Lady Skrevet 9. juli 2013 #21 Skrevet 9. juli 2013 Grusomt at flere og flere jenter blir utsatt for voldtekt:( Man tenker aldri at det kan skje en selv, men slik er det ikke. Har ikke vært i samme situasjon, men oppfordrer deg som flere andre her, til å oppsøke hjelp. Jo tidligere, jo bedre! Ingen skal måtte takle en slik hendelse alene. Du fortjener hjelp og støtte. Dette er overhode ikke din feil, og det er ikke noe du kunne gjort. Du skal ikke føle at du har sviktet deg selv.
Tibbie Skrevet 9. juli 2013 #22 Skrevet 9. juli 2013 Uff, stakkars deg. Spesielt kjipt at det skjedde såpass tidlig i oppholdet siden du sikkert kommer til å bruke mye av tiden på å tenke på dette. Sørg for å aldri være helt alene, og når du møter han igjen viser du han den kalde skulderen (om du ikke er alene! Ikke kødd med han, siden han kan være farlig). Om du bestemmer deg for å anmelde han syns jeg du skal gjøre det rett før du drar. Det ville vært kjipt om han fikk vite om det og ble pissur. Skumle saker... Uansett - lykke til! Vær sterk og trekk fram all girl power du har!
kalinka85 Skrevet 9. juli 2013 #23 Skrevet 9. juli 2013 Du vet vel at hiv er utbredt der? Kanskje teste deg? 1
Annabel Skrevet 9. juli 2013 #25 Skrevet 9. juli 2013 Du vet vel at hiv er utbredt der? Kanskje teste deg? Ikke vits å skremme ihjel ei jente som nettopp har blitt voldtatt... Risikoen for HIV er svært liten etter ett samleie med en mann, men man kan selvfølgelig være uheldig. Hun må uansett vente 3 måneder før testen er 100% sikker, så det er ingenting å tenke på nå. Virkelig trist å lese innlegget ditt TS, håper du klarer å få en fin ferie til tross for det vonde som har hendt. Det er IKKE din feil. Sender deg en stor klem 6
amonyn Skrevet 9. juli 2013 #26 Skrevet 9. juli 2013 Wæææ :/ Skal snart til dubai med min 8 mnd gamle datter... Hvordan blir det tror du?Anonymous poster hash: 41aa5...fd4 Er det bare dere jentene som drar? Ville kanskje hatt med en mann dit. Prøvde å booke hostell/hotell der og fikk beskjed om at bookingen min frafalt om det var menn som trengte rommet. Derfor dro jeg ikke.
Gjest småhjerte Skrevet 9. juli 2013 #27 Skrevet 9. juli 2013 Du kan anmelde slikt i utlandet også! Vet det sikkert er vanskelig og sårt for deg. Men det aller beste er om du forteller din mor om dette. Du burde fått en legeundersøkelse og tatt prøver som kan brukes som bevis mot han som voldtok deg. Men slike bevis går vel ofte vekk om man dusjer, noe som mange gjør etter en voldtekt. Noe jeg forstår godt, selv om man bør vente. Kan du navnet på denne personen? Eller kan få det på en eller annen måte? Siden du regner med å møte på han igjen. Utrolig urettferdig og fælt at dette her har hendt deg! Vil gi deg en god klem!!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #28 Skrevet 10. juli 2013 Husk at du er den sterke og han er den svake. Er så glad for at du fortalte moren din dette!!! God klem til deg Anonymous poster hash: 71471...d99 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #29 Skrevet 10. juli 2013 Er det bare dere jentene som drar? Ville kanskje hatt med en mann dit. Prøvde å booke hostell/hotell der og fikk beskjed om at bookingen min frafalt om det var menn som trengte rommet. Derfor dro jeg ikke.Dette nekter jeg å tro på, evt har det vært en enkeltstående hendelse.Anonymous poster hash: cb08b...05a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #30 Skrevet 10. juli 2013 Ikke vits å skremme ihjel ei jente som nettopp har blitt voldtatt... Risikoen for HIV er svært liten etter ett samleie med en mann, men man kan selvfølgelig være uheldig.Hun må uansett vente 3 måneder før testen er 100% sikker, så det er ingenting å tenke på nå. Virkelig trist å lese innlegget ditt TS, håper du klarer å få en fin ferie til tross for det vonde som har hendt. Det er IKKE din feil. Sender deg en stor klem Denne fyren er en risikabel person også i fht smitte. TS er