Gjest Sandra29 Skrevet 16. april 2004 #1 Del Skrevet 16. april 2004 Hei Er jo veldig ny i 'gamet' og da dukker det jo opp en del spørsmål. Noe som ofte skrives, og som jeg ikke skjønner er: 5+3 uker på vei 7+4 11+0 13+6 Hva betyr disse 4 eksemplene? Og trimester? Mvh Sandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. april 2004 #2 Del Skrevet 16. april 2004 Tellingen går fra første dag i siste mens. For eksempel 7+3 betyr at det er syv uker og tre dager siden. Svangerskapet deles inn i tre og tre måneder: 1. 2. og 3. trimester. Akkurat hvilken uke grensen mellom disse går på husker jeg ikke. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. april 2004 #3 Del Skrevet 16. april 2004 Sånn jeg har forstått det betyr disse tallene at det er f.eks med 5+3, 5 FULLGÅTTE uker, og 3 dager. Det vil si at du er i 6. svangerskapsuke. Da vil f.eks 7+6 være 8. svangerskapsuke, og når du kommer til 7+7, vil det være 8+0. Da har du begynt på den 9. sv.sk.uken *puh* Hilsen Sandra 13+5, i 14. svangerskapsuke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 16. april 2004 #4 Del Skrevet 16. april 2004 Et svangerskap varer i 40 uker, eller 10 mnd, da teller man 4 uker pr. mnd. Og regner fra første dag siste mens. 20+3 er da 20 fullgåtte uker og 3 dager inn i uke 21. Men om man teller vanlige kalender mnd. er det 9, med tre trimestere. Og regner fra første dag fra den første uteblitte mens. Uke 1-12=1. trimester. Uke 12-2=2. trimester. Uke 24-36=3. trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandra29 Skrevet 17. april 2004 #5 Del Skrevet 17. april 2004 ...puuuhhh! Takk for svar, selv om jeg fortsatt synes det virker forvirrende. Men det 'glir' vel inn etterhvert! :-? Det der med første dag i siste mens er forvirrende. La meg tenke: jeg hadde mens 1. april (første dagen), hvordan finner man da ut når man har eggløsning? Jeg sluttet med p-pillen den 28. mars, etter å ha gått på den i over 10 år...Så vi er absolutt forberedt på at det kan ta lang tid før noe skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå