Gå til innhold

Hvorfor går jeg opp i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du har vel sultet bort all muskelmasse tidligere, og har derfor lav forbrenning nå. Eneste løsning er å fortsette å øke matinntaket (til rundt 2000 kalorier f.eks) og trene tung styrke, slik at du har muskler.

Muskler trenger du dersom du vil ha høy forbrenning (om du vil ned i fettprosent senere f.eks, trenger du en viss mengde muskler), og for å bli stram og pen i kroppen. Dessuten er det sunt.

49 kg er jo ingenting, så slutt med hysteriet og fortsett og spis mat. 1000 kalorier er ikke nok til å holde deg gående på sikt, og du tærer fremdeles på muskelmassen din. SPIS MER.

Anonymous poster hash: a2b6a...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har vel sultet bort all muskelmasse tidligere, og har derfor lav forbrenning nå. Eneste løsning er å fortsette å øke matinntaket (til rundt 2000 kalorier f.eks) og trene tung styrke, slik at du har muskler. Muskler trenger du dersom du vil ha høy forbrenning (om du vil ned i fettprosent senere f.eks, trenger du en viss mengde muskler), og for å bli stram og pen i kroppen. Dessuten er det sunt. 49 kg er jo ingenting, så slutt med hysteriet og fortsett og spis mat. 1000 kalorier er ikke nok til å holde deg gående på sikt, og du tærer fremdeles på muskelmassen din. SPIS MER. Anonymous poster hash: a2b6a...8ec

Tro det eller ei, men jeg har faktisk ikke så lite muskler som folk tror. Fettprosenten min er på langt under 20%, og for å få mensen tilbake (som har vært borte i over 7 måneder) vil legen at jeg skal ØKE fettprosenten??

Folk forteller meg hvor slakk og sliten man blir av å være i sparebluss. Selv har jeg ikke merket noe som helst (annet enn å fryse ihjel). Har gjort det bedre på skolen enn noen gang, både i fag og gym. Snittet endte på nærmere 5 blank. Så helt ærlig skjønner jeg ikke hva folk maser med at jeg ødelegger kroppen så mye?

Likevel har jeg jo selvfølgelig lyst til å bli frisk. Skal øke matinntaket mitt, litt etter litt. Håper forbrenningen øker etterhvert da.. vil virkelig ikke opp i vekt.

TS

Anonymous poster hash: 2f489...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du P-piller/hormontilskudd?

Anonymous poster hash: 0dcb0...2f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tro det eller ei, men jeg har faktisk ikke så lite muskler som folk tror. Fettprosenten min er på langt under 20%, og for å få mensen tilbake (som har vært borte i over 7 måneder) vil legen at jeg skal ØKE fettprosenten??

Folk forteller meg hvor slakk og sliten man blir av å være i sparebluss. Selv har jeg ikke merket noe som helst (annet enn å fryse ihjel). Har gjort det bedre på skolen enn noen gang, både i fag og gym. Snittet endte på nærmere 5 blank. Så helt ærlig skjønner jeg ikke hva folk maser med at jeg ødelegger kroppen så mye?

Likevel har jeg jo selvfølgelig lyst til å bli frisk. Skal øke matinntaket mitt, litt etter litt. Håper forbrenningen øker etterhvert da.. vil virkelig ikke opp i vekt.

TS

Jo, når du er 49 kg så har du nok lite muskler. Og når du går opp i vekt av å spise 1000 kalorier pr dag, har du meget lav forbrenning.

At du må opp i fettprosent stemmer helt sikkert. Du er jo nesten bare skinn og bein...

At det har gått bra å sulte seg til nå, betyr ikke at det kommer til å fortsette å gå bra. Akkurat som det ikke er farlig å røyke, ruse seg, eller lever utelukkende på junkfood i et par år. Men før eller siden vil man gå på en smell når man nekter kroppen nok næring, og når det først skjer, kan det ødelegge deg for lang tid fremover, kanskje permanent.

Du er en hysterisk, radmager tenåringsjente som har sultet seg et års tid. Get a grip. Spis mat og slutt med dette tullet... At du fremdeles har spiseforstyrrelser er åpenbart. Får du profesjonell hjelp noe sted?

Anonymous poster hash: a2b6a...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du P-piller/hormontilskudd? Anonymous poster hash: 0dcb0...2f3

Nei, men er et muligens alterntiv å begynne med (for å få tilbake mensen). Problemet her er at da må jeg til legen og ta blodprøve, og jeg har så utrolig sprøytefobi. Jeg mener VIRKELIG angst. Så her har jeg et stort problem.

Kan spørre om det er mulig å få flunipam igjen (selv med dette i kroppen var det fælt og traumatisk sist gang) men legen er veldig skeptisk til å gi fra seg slike tabletter kun for en blodprøve. Uff, for et problembarn jeg er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, når du er 49 kg så har du nok lite muskler. Og når du går opp i vekt av å spise 1000 kalorier pr dag, har du meget lav forbrenning. At du må opp i fettprosent stemmer helt sikkert. Du er jo nesten bare skinn og bein... At det har gått bra å sulte seg til nå, betyr ikke at det kommer til å fortsette å gå bra. Akkurat som det ikke er farlig å røyke, ruse seg, eller lever utelukkende på junkfood i et par år. Men før eller siden vil man gå på en smell når man nekter kroppen nok næring, og når det først skjer, kan det ødelegge deg for lang tid fremover, kanskje permanent. Du er en hysterisk, radmager tenåringsjente som har sultet seg et års tid. Get a grip. Spis mat og slutt med dette tullet... At du fremdeles har spiseforstyrrelser er åpenbart. Får du profesjonell hjelp noe sted? Anonymous poster hash: a2b6a...8ec

Oi, den kjente jeg faktisk. Vel, er enklere sagt enn gjort og fortelle meg at jeg skal "slutte med dette tullet", når det er det jeg har prøvd på i overt et halvt år. Og ja, får hjelp av helsevesenet og bup. Problemet er at denne "hysteriske, radmagre tenåringsjenta" jeg er, er det få som faktisk vet om irl. Om jeg er verdens beste løgner vet jeg ikke, men ingen av mine nærmeste vet om dette. Og at jeg fremdeles har spiseforstyrrelser vet jeg godt, er kanskje verre enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen ninuska_, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...