Gå til innhold

Dater en som selger hasj

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har vært sammen med en som har drevet med div i mange år.aldri møtt på et eneste politi menneske i den sammenheng. (ikke uten om heller).

men det kan ha vært bare flaks. når det var razzia der . hadde jeg heldigvis reist for noen timer siden.

Anonymous poster hash: 8fe87...9c0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest extra
Skrevet

jeg har vært sammen med en som har drevet med div i mange år.aldri møtt på et eneste politi menneske i den sammenheng. (ikke uten om heller).

men det kan ha vært bare flaks. når det var razzia der . hadde jeg heldigvis reist for noen timer siden.

Anonymous poster hash: 8fe87...9c0

Dere jenter som blir sammen med langere eller knarkere; tenker dere ikke at en slik person faktisk er med på å ødelegge andres liv? Det hjelper ikke at vedkommende er hobby-kriminell; det er ikke riktig likevel. Hva om dere hadde vært i nær relasjon til en narkoman? Ville dere ha ha klart å se gjennom fingrene med tanke på langere? Dessverre, men langere/knarkere er lavest på rangstigen i samfunnet. De er parasitter som lever av andres ulykke.

Skamme dere hele gjengen!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere jenter som blir sammen med langere eller knarkere; tenker dere ikke at en slik person faktisk er med på å ødelegge andres liv? Det hjelper ikke at vedkommende er hobby-kriminell; det er ikke riktig likevel. Hva om dere hadde vært i nær relasjon til en narkoman? Ville dere ha ha klart å se gjennom fingrene med tanke på langere? Dessverre, men langere/knarkere er lavest på rangstigen i samfunnet. De er parasitter som lever av andres ulykke.

Skamme dere hele gjengen!

Kjærlighet gjør blind. Hilsen AB #19.

Anonymous poster hash: dd687...f09

Skrevet

Hvorfor? Du blir jo ikke skadet av at han røyker foran deg? :)

TS

Anonymous poster hash: e6141...e83

Fordi jeg absolutt ikke vil ha noe med sånt å gjøre, jeg vil ikke blandes inn i miljøet og jeg vil ikke ha muligheten til å røyke selv så nærme, spesielt om jeg er full og dømmekraften min er svekket. Dessuten lukter det ekkelt.

• Liker 3
Skrevet

Dette blir det samme som å si at de ansatte på vinmonopolet, bryggerier, godterifabrikker og tobakkplantasjer lever på andres ulykke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir det samme som å si at de ansatte på vinmonopolet, bryggerier, godterifabrikker og tobakkplantasjer lever på andres ulykke.

Argumenter for det.

Anonymous poster hash: 8fdec...cb7

Skrevet

Argumenter for det.

De gjør så og si akkurat det samme, de produserer og distribuerer produkter som noen har utviklet et avhengighetsforhold til - akkurat som de som langer ulovlige narkotiske stoffer. Nå er det da også verdt å nevne at etanol, nikotin osv også per definisjon er narkotika.

AnonymBruker
Skrevet

De gjør så og si akkurat det samme, de produserer og distribuerer produkter som noen har utviklet et avhengighetsforhold til - akkurat som de som langer ulovlige narkotiske stoffer. Nå er det da også verdt å nevne at etanol, nikotin osv også per definisjon er narkotika.

Langere selger midler som kan gi personer psykose og/eller nevrose etter bare en gangs inntak. Hvilke midler mener du vinmonopolet selger som gir folk alvorlige psykiske lidelser etter en gangs inntak?

Anonymous poster hash: 8fdec...cb7

Skrevet (endret)

Langere selger midler som kan gi personer psykose og/eller nevrose etter bare en gangs inntak. Hvilke midler mener du vinmonopolet selger som gir folk alvorlige psykiske lidelser etter en gangs inntak?

Vinmonopolet selger alkohol som tar livet av 3-400 hvert år i Norge direkte gjennom overdose i tillegg til at mange dør på grunn av tilstander og sykdommer som et resultat av høyt alkoholforbruk, og som er delvis årsak til svært mye av all vold som forekommer i landet. De som distribuerer tobakk selger noe som tar livet av tusenvis i Norge hvert år. Cannabis? Null dokumenterte dødsfall. LSD? Null dokumenterte dødsfall. Amfetamin? Noen få dokumenterte dødsfall, osv. Du må til heroinlangerne for å finne noen som overgår de som selger alkohol når det gjelder dødsfall og lidelse hos brukerbasen, og det er de aller færreste som langer såpass tunge stoffer.

