Lou Salome Skrevet 11. juli 2013 #41 Skrevet 11. juli 2013 Finn deg en studenthybel og flytt snarest. Ikke finn på å bli gravid før du har bolig og inntekt (selv). Du må ta ansvar selv, det er ikke svigermors skyld eller kjæresten din skyld at du har det slik du har det. De andre kommer ikke til å forandre seg. Du kan ikke bo i et rom uten vinduer i årevis. Dere kan ikke vente på at foreldrene hans skal DØ, det er absurd. De lever glatt 15 år til. Flytt, så har du og kjæresten god tid til å planlegge framtiden sammen. Neste bolig kjøper du etter du har fast jobb, enten sammen med ham, eller alene.
Gjest Eurodice Skrevet 11. juli 2013 #42 Skrevet 11. juli 2013 Send de på pleiehjem, eller omsorgshjem, eller hva det nå heter ... Flåsete bemerkning. Det er ikke så enkelt at hvem som helst kan "sende" noen på pleiehjem. 1
SoftKitty Skrevet 11. juli 2013 #43 Skrevet 11. juli 2013 Flåsete bemerkning. Det er ikke så enkelt at hvem som helst kan "sende" noen på pleiehjem. Enig. Forøvrig synes jeg dette bør være siste mulighet heller enn første.. Hjemmetjeneste derimot, det kan de kanskje kvalifisere til og kan ta noe av belastningen fra familiemedlemmer, så det ville jeg forsøkt å søke om. Sånn ellers til TS.... IKKE bli gravid, herregud for et dumt forslag, det fikk meg faktisk til å tenke at det er du som er den dummeste i denne situasjonen. Skaff deg som andre her har nevnt egen økonomi og litt ryggrad. Ta et familiemøte der du forklarer at du ønsker å vaske dine egne klær og at du blir såret når svigermor snakker stygt om deg. Si nei når hun ber deg om å gjøre ting. Om det ikke funker, flytt ut til din egen hybel de 6 månedene i året svigerforeldrene bor hjemme. (Det siste ville jeg iallfall gjort) 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #44 Skrevet 11. juli 2013 Svigermor er vel ikke enkel å ha med å gjøre pga hun har en gjest boende hjemme hos seg. 1
Jade Skrevet 11. juli 2013 #45 Skrevet 11. juli 2013 Flytt på hybel. Forloveden din får bare bli lei seg. Hvis han savner deg, får han flytte ut fra foreldrene sitt hus og så får dere finne en leilighet sammen (men ikke flytt inn igjen til dem i mellomtiden i mens dere leter). Hvis foreldrene hans ikke klarer seg selv når han flytter ut, så får de selv finne en løsning på det.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #47 Skrevet 12. juli 2013 Ø..uansett hvor dere er fra så kan du bare forandre deg, ikke dem. Du velger selv hvor du bor. Flytt på hybel, problemet løst.Anonymous poster hash: 4ccd4...c2d
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #48 Skrevet 12. juli 2013 Jeg synes du skulle ha vært veldig klar og tydelig helt fra starten av, for folk vil jo alltids gi råd utifra sine preferanser, bakgrunn og så videre. Og selv om du ikke er etnisk norsk, så vil folk fortsatt ikke forstå hvorfor du ikke kan flytte ut fra leiligheten hans - enten midlertidig, eller permanent. For deg så handler det kanskje en del om økonomi? Har du ikke penger selv, eller en jobb? Er det derfor du er så mye hjemme på dette vindus-løse rommet ditt i sommermånedene? Har du angst? Hva er egentlig problemet ditt? Jeg tror ikke folk vil dømme deg hvis du velger å bli boende hjemme hos både kjæresten din og foreldrene hans, men da bør du selv finne på måter å løse problemet ditt på slik at du kan holde ut så godt du kan. Du kan feks. passe på å få ALLE parter i samtale - at både svigerforeldrene dine og kjæresten din er hjemme en dag da du tar opp problemene dine, og snakker rett fra hjertet ditt. Men sørg for å formidle deg selv litt mer klarere enn det du har gjort her inne på forumet, for når du er så uklar som det du har vært så blir folk bare frustrerte, fortvilte og tilogmed forbanna etterhvert. Og sørg for at alle de andre også får sagt sitt mens du lytter. Hvis noe av problemet ditt handler om at du føler deg "avhengig" av mannen du ønsker å dele livet ditt sammen med, så må du kanskje løsrive deg selv fra ham. Ikke at du skal kutte ham fullstendig ut hvis du virkelig vil ha ham, - men selvstendiggjør deg selv!!!! Kanskje denne mannen også blir frustrert over at du er så avhengig av ham? Kanskje han virkelig vil gjøre alt han kan for å etterkomme ønskene dine? Men du kan ikke akkurat sitte der med hendene i fanget, og forvente at han skal gjøre ALT mens du bare tar imot!!! Selvstendighet handler ikke nødvendigvis om at du skal kutte ut alt som har med omsorg, kjærlighet og nærhet å gjøre, men om å gi hverandre rom og frihet slik at man kan komme hverandre enda nærmere uten å bli kvalt samtidig. Jeg er forresten enig med samtlige av de andre som har kommentert her inne, - flytt ut, finn deg et eget sted å bo på. På den måten så gjør du deg selv ikke avhengig av noen, samtidig som du er fri til å møte ham på DINE betingelser. Men hvis du ikke vil flytte, eller kan, så bør du kanskje komme med andre konkrete problemer som står i veien for deres lykke slik at brukerne her inne kan gi deg råd som passer bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå