Gå til innhold

Er det noen bitre personer her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finner mange bitre personer iblant oss og jeg lurer litt på hvordan og hvorfor mange blir så bitre. Dette er helt seriøse spørsmål og hvis du føler du er i målgruppen er det fint om du kan svare på disse.

Hvor lenge har du vært bitter?

Hvorfor er du bitter?

Tror du at du noensinne vil bli kvitt bitterheten din? Har du fått et annet syn på andre bitre mennesker etter at du ble bitter selv?

Hva er værst; hat eller bitterhet?

Får du voldsfantasier eller hevntanker i dine bitre øyeblikk?

Er du bitter hele tiden eller bare en gang iblant?

Mangler du noe viktig i livet ditt?

Anonymous poster hash: 5c6e2...810
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bitter - sitter på kontoret og jobber i juli og har en helsikes avhandling å levere snart. Heldigvis kun midlertidig bitter da. :)

Og hvordan operasjonaliserer man ordet bitter sånn mer nøyaktig? Er det å være konsekvent sur og grinete eller skal det mer til? Tilstrekkelige og nødvendige betingelser og sånn.

Skrevet

Ikke bitter nå, men har vært da min eks brått forlot meg uten noensinne å ha tatt opp at det var noe som ikke fungerte mellom oss. Var vel temmelig bitter et par år etter bruddet. Hadde aldri voldstanker men kunne alltids "hygge" meg med hevntanker i svarte stunder. Dog - de ble aldri realisert :fnise: , men var en grei trøst der og da.

Har ikke fått noe annet syn på bitre mennesker pga. det. De er, var og vil forbli slitsomme å forholde seg til så lenge de er nedsyltet i bitterhet. (Og det var garantert jeg også!)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Fint om noen som faktisk er bitre kan svare på tråden ;) . Er du nedsyltet i bitterhet? Jeg vil høre din historie + at jeg vil ha svar på spm.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Fint om noen som faktisk er bitre kan svare på tråden ;). Er du nedsyltet i bitterhet? Jeg vil høre din historie + at jeg vil ha svar på spm.

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 02e1c...918

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finner mange bitre personer iblant oss og jeg lurer litt på hvordan og hvorfor mange blir så bitre. Dette er helt seriøse spørsmål og hvis du føler du er i målgruppen er det fint om du kan svare på disse.

Hvorfor er du bitter?

Tror du at du noensinne vil bli kvitt bitterheten din? Har du fått et annet syn på andre bitre mennesker etter at du ble bitter selv?

ca 7 år

ble bitter etter et dødsfall som gjorde om hvordan jeg ser på verden og mennesker

vet ikke, tror en del av den alltid vil sitte i. Angående andre bitre, føler det er forskjell på de som er bitre og lar det gå utover andre, og de som er det mer i stillhet

hat eller bitterhet, vet ikke,

hevntanker, ikke voldsfantasier

ikke hele tiden kanskje, men ligger på lur

mangler vel tro på at ting ordner seg

Anonymous poster hash: 4d3ea...498

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal noen kunne sende deg PM når du er anonym, TS?

Bitter, her på KG? Nei, her er vi alle blide og glade mennesker som snakker hyggelig sammen!

Anonymous poster hash: 67c15...3af
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 02e1c...918

Det kan du ta en rennafart å drite i. Hs ts.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal noen kunne sende deg PM når du er anonym, TS?

Bitter, her på KG? Nei, her er vi alle blide og glade mennesker som snakker hyggelig sammen!

Anonymous poster hash: 67c15...3af

Hva mener du med pm? Jeg har ikke bedt om det. Nok avsporing nå.

Skrevet

Hvis betydningen er gjennomsyrende grinete holdning og selvmedlidenhet scorer jeg nok ganske høytt akkurat . Men så er dette også midlertidig, så kanskje det teller ikke. Er nok derfor det hadde vært veldig bra med en litt bedre beskrivesle hva du mener her. Er bitterhet noe som må være varig? Hvor lenge? Hva kjennetegner dette?

Jeg tror ikke bitterhet er noe man kan enkelt avgrense på en enhetlig måte og jeg vil tro at mange legger forskjellig betydning i dette. I tillegg tror jeg at mange bitre mennesker ikke skjønner det selv og gjerne ikke anser seg selv som bitre, men ser verden som urettferdig og mot dem.

Skrevet

Nei, er ikke bitter nå, men har vann i ørene etter å ha badet sist helg i oslofjorden og er ikke i humør.

Men kan jo ikke skylde på oslofjorden...

• Liker 1
Skrevet (endret)

-slettet, det passet egentlig ikke inn i tråden.

Endret av Eriks
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du bitter?

(jeg er bitter når det gjelder visse ting ikke alt.)

Husker ikke helt når det ble bitterhet ut av det men har vart år

jeg er missbrukt seksuelt av flere forskjellige, flere ganger, over lang tid. Og fikk lite støtte og hjelp med den psykiske belastningen når jeg søkte hjelp.

Ja. Jeg vet at om andre har det som jeg har de det egentlig utrolig vondt.

Nei

En gang i blandt. Når jeg tenker på ting som har skjedd. Ellers ikke.

Videre:

det er rart det her.. For det er håpløshetfølelsen og den massive følelsen av å ha bli skadet av andre mennesker som .... Hm.. Det er det at smerten er så sammensatt og stor og uhåndterlig og det er så veldig mange innvikla og vonde følelser jeg ikke får tak i her at det eneste jeg får tak i er summen som er bitter, sint og irrasjonell.