sikkert ikke den første han har forgrepet seg mot og/eller hatt sex med. Som jeg skrev tidligere i tråden kan man hindre å få en kronisk hepatittinfeksjon (som er mye vanligere der, samt mye mer smittsomt enn hiv) ved å vaksinere seg så raskt som mulig (om man ikke vaksinerte seg for hepatitt B før man dro, mange velger kun å vaksinere seg mot hepatitt A). For åmforebygge en enda verre hepatittnC, kan man også få medisiner som kan hindre en kronisk infeksjon. Hiv kan man nå teste to uker etter smitte, med en oppfølgingstest senere. Det er også en rekke andre kjønnsskdommer man bør teste for, ikke la det gå lang tid så de gjør skade. Traumene kan bli mye større om man lar være å ta tak i dette. Også for å sikre biologiske bevis er det kjempeviktig. Selvsagt også psykologisk oppfølging og støtte av de nærmeste.Anonymous poster hash: 6b167...748
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #31 Skrevet 10. juli 2013 Nå har jeg snakket med politiet, er på politistasjonen enda og de skal virkelig ta tak i det heldigvis! De skal også overvåke oss resten av ferien sånn at ingen skal gjøre oss noe vondt. Jeg er faktisk posotivt overrasket over politiet her. Men så er det selvfølgelig at han som voldtok meg da, han kommer nok til å nekte for det meste. Det skumle nå er at jeg må ringe til han som voldtok meg for å møte ham et sted, med politiet nærme såklart sånn at de kan finne ut hvem han er. Det kommer nok til å bli ganske ubehagelig! Håper jeg vinner og at de får buret ham inne! TSAnonymous poster hash: 89e89...aa8 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #32 Skrevet 10. juli 2013 Kjære deg, kontakt sjømannskirken i Thailand - den ligger fysisk i Pattaya, men de kan sikkert hjelpe deg uansett. Så får du startet den emosjonelle bearbeidelsen - ikke vent til du kommer hjem. Ambassade kan kun hjelpe med det praktiske. de prakker ikke på deg kristendom og gud og jesus, det gjør ikke sjømannskirker. Har brukt dem selv i en lignende hendelse, bare at det var i USA. Anonymous poster hash: 717d2...574 1
Annabel Skrevet 10. juli 2013 #33 Skrevet 10. juli 2013 Denne fyren er en risikabel person også i fht smitte. TS er sikkert ikke den første han har forgrepet seg mot og/eller hatt sex med. Som jeg skrev tidligere i tråden kan man hindre å få en kronisk hepatittinfeksjon (som er mye vanligere der, samt mye mer smittsomt enn hiv) ved å vaksinere seg så raskt som mulig (om man ikke vaksinerte seg for hepatitt B før man dro, mange velger kun å vaksinere seg mot hepatitt A). For åmforebygge en enda verre hepatittnC, kan man også få medisiner som kan hindre en kronisk infeksjon.Anonymous poster hash: 6b167...748 Skremmer ike, jeg realitetsorienterer. Regner med legen hennes er såpass orientert på dette området at han informerer henne om risikoer og anbefaler henne testing når hun kommer hjem. Altså er det ikke vits å sitte og tenke på dette nå.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #34 Skrevet 10. juli 2013 Nå har jeg snakket med politiet, er på politistasjonen enda og de skal virkelig ta tak i det heldigvis! De skal også overvåke oss resten av ferien sånn at ingen skal gjøre oss noe vondt. Jeg er faktisk posotivt overrasket over politiet her. Men så er det selvfølgelig at han som voldtok meg da, han kommer nok til å nekte for det meste. Det skumle nå er at jeg må ringe til han som voldtok meg for å møte ham et sted, med politiet nærme såklart sånn at de kan finne ut hvem han er. Det kommer nok til å bli ganske ubehagelig! Håper jeg vinner og at de får buret ham inne! TSAnonymous poster hash: 89e89...aa8 Så tøft gjort av deg! Og virkelig betryggende at de tar deg på alvor. Kjære deg, kontakt sjømannskirken i Thailand - den ligger fysisk i Pattaya, men de kan sikkert hjelpe deg uansett. Så får du startet den emosjonelle bearbeidelsen - ikke vent til du kommer hjem. Ambassade kan kun hjelpe med det praktiske. de