Gå til innhold

Barn som gråter

Fremhevede innlegg

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Hvorfor klarer ikke foreldre å lære barna å slutte å gråte for å oppnå viljen sin? Det er greit når man er baby og ikke kan snakke, og det er greit å gråte om man får vondt, men å gråte for å få sjokolade eller bare oppmerksomhet generelt er sykt irriterende for alle oss andre. Det er ikke verre enn at man sier ifra til barna at de ikke oppnår noe ved å sutre.

Endret av Summers
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor klarer ikke foreldre å lære barna å slutte å gråte for å oppnå viljen sin? Det er greit når man er baby og ikke kan snakke, og det er greit å gråte om man får vondt, men å gråte for å få sjokolade eller bare oppmerksomhet generelt er sykt irriterende for alle oss andre. Det er ikke verre enn at man sier i fra til barna at de ikke oppnår noe ved å sutre.

Vel, jeg er med på at man ikke bør kunne gråte seg til TING. Men hvis et barn gråter for å få oppmerksomhet, så får det allerede for lite oppmerksomhet, og det bør ikke skje. Etter min mening. Men sutring for å få godsaker eller viljen sin i andre sammenhenger, ikke bra.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Vel, jeg er med på at man ikke bør kunne gråte seg til TING. Men hvis et barn gråter for å få oppmerksomhet, så får det allerede for lite oppmerksomhet, og det bør ikke skje. Etter min mening. Men sutring for å få godsaker eller viljen sin i andre sammenhenger, ikke bra.

Nei, man skal ikke gråte for å få oppmerksomhet heller, ingen kan ha all oppmerksomhet hele tiden, det er ting 2 foreldre må lære barna sine.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke verre enn at man sier ifra til barna at de ikke oppnår noe ved å sutre.

Hehe. Tror du nesten må vente til du får egne barn for å skjønne dette.

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Tror du nesten må vente til du får egne barn for å skjønne dette.

Sorry, men: Typisk dustesvar...

Jeg har ikke unger, men en lillebror. Han visste veldig godt at det ikke nytta å grine når han feks. var med meg i butikken - Derfor var jeg den eneste som orka å ha han med =P

• Liker 2
Skrevet

Nei, man skal ikke gråte for å få oppmerksomhet heller, ingen kan ha all oppmerksomhet hele tiden, det er ting 2 foreldre må lære barna sine.

Hvis et barn har begynt å gråte for å få oppmerksomhet, så er det faktisk foreldrenes feil, siden de fra tidlig alder har neglisjert barns helt naturlige behov for oppmerksomhet MED MINDRE barnet gråter. Det er ikke bra. Små barn trenger kontakt med sine foreldre.

• Liker 2
Skrevet

Barn er forskjellige, og noen av dem har faktisk enormt oppmerksomhetsbehov, uavhengig av hva de voksne gjør eller sier. Det blir litt for enkelt å alltid skylde på foreldrene uten å vite hva som ligger bak. Og uansett hvor god oppdragelsen er kan det være vanskelig å få en syk eller veldig sliten unge til å slutte å gråte.

Når det er sagt, finnes det naturligvis nok av bortskjemte unger også.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Det blir litt for enkelt å alltid skylde på foreldrene uten å vite hva som ligger bak.

Nei, det er de som har ansvaret for oppdragelsen.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er de som har ansvaret for oppdragelsen.

Har du noen gang prøvd å roe ned en krakilsk unge med adhd eller kronisk øreverk? Ikke foreldrenes feil.
  • Liker 5
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Har du noen gang prøvd å roe ned en krakilsk unge med adhd eller kronisk øreverk? Ikke foreldrenes feil.

Forskjell på kronisk øreverk og oppmerksomhetssyk. Om ungen raper nasjonalsangen under hele bussturen fra Bergen til Oslo er det lov å be han holde kjeft.

Tror også litt for mange bruker ADHD-diagnosen som en hvilepute.

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet

Forskjell på kronisk øreverk og oppmerksomhetssyk.

Den fremmede ungen som irriterer vettet av deg med gråtingen sin, kan ha vært våken hele natta med øreverk. For eksempel.

Om ungen raper nasjonalsangen under hele bussturen fra Bergen til Oslo er det lov å be han holde kjeft.

Ja, det er det vel ingen som har protestert på.
  • Liker 2
Skrevet

Såfremt man snakker om normale, friske unger (men det vet man jo som tilskuer sjelden), er jeg enig i at man må kunne sette grenser og være konsekvent i slike situasjoner. Det må dog tas med i betraktningen at det ikke fungerer like raskt på alle unger.

Gjest Tirkes
Skrevet

Barn er mennesker, ikke roboter. Mennesker er ikke akkurat rasjonelle hele tiden. Jeg har også oppført meg dårlig i rett humør og voksen alder. Unger kan også være sure.

Med mindre du ser de samme ungene grine og surve gjentatte ganger så er det vanskelig å si noe om årsaken.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Den fremmede ungen som irriterer vettet av deg med gråtingen sin, kan ha vært våken hele natta med øreverk. For eksempel.

Ja, det er det vel ingen som har protestert på.

Er omtrent like vanskelig å se om ungen bare ønsker oppmerksomhet som når man ser filming i reprise på fotballkamper.

Skrevet

Er omtrent like vanskelig å se om ungen bare ønsker oppmerksomhet som når man ser filming i reprise på fotballkamper.

Da må jeg bare gratulere deg med observasjonsevnen din. Jeg skjønner når tantebarna mine, unger jeg kjenner godt og pleier å sitte barnevakt for, og unger jeg jobber med sutrer uten grunn, men alle fremmede unger på butikken eller bussen? Nei.
  • Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Da må jeg bare gratulere deg med observasjonsevnen din. Jeg skjønner når tantebarna mine, unger jeg kjenner godt og pleier å sitte barnevakt for, og unger jeg jobber med sutrer uten grunn, men alle fremmede unger på butikken eller bussen? Nei.

Takk, tror det er noe jeg har lært fra fotballen, jeg kjenner egentlig ikke fotballspillerne på TVen heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sett på deg som en oppegående fyr Summers, men her er du skikkelig på bærtur. Du har ikke så mye erfaring med barn, har du vel?

Anonymous poster hash: b33cf...fde
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Jeg har alltid sett på deg som en oppegående fyr Summers, men her er du skikkelig på bærtur. Du har ikke så mye erfaring med barn, har du vel?

Anonymous poster hash: b33cf...fde

Regner med at argumentene dine kommer i neste post.

Skrevet

Takk, tror det er noe jeg har lært fra fotballen, jeg kjenner egentlig ikke fotballspillerne på TVen heller.

Og sutrete treåringer har som kjent samme kontroll på følelser og bevegelser som voksne fotballspillere på TV.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på gråte seg til ting eller kle av seg halvnaken?? Unge jenter som skal bli glamourmodeller eller vimenn-piker. Er en stor form for oppmerksomhetsbehov det også. Så hvis foreldre hadde enda mer tid til sine håpefulle, så slapp barn grine og jenter slapp kle av seg ;)

Anonymous poster hash: 486d7...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...