Endret av meh
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ut og reise og igjennom toll kan du bli stoppa i narkokontroll.

Anonymous poster hash: e1945...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Vinmonopolet selger alkohol som tar livet av 3-400 hvert år i Norge direkte gjennom overdose i tillegg til at mange dør på grunn av tilstander og sykdommer som et resultat av høyt alkoholforbruk, og som er delvis årsak til svært mye av all vold som forekommer i landet. De som distribuerer tobakk selger noe som tar livet av tusenvis i Norge hvert år. Cannabis? Null dokumenterte dødsfall. LSD? Null dokumenterte dødsfall. Amfetamin? Noen få dokumenterte dødsfall, osv. Du må til heroinlangerne for å finne noen som overgår de som selger alkohol når det gjelder dødsfall og lidelse hos brukerbasen, og det er de aller færreste som langer såpass tunge stoffer.

Og langerne har selvsagt alderskontroll, selger ikke til åpenbart berusede personer, og samarbeider med helsemyndighetene om forebyggende arbeid og skadebegrensning vedrørende lovlige produkter?

Anonymous poster hash: 22a6d...d8f

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighet gjør blind. Hilsen AB #19.

Anonymous poster hash: dd687...f09

Og det er ingen unnskyldning.

Skrevet (endret)

Og langerne har selvsagt alderskontroll, selger ikke til åpenbart berusede personer, og samarbeider med helsemyndighetene om forebyggende arbeid og skadebegrensning vedrørende lovlige produkter?

Jeg ser ikke helt relevansen når den faktiske situasjonen er slik den er, altså at mindreårige med enkelthet får tak i alkohol og at det såkalte forebyggende arbeidet har liten effekt. Nå er det da også langt fra alle langere som selger til mindreårige. Det er vel egentlig bare å innse at det egentlig ikke er noen særlig forskjell fra å sitte i kassa på polet kontra å selge cannabis eller amfetamin til voksne mennesker.

Begge "tjener på andres ulykke" som du kaller det. Nå har jeg da et ganske vidt forskjellig syn på det, brukerne oppsøker langerne av fri vilje og oppsøker på det viset en fare som alle andre mennesker gjør, bare på et annet vis enn de som bruker rusmidler, og det burde de selvsagt være i sin fulle rett til å gjøre. Din kropp ditt valg, synd at så mange fullstendig vender kinnet til dette med en gang det er snakk om noe annet enn abort.

Endret av meh
  • Liker 1
Gjest extra
Skrevet

Du ser sikkert at det ikke blir på samme måte, men kom med en slik sammenlikning? Har for eks. det å selge tobakk i butikk ført til skilsmisse eller kriminalitet med andre forhold som trafficking?

Fører godteri til folk ikke kan være med og bidra i samfunnet?

• Liker 2
Gjest extra
Skrevet

Jeg ser ikke helt relevansen når den faktiske situasjonen er slik den er, altså at mindreårige med enkelthet får tak i alkohol og at det såkalte forebyggende arbeidet har liten effekt. Nå er det da også langt fra alle langere som selger til mindreårige. Det er vel egentlig bare å innse at det egentlig ikke er noen særlig forskjell fra å sitte i kassa på polet kontra å selge cannabis eller amfetamin til voksne mennesker.

Begge "tjener på andres ulykke" som du kaller det. Nå har jeg da et ganske vidt forskjellig syn på det, brukerne oppsøker langerne av fri vilje og oppsøker på det viset en fare som alle andre mennesker gjør, bare på et annet vis enn de som bruker rusmidler, og det burde de selvsagt være i sin fulle rett til å gjøre. Din kropp ditt valg, synd at så mange fullstendig vender kinnet til dette med en gang det er snakk om noe annet enn abort.

Dette er bare kverulering fra din side og jeg håper at du ser det selv. Har godteri ført til psykotiske utbrudd med for eks. drap eller vinningskriminalitet?

