Gå til innhold

Hva skal du til høsten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da begynner jeg på fjerde året, og har planer om å ta et ekstra fag ved en videregående skole så det blir nok litt rart å skulle tilbake på videregående. Skal ta kjemi.



Anonymous poster hash: 041f8...a8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal studere psykologi profesjon :)



Anonymous poster hash: 631a4...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn!!!! Men nå er jeg selvfølgelig full av angst og usikker på om man virkelig får bedre jobbmuligheter med en master??? Hurra uansett :D

Anonymous poster hash: 07c63...783

Gratulerer :)

Jeg har inntrykk av at man får tilgang til flere jobber iallefall, og selvfølgelig bedre betalt.

Hvis du vil kan du godt sende meg en PM, så kan vi jo "følge hverandre" litt utover høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du har mye å glede deg til:)

Takk! Jeg håper og tror det kommer til å bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke.. Jeg kom inn på førsteønsket mitt på studier, men har ikke lyst til å studere (selvom disse fagene virker spennende). Jeg vil reise, men oppsparte midler var liksom satt av til leilighet. Jeg vil jobbe, men har ikke fått noen jobb enda (ikke søkt på så alt for mange enda heller da). Jeg tror jeg ender opp med å reise litt. Det er faktisk nå jeg har muligheten, (nesten) ikke noe lån, ingen utgifter annet enn telefon og det jeg enn måtte ønske å kjøpe meg av ting og tang... Håpe på at jeg får jobb fra oktober/november kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Grunnskolelærerutdanningen 5.-10. klasse ved universitetet i nordland. Tar norsk som hovedfag, og skal i stedet for et fjerde år der, gå over til master med fordypning i pedagogikk eller norsk. Blir da 5 år med lektortittel, syns det var et veldig kjekt system! MEN, sliter med å finne ut om jeg skal velge kunst&håndtverk eller mat&helse....

Jeg bare gleder meg! Men skulle gjerne forberedt meg på noe vis, har jo blitt superslapp etter sommeren, og trenger forfriskning - samtidig som jeg vil nyte ferien.. sukk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnskolelærerutdanningen 5.-10. klasse ved universitetet i nordland. Tar norsk som hovedfag, og skal i stedet for et fjerde år der, gå over til master med fordypning i pedagogikk eller norsk. Blir da 5 år med lektortittel, syns det var et veldig kjekt system! MEN, sliter med å finne ut om jeg skal velge kunst&håndtverk eller mat&helse....

Jeg bare gleder meg! Men skulle gjerne forberedt meg på noe vis, har jo blitt superslapp etter sommeren, og trenger forfriskning - samtidig som jeg vil nyte ferien.. sukk :P

Jeg og!

I august starter jeg på grunnskolelærerutdanningen 5.-10. klasse. Jeg tenker på å ha hovedfag i matte og naturfag. Nå etter at høgskolen i Finnmark har blitt slått sammen med UiT, så blir jeg faktisk student i filal Alta ved et universitet!

Jeg gleder meg masse, men er spent/nervøs da jeg ennå ikke har fylt 19 ennå, og starter på noe så "voksent" :)

Lykke til må alle i allefall ha med sine veivalg!

Anonymous poster hash: 7ba0a...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg aner ikke.. Jeg kom inn på førsteønsket mitt på studier, men har ikke lyst til å studere (selvom disse fagene virker spennende). Jeg vil reise, men oppsparte midler var liksom satt av til leilighet. Jeg vil jobbe, men har ikke fått noen jobb enda (ikke søkt på så alt for mange enda heller da). Jeg tror jeg ender opp med å reise litt. Det er faktisk nå jeg har muligheten, (nesten) ikke noe lån, ingen utgifter annet enn telefon og det jeg enn måtte ønske å kjøpe meg av ting og tang... Håpe på at jeg får jobb fra oktober/november kanskje?

Reis! Jeg har fått backpacket noe, og skulle ønske jeg kunne gjort det igjen nå. Men nå sitter jeg der med huslån, bil og masse studielån. Gjør det mens du kan, alt annet går det an å gjøre senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede studert i 6 måneder i Sør-Afrika i år, så nå drar jeg tilbake for 6 måneder til. Håper på å få gjort litt humanitært arbeid dette halvåret samt å surfe minst 2 dager i uka. Gleder meg :D

Skal til Sør-Afrika for å jobbe på barnehjem :) Gleder meg masse!

Hva med det, TS?

Kult! Hvor i Sør-Afrika skal du bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom inn på Bedriftsøkonomi, som var mitt førsteønske og årsstudium. Nå vil jeg heller bytte over til Økonomi og administrasjon, bachelor, som jeg håper er uproblematisk. Kjenner jeg gruer meg mye, da jeg ikke er heeelt sikker på om dette er det rette for meg, men det er heller ikke noe annet som frister mer. Også gruer jeg meg til å pendle nesten 1,5 time hver dag...



Anonymous poster hash: 9894c...ad5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede studert i 6 måneder i Sør-Afrika i år, så nå drar jeg tilbake for 6 måneder til. Håper på å få gjort litt humanitært arbeid dette halvåret samt å surfe minst 2 dager i uka. Gleder meg :D

Kult! Hvor i Sør-Afrika skal du bo?

Så fett!

Jeg tror halve oppholdet blir i Johannesburg og andre halvparten i Cape Town.

Hvor var du? Og hva har du studert (er det Gateway?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog profesjon eller rettsvitenskap? Hmm..

Overraskende mange som står mellom nettopp psykologi og jus.

Jeg ga meg selv tid til å prøve begge deler :) Var så fifty-fifty på begge, så eneste mulighet var å "kjenne" det på kroppen.

Fant etterhvert ut at jeg var 90% på psykolog, og kun 10% jus. Fagene var forsåvidt nyttige, men ga meg ikke noe mer engasjement enn nettopp det.

Så da ble det profesjon :)

Andre jeg traff på jussen endte imidlertid opp motsatt; de hadde gått 1 år psykologi, for så å ende opp med jusstudiet og fullføre det.

Så vil anbefale deg å prøve - det er så individuelt hva som nettopp blir riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...