hetero mann og lesbisk mann? For meg høres det bare helt teit ut. Folk må få elske hvem de vil og tenne på hvem de vil, men dette blir for dumt. Anonymous poster hash: 09f25...829 Som tidligere nevnt at når han f.eks. er i et forhold så oppfører han seg mer som ei lesbe enn en heterofil mann. Tror det har med hvordan han ser på seg selv satt opp mot de kvinnene han er titrukket av og ikke hvordan han fremstår for resten av verden, dvs. at legningen er utenfor normalen, men ikke kjønnet. Når det kommer til sex vil han heller ikke bruke penisen sin, men heller en dildo på jenta.
Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Det vil jo endre interaksjon med andre mennesker, hvordan skal men forholde seg til slikt, og trenger slike mennesker hjelp? Og skal jeg virkelig bli nødt til å tilpasse meg, mitt språk og mine holdninger etter mennesker som muligens ikke er friske? Anonymous poster hash: 5b72a...677 Nei, de trenger da ikke hjelp så lenge de ikke skader verken andre eller seg selv. Jeg har hørt flere transvestitter beskrive seg som lesbiske, men det er nok ganske humoristisk ment Karakteren i the L-word er verken transvestitt eller transkjønnet, og definerer seg som mann, men bruker strap-on når han har sex. Stemmer det? Det begynner å bli en stund siden jeg så serien.
Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Noen typiske trekk er ihvertfall (og beklager at jeg generaliserer, mener selvfølgelig ikke at alle gjør dette, for alt jeg vet er det en myte at det er typisk i det hele tatt) at ting skal skje veldig fort og veldig intenst. Man er praktisk talt gift på tredje date. Men tenk om jeg hadde ønsket at alt skjedde fort og intenst og kalt meg lesbisk på grunn av det, til tross for at jeg har forhold med menn. Det ville blitt ganske forvirrende til slutt.
Stueloff Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2013 Det vil jo endre interaksjon med andre mennesker, hvordan skal men forholde seg til slikt, og trenger slike mennesker hjelp? Og skal jeg virkelig bli nødt til å tilpasse meg, mitt språk og mine holdninger etter mennesker som muligens ikke er friske? Anonymous poster hash: 5b72a...677 Kan like gjerne snu det rundt og si at folk med sterke fordommer mot andre legninger er psykisk syke og trenger hjelp, for hvorfor skal vi trenge å forsvare oss til mennesker som muligens ikke er friske? Nei, de trenger da ikke hjelp så lenge de ikke skader verken andre eller seg selv. Jeg har hørt flere transvestitter beskrive seg som lesbiske, men det er nok ganske humoristisk ment Karakteren i the L-word er verken transvestitt eller transkjønnet, og definerer seg som mann, men bruker strap-on når han har sex. Stemmer det? Det begynner å bli en stund siden jeg så serien. Det stemmer bra, det 3
Stueloff Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 14. juli 2013 Men tenk om jeg hadde ønsket at alt skjedde fort og intenst og kalt meg lesbisk på grunn av det, til tross for at jeg har forhold med menn. Det ville blitt ganske forvirrende til slutt. Det kommer vel ifra at kvinner gjerne vil at ting skal utvikle seg fortere og være mer intenst enn menn gjør, så når to damer kommer sammen så fyker dem fram i ei helvetes fart. Men du får prøve å si det til en mann - "Jeg vil gifte meg med deg nå siden jeg er lesbisk"
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 Fyren bruker strap-on når han har sex? Da kan en utelukke alle heterofile menn. Som sagt, menn ønsker å stappe sin ekte vare inn der, ikke en plastikk-sak. Forstår ikke helt hvorfor han bruker strap-on, kvinner som bruker det gjør det for hele den dominerende siden. Hvis han vil dominere slik kan han like godt putte sin ekte vare inn der i stedet. Med mindre han har potensproblemer? Det forklarer jo hvorfor han kaller seg lesbisk. Han er ikke mann. Anonymous poster hash: 0c16a...a96 1
Stueloff Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #17 Skrevet 14. juli 2013 Fyren bruker strap-on når han har sex? Da kan en utelukke alle heterofile menn. Som sagt, menn ønsker å stappe sin ekte vare inn der, ikke en plastikk-sak. Forstår ikke helt hvorfor han bruker strap-on, kvinner som bruker det gjør det for hele den dominerende siden. Hvis han vil dominere slik kan han like godt putte sin ekte vare inn der i stedet. Med mindre han har potensproblemer? Det forklarer jo hvorfor han kaller seg lesbisk. Han er ikke mann. Anonymous poster hash: 0c16a...a96 Han har ikke potensproblemer. Alice (kjæresten) overtalte han til å ha vanlig samleie en gang, og han ble rikelig fornærmet når de var ferdig.
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 En mann kan ikke være lesbisk. Liker han damer er han hetro.
Stueloff Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 14. juli 2013 Kan også legge til at denne karakteren kun ville være sammen med lesbiske og bifile kvinner.
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #20 Skrevet 14. juli 2013 Kan også legge til at denne karakteren kun ville være sammen med lesbiske og bifile kvinner. Nå er jo bare dette en serie, men dersom det er tilfeller av dette i RL, så har da disse lesbiske og bifile kvinnene misforstått definisjonen av sexualiteten sin... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå