AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hei! Begynte på cerazette for 2 uker siden, og fikk en blødning som begynte litt i går, men kom enda mer i dag. Jeg begynte på cerazette grunnet endometriose og skal inn igjen til sjekk i oktober. På grunn av endometriosen, får jeg jo veldig sterke smerter når jeg får en blødning, så dette er utrolig irriterende mtp jobb. Er det vanlig å få blødninger av cerazette? Anonymous poster hash: 00f63...211
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 - Jeg tar 2 piller om dagen (som gyn. sa jeg skulle gjøre) om det har noe å si. Anonymous poster hash: 00f63...211
Nerine_ Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Ja det er veldig vanlig, jeg blødde i 4mnd før jeg sluttet.
Gjest Keikolina Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 2 piller om dagen? Hvorfor det? Er det noe nytt jeg ikke har fått med meg?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 2 piller om dagen? Hvorfor det? Er det noe nytt jeg ikke har fått med meg? Er vel mindre hormoner i cerazette enn i vanlige p-piller, og jeg er ung (noe som betyr at jeg ofte får 2 eggløsninger i stedet for 1 i måneden) så er vel derfor han skreiv ut 2 piller om dagen i stedet for 1 Ja det er veldig vanlig, jeg blødde i 4mnd før jeg sluttet. Herre jesus.. Håper ikke det skjer med meg da Men kan det være fordi jeg kanskje har eggløsning at jeg har en blødning, eller? Veit jo at man får eggløsning når man bruker cerazette. -TS Anonymous poster hash: 00f63...211
Nerine_ Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Er vel mindre hormoner i cerazette enn i vanlige p-piller, og jeg er ung (noe som betyr at jeg ofte får 2 eggløsninger i stedet for 1 i måneden) så er vel derfor han skreiv ut 2 piller om dagen i stedet for 1 Herre jesus.. Håper ikke det skjer med meg da Men kan det være fordi jeg kanskje har eggløsning at jeg har en blødning, eller? Veit jo at man får eggløsning når man bruker cerazette. -TS Anonymous poster hash: 00f63...211 Noen får småblødninger rundt eggløsning så det kan jo hende, det tar ca 3mnd før det stabiliserer seg etter man har begynt på minipiller/p-piller så du får nesten vente å se. Men det kan godt hende du opplever stadige blødninger i 3mnd, eller mer.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Noen får småblødninger rundt eggløsning så det kan jo hende, det tar ca 3mnd før det stabiliserer seg etter man har begynt på minipiller/p-piller så du får nesten vente å se. Men det kan godt hende du opplever stadige blødninger i 3mnd, eller mer. Ah, okei. Jeg gikk på microgynon før skjønner du, og da ble det stabilt med en gang jeg begynte på det, så jeg er ikke vant til dette -TS Anonymous poster hash: 00f63...211
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Er vel mindre hormoner i cerazette enn i vanlige p-piller, og jeg er ung (noe som betyr at jeg ofte får 2 eggløsninger i stedet for 1 i måneden) så er vel derfor han skreiv ut 2 piller om dagen i stedet for 1 Herre jesus.. Håper ikke det skjer med meg da Men kan det være fordi jeg kanskje har eggløsning at jeg har en blødning, eller? Veit jo at man får eggløsning når man bruker cerazette. -TS Anonymous poster hash: 00f63...211 Ikke alle får eggløsning på Cerazette, faktisk veldig få. Hadde det vært vanlig å få eggløsning på Cerazette hadde de ikke blitt ansett som like trygge som p-piller. Når det gjelder blødninger sies det at Cerazette har for lavt innhold av hormoner til at alle får god blødningekontroll. Det er østrogen som regulerer blødninger best og Cerazette inneholder ikke østrogen, kun gestagen/progesteron. Det høres helt merkelig ut å skrive ut 2 minipiller pr dag så det skjønner jeg ikke greia med, uansett om du er ung og slipper to egg i måneden. Holder det ikke med én pille pr dag bør du heller få resept på en annen type pille som passer kroppen din bedre. Anonymous poster hash: 43ec5...26a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå