Gjest Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Du må rett og slett sette ned foten. Skaff deg et eget sted. Så kan han besøke deg. Det er ikke noe liv for deg å fortsette å bo der. Samtidig så kan du ikke bestemme for han hvordan han skal leve livet sitt. Han må selv føle konsekvensene av sitt valg. Så lenge du "ofrer" deg for hans valg så merker han jo ikke den konsekvensen. Si til han at du elsker han, men du taklet ikke å leve med de to gamle. Siden han har valgt å leve med dem, så blir det uten deg. Og så går dere fortsette i fjernbo en stund, mens dere finner ut hvordan dere vil ha det. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Altså, de kan jo leve i 10-20 år til selv om de er syke. Tenker han virkelig at du skal kunne holde ut så lenge? Er det han som betaler husleie for hele gjengen? Hvis ikke må det da være mulig å leie noe lite for dere selv, eller for deg selv. Anonymous poster hash: 7bdb2...034
Boletta Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Så de er friske nok til å leve sitt eget liv på reise 6 mnd i året, men din forlovede kan ikke ha sitt? Synes nesten det høres ut som om du har forloveden fra helvete. 10
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Hvorfor klarer de ikke ta vare på seg selv i 6 måneder, men klarer det fint i de 6 andre? :/ Anonymous poster hash: ef4d4...3d9 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Jeg skjønner ikke hvordan du gidder en så tafatt fyr. Han kan da fortsatt hjelpe foreldrene sine uten å bo i samme huset som dem. Og etter det du forteller så gjør han jo ikke det pøkk. Det er jo du som gjør ting for dem. Du blir utnyttet rett og slett. Flytt for deg selv og finn en som har mer til felles med deg. Anonymous poster hash: 16120...1e9 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Han betaler nok alt her i huset, ja. Så vi har ikke så mye råd til en ekstra leilighet. Jeg har sagt at hvis jeg 'uheldigvis' skulle bli gravid nå, så tar jeg abort, for jeg vil ikke at barnet skal vokse opp i en sånn familie med en slik farmor. Da sa han at da skulle han jobbe litt overtid slik at vi får leid en liten leilighet. Nå begynner jeg å tenke og vurdere om jeg bare skal få barn nå, selv om jeg fortsatt er ganske ung og helst vil bli ferdig med utdanningen først. Jeg vet absolutt ikke hva jeg må gjøre! Du skal ihvertfall ikke få et barn for å slippe unna et problem, uansett hva problemet er! Jeg har litt vanskelig for å sette meg inn i situasjonen, for samtidig som jeg vil gjøre alt for min kjære ville aldri funnet meg i å leve med denne nedsatte livskvaliteten fordi han skal være grei med (eller føler seg presset til å ta vare på) foreldrene. Jeg ville nok flyttet for meg selv, og satset på å være særboere, altså å bo hver for oss, til enten han kom etter eller foreldrene døde. Så kan han besøke deg mest. Det er kjipt å bo hver for seg når man er forlovet eller gift, men virker ikke det mye mer fristende enn dette TS? Anonymous poster hash: ef4d4...3d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 du sa han vil bo med de til de dør. å etter det sier du at han ikke har råd til egen leilighet å derfor ikke kan flytte. å en annen ting . hvorfor flyttet du inn med de? jeg hadde aldri flyttet inn permanent hos svigers. flotte folk men jeg orker ikke bo med de 24/7. Anonymous poster hash: 2e874...527
lillevill Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Hadde flytta ut, og så kan typen din velge hvem han vil bo med. Vil du bo der for alltid da ?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #17 Skrevet 10. juli 2013 Uff. Høres slitsomt ut hele denne gjengen egentlig. Om faren hans er så syk, så burde han virkelig bo på sykehjem med kvalifisert helsepersonell rundt seg. Anonymous poster hash: ef4d4...3d9 2
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 Hvorfor gikk du med på å flytte inn dit i første omgang? 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 Det beste er å flytte ut - uansett om forloveden din flytter ut sammen med deg. Du kan rett og slett ikke bo sammen med to mennesker som bryter deg ned på den måten. Blir det sånn at han ikke flytter ut når du flytter ut, så tror jeg den harde sannheten er at en mann som prioriterer sin mor foran sin fremtidige kone, ikke hadde vært holdtbart for et ekteskap uansett. Men, takket være moderne medisin blir gamle holdt i live til 90-95 selv om de er svært syke. Det er fullt mulig at svigers lever i 20 år til... Å pleie en syk forelder som har 2 måneder igjen å leve er nå en ting, men det pleieforholdet her kommer med all sannsynlighet til å foregå i åresvis. Når forloveden din venter på at de skal dø før han kan gifte seg og få barn, kommer han med all sannsynlighet til å vente i åresvis. Anonymous poster hash: 40942...ec2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå