Gå til innhold

For/mot p-piller?


Fremhevede innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet (endret)

Jadajada, jeg vet det. Jeg bare synes det virker skummelt å proppe seg med hormoner, og jeg skjønner ikke helt "trade-offen" - hormoner vs blø :)

Er mange flere som kan bruke spiral enn de som fakisk bruker det....

Kvinner som ikke har født anbefales normalt sett ikke spiral. Og hormonspiral har jo, som navnet indikerer, hormoner i seg. Kobberspiral gjør at de fleste blør mer, i tillegg til at faren for graviditet utenfor livmor og infeksjoner i livmor er større. Man propper seg ikke med hormoner, p-piller inneholder en svært liten dose hormoner, og de siste årene har man utviklet stadig flere merker som er svært trygge i bruk og gir få bivirkninger. Å blø masse er IKKE gøy, man risikerer jo å få ei uke i måneden ødelagt, for ikke å snakke om at blodprosent og jernlager stuper...

Jeg synes uttrykket for/mot er litt rart å bruke i denne sammenhengen; det handler vel heller om hva man selv liker. Jeg bruker p-pillen mercilon og er fornøyd med den. Har vel muligens fått litt små kviser pga den, men har fin hud likevel, så ikke noe jeg irriterer meg over. Merker ingenting ellers.

Endret av Riskjeks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...