"Din kropp ditt valg"??? Så man kan unnskylde de narkomane som er i Oslo med at det var deres kropp og de valgte det selv? Ikke så galt, men vi andre må betale for deres "valg".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og du tror ikke situasjonen ville sett annerledes ut uten forebyggende og skadebegrensende tiltak?

Du ser ikke at alkoholholdig drikke på verdensbasis betjener en stor mengde konsumenter som ikke har som mål å bli beruset, og at dette i stor grad er knyttet til kulinariske kretser. Her er det ingen overlapping mot narkotiske stoffer.

At alkohol er et stort problem kan man ikke lukke øynene for, og derfor har man også strenge reguleringer i omsetning og bruk. Fra et helsemessig perspektiv burde det vært forbudt.

Dog er det langt fra den som nyter i moderate mengder uten rus, til narkotikabrukeren som kun har rustilstanden som formål. Dette er ikke sammenlignbart. Vinmonopolet har ikke til hensikt å betjene folk med rusproblemer, og jobber derfor for å begrense skadeomfanget, og hindre nye misbrukere, og dette gjør de i samarbeid med helsemyndighetene.

Skal du måle skadeeffekten ved fravær av slike tiltak, må du basere deg på antagelser som i beste fall er statistisk gyldige, men ikke mer. Det er ikke noen direkte paralleller her, selv om du gjerne vil at det skal være det.

Gjest extra
Skrevet

Vil en kvinne heller omgås med en mann som tjener ærlige penger og er med på å bidra til økonomien i landet eller en som på alle måter undergraver den, selv med en minimal aktivitet?

Det som er bekymringsfullt er den støtten mange faktisk gir til TS valg om dating av en slik person.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fører godteri til folk ikke kan være med og bidra i samfunnet?

I hvert fall hvis man skal tro Jørgen Foss & co.

Dette er bare kverulering fra din side og jeg håper at du ser det selv. Har godteri ført til psykotiske utbrudd med for eks. drap eller vinningskriminalitet?

Når noen dreper under påvirkning av andre stoffer enn alkohol så er alle med en gang ute og roper "psykose" uten noen som helst innsikt i den faktiske situasjonen. Mange drap begås i alkoholrus, og ville ikke forekommet hvis gjerningspersonen ikke hadde vært påvirket. Du ser deg også totalt blind på disse såkalte hasjpsykosene, hva med de 3-400 årlige dødsfallene grunnet alkoholoverdose?

Vil en kvinne heller omgås med en mann som tjener ærlige penger og er med på å bidra til økonomien i landet eller en som på alle måter undergraver den, selv med en minimal aktivitet?

Det er ikke mannens feil at politikken er lagt opp slik at narkotika bidrar å undergrave økonomien. Gir mer mening å klandre politikerne som initierte og har opprettholdt krigen mot narkotika.

Endret av meh
AnonymBruker
Skrevet

Når noen dreper under påvirkning av andre stoffer enn alkohol så er alle med en gang ute og roper "psykose" uten noen som helst innsikt i den faktiske situasjonen. Mange drap begås i alkoholrus, og ville ikke forekommet hvis gjerningspersonen ikke hadde vært påvirket.

Jeg roper ikke psykose. Jeg antar rus (hvilket ofte bekreftes), og de faktiske forhold kjenner kun de som er direkte involvert gjennom etterforskning. Pressen er ikke nødvendigvis etterrettelig.

Gjest extra
Skrevet (endret)

Når noen dreper under påvirkning av andre stoffer enn alkohol så er alle med en gang ute og roper "psykose" uten noen som helst innsikt i den faktiske situasjonen. Mange drap begås i alkoholrus, og ville ikke forekommet hvis gjerningspersonen ikke hadde vært påvirket.

At noen er genetisk disponerte for fedme får vi ikke gjort så mye med. Men godteri kan uansett ikke sammenliknes med narkotika. Og jeg vil heller ikke gå inn i en debatt om "Fri bruk av cannabis" med noen.

Mennesker som selger narkotika er med på å holde i gang en industri som er farlig og skaper mange ofre. Bare en slik tanke bør avskrekke en fra kontakt med mennesker som selger.

Endret av extra
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...