Bitterhet er irrasjonelt. Den gjør meg irrasjonell. Jeg vet det godt. Og de meningene jeg har som bitter er født av smerte og ikke logikk.

Hos meg er det summen av alle de umulige følelsene som er umulig å forholde seg til som blir til dette sinne og bittre. En måte å overleve på som funker bedre enn å forholde seg til en hengemyr av vondt. Bitterheten blir den bekyttelesen som gjør jeg ikke drukner.. Tror jeg. Sånn sett er bitterhet den beste av veldig dårlig løsninger for å gå videre mentalt. Leve må en jo.

Bitterhet har også i seg at en setter seg i en offerrolle... tror jeg. Og det er sjelden veldig konstruktivt.

Når jeg tenker på andre ting er jeg ganske normal. ;)

Anonymous poster hash: fe0ed...bad
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke spørsmålene selv, ts?

Anonymous poster hash: 41b42...e3d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor er du bitter?

Jeg syns vi skal innføre en forumregel her og nå:

Det er ikke tillatt å stille dypt personlige spm som AB.

Vil du vite noe? Ha baller og respekt nok til å stille spm som deg selv.

Og, hvordan er det med din bitterhet? Evt? Ditt syn på livet og andre mennesker? Er det noe som mangler? Er du ensom? Hater du?

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Skrevet

Det kan du ta en rennafart å drite i. Hs ts.

Well, fuck you, too!

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg syns vi skal innføre en forumregel her og nå:

Det er ikke tillatt å stille dypt personlige spm som AB.

Vil du vite noe? Ha baller og respekt nok til å stille spm som deg selv.

Og, hvordan er det med din bitterhet? Evt? Ditt syn på livet og andre mennesker? Er det noe som mangler? Er du ensom? Hater du?

Jeg er enig med deg. Det er påfallende ved slike spørsmålsstillinger og diverse poller at det nesten alltid er en AB som står bak. Jeg har aldri fått svar på hvorfor de vil vite så mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er påfallende ved slike spørsmålsstillinger og diverse poller at det nesten alltid er en AB som står bak. Jeg har aldri fått svar på hvorfor de vil vite så mye.

Kjære, Arabella, dette er et nettforum hvor det stille ulike spørsmål, skal en kreve å vite hvorfor trådene opprettes?

"Hvorfor de vil vite så mye?" Hvem er "de"? Det er utrolig mange brukere her, og hva i alle dager er galt med å lure på ting. Bitterhet er det mange som har, og hva som er årsaken til dette, kan det være interessant å spørre om.

Til TS: Slutt å være så hissig og be andre ta renna fart.

Anonymous poster hash: 72fcd...d56

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kjære, Arabella, dette er et nettforum hvor det stille ulike spørsmål, skal en kreve å vite hvorfor trådene opprettes?

"Hvorfor de vil vite så mye?" Hvem er "de"? Det er utrolig mange brukere her, og hva i alle dager er galt med å lure på ting. Bitterhet er det mange som har, og hva som er årsaken til dette, kan det være interessant å spørre om.

Til TS: Slutt å være så hissig og be andre ta renna fart.

Anonymous poster hash: 72fcd...d56

Jeg kan fortelle om en personlig opplevelse, det gjelder riktignok noe annet, men det slo meg ut en stund. I en tråd som omhandlet ensomhet og mangel på venner, fortalte jeg om den gangen min mann døde og jeg ble alene med barna. Vi hadde flyttet til et nytt sted hvor jeg ennå ikke var blitt skikkelig kjent med noen, i hvert fall ikke noen jeg kunne kalle venner. Jeg fortalte da hvordan ensomheten holdt på å knekke meg, hvordan jeg skulle kunne klare å ta vare på og å være en støtte for barna mine. Da fikk jeg et kaldt og hensynsløst svar fra en profilert bruker her: "ja ja, dere kvinnfolk er nå alltid så selskapssjuke".

På grunn av slike bemerkninger er jeg svært forsiktig med å fortelle om personlige ting, for jeg kan få kastet det "back in my face" i andre forbindelser.

Endret av Arabella
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du bitter?

Jeg har vært bitter ca. de siste 10 årene - er 32 nå.

Jeg er bitter på foreldrene mine, på oppveksten min, på de voksne som burde sett meg men ikke så at jeg slet innvendig. Bitter på alle som har vært slemme mot meg. Bitter på gutter/menn som avviser meg. Bitter på at jeg ikke er en skjønnhet, og at jeg aldri vil ha mann eller barn-

Jeg vet ikke om jeg noensinne vil bli kvitt bitterheten min, men kanskje jeg gjør det den dagen jeg opplever kjærlighet, og at noen elsker meg for den jeg er.

Jeg skjønner iallfall hvorfor mennesker er bitre, og jeg vet hvordan de skal slutte å være bitre. Det er bare litt vanskelig---

Det værste er bitterhet. Det spiser deg opp innvendig dag ut og dag inn. Det du hater dukker opp innimellom, med mindre du bort med noen du hater, eller jobber med noen du hater.

Nei, jeg får ikke voldsfantasier eller hevntanker, men jeg tenker ofte hva jeg ville sagt og gjort til de som gjør livet surt for meg.

Jeg er bitter en gang iblant. Man blir ganske sliten av å være bitter...

Jeg mangler så og si alt i livet mitt!!!

Anonymous poster hash: 87af5...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...