prakker ikke på deg kristendom og gud og jesus, det gjør ikke sjømannskirker. Har brukt dem selv i en lignende hendelse, bare at det var i USA. Anonymous poster hash: 717d2...574 Håper du følger dette rådet! Og du er vel ikke alene der nede? Hvis du er med andre; hold dere sammen hele tiden. Sjømannskirken kan nok hjelpe deg litt videre, du er nok dessverre ikke den første som har opplevd dette.......... Det kan hjelpe deg mye om du får snakket med noen om dette, og Sjømannskirken har jo vært borti slikt før dessverre. Når du kommer hjem håper jeg at du tar kontakt med Dixi, og får snakket med en psykolog/psykiatrisk sykepleier e.l. Anonymous poster hash: 0ea0e...b04 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #35 Skrevet 10. juli 2013 Regner med legen hennes er såpass orientert på dette området at han informerer henne om risikoer og anbefaler henne testing når hun kommer hjem. Altså er det ikke vits å sitte og tenke på dette nå. Poenget er at man må ta hepatitt-B vaksine og forebyggende medisiner mot hepatitt C RASKT for å hindre fare for kronisk infeksjon i leveren resten av livet....Anonymous poster hash: 6b167...748
Rainbow Skrevet 10. juli 2013 #36 Skrevet 10. juli 2013 Tråden er ryddet for avsporing og personangrep. Rainbow81, mod
Gjest Lille_myyy Skrevet 10. juli 2013 #37 Skrevet 10. juli 2013 Det her er det mest skremmende jeg har lest i forhold til medmenneskelighet??! Åpen forum, så da må du selv tåle at dine kommentarer ikke blir så bra mottatt selv! Ts, du virker som en resurssterk, og sterk jente, så dette klarer du å vinne over Bruk alt av nettverk rundt deg, og bruk alle støttespillere rundt deg for det det er verdt. Og mamman din er nok utrolig stolt av deg, som turte å åpne deg opp til henne. Du er tøff, og jeg ønsker deg lykke til videre Dette skal du klare, selv om det dessverre kommer til å være bagasje du må ha med deg. Men det får vi alle som har litt livserfaring. Håper han rotner han som har gjort dette mot deg! Stor klem
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #38 Skrevet 11. juli 2013 Takk for all støtte folkens! Dere er så gode! jeg brukte hele dagen igår til å være med poilitiet. Jeg har aldri møtt hyggeligere politi, de tar oss med på middag og kjøper alt mulig til oss vi har også kontakt med ambassaden i bangkok. Og han som voldtok meg ble tatt igår, ikke bare for overgrep men for diverse dopmidler også, så i morgen skal vi i retten, jeg gruer meg litt til å se ham igjen egentlig. Jeg har også vært på sykehuset, jeg fikk tatt mange prøver og får nå diverse tabeletter for muligens Hepatitt samt får jeg antibiotika for mulige andre infeksjoner. Så i morgen får jeg svar på prøvene, jeg krysser alt jeg har for at det har gått bra. jeg har også vært i kontakt med psykolog, så jeg har fått snakket ut litt. Alt i alt håper jeg rettsaken går bra i morgen og at han får den dommen han fortjener. Anonymous poster hash: 89e89...aa8 3
Gjest Nexus Skrevet 11. juli 2013 #39 Skrevet 11. juli 2013 Høres ut som du har taklet det kjempebra hittil, TS. Masse lykke til! Søk støtte når du kommer hjem også, sånne hendelser kan få ettervirkninger, selv om man takler det bra med en gang. Men alt godt!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #40 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har tenkt å søke hjelp når jeg kommer hjem ja snakker mye om det med min mor og mine nermeste venner sånn at jeg slepper å holde det inni meg. Rettsaken ble selvfølgelig utsatt til mandag, og jeg var så nervøs idag tidelig at jeg kastet opp to ganger, håper jeg slipper det på madag ihvertfall. Jeg gleder meg til å bli ferdig med rettsaken sånn at jeg kan prøve å slappe litt av de siste dagene i ferien min. Jeg får også svar på prøvene fra sykehuset litt senere idag, så alt jeg kan gjøre er å krysse fingrene TSAnonymous poster hash: 89e89...aa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå