Gjest Katrine Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Hei, jeg trenger virkelig hjelp! Jeg har to venninner(som jeg står utrolig nær) som en dag var på fest med en ny gjeng de har møtt. De prøvde da en halv pille extasy, men merket ikke mye av effekten. Neste helg møtte de samme folkene på fest og tok tilsammen 1,5 piller. Jeg vet selv ikke mye om Extasy, men vet det er ulovlig og ikke bra. De fortalte meg hvor fantastisk opplevelse det var og sa masse positivt om det. Jeg gjorde alt jeg kunne for at de ikke skulle se på stoffet som noe positivt, men med min lille erfaring eller kunnskap om stoffet var det ikke enkelt. Jeg pratet med min far senere og han sa det ikke var NOE positivt med det. Jeg søkte rundt på nettet og fant bare negative konsekvenser ol, men jentene vil ikke høre på meg. Jeg prøvde å fortelle dem at jeg følte meg skyldig ettersom jeg bare hadde latt dem fortsette, latt dem gå på stoffer jeg vet er ulovlig. Jeg føler jeg må gjøre mer, men det jeg sier hjelper ikke.. Hva skal jeg gjøre for noe? De sier guttene som gir dem tilgang til stoffet prøver stoffet før de gir det til dem, og at de føler seg trygge når de tar stoffet med denne gjengen. Men, går det egentlig an å bli helt sikker på at stoffet er trygt? ER det trygt!? Hva skal jeg gjøre for at de skal slutte? Ofte driver de IKKE med det, men det er vel skadelig uansett om en ikke tar det mye? Jeg er så forvirret. SÅ redd for dem.. Hva er konsekvensene, er det bare harmløs moro, som de selv sier? Hjelp. Hilsen en utrolig bekymret bestevenninne.
Gjest sweetsugar Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Vel, du kan jo være skikkelig drittkjærring å ringe purken når du vet stoffet er i hus? Bortifra det, så er det desverre ikke så mye du kan gjøre. Folk bestemmer selv. Faktisk, så anbefaler jeg DEG å holde deg borte fra de om du ikke vil ha noe med det å gjøre. Det kan fort gå utover deg også. Nå har ikke jeg så mye peiling på akkurat det stoffet, men det eneste "harmløse" stoffer jeg vet om er pot. Får man for mye av forskjellige stoffer, spesielt f.eks .. slike stoffer som.. ehm, er extacy hallusinerende? så tror jeg man kan ende opp med å skade seg selv. Du tror noe forferdelig skal skje, du løper ut, snubler å slår hodet i kjøkkenbenken f.eks. Slike ting kan skje, også det vanlige som kan skje om du f.eks tar amfetamin, og hjertet (?) plutselig stopper. Det er også en relativt stor sjanse for at de begynner med andre stoffer, som f.eks amfetamin, kokain eller noe. Om de er farligere en extacy vet jeg ikke, men tror ikke du får gjort så mye annet en å prøve å snakke med de. Det er veldig kjipt da man gjerne faller dypere og dypere når man først har prøvd slike stoffer. Prøv å snakk vett inn i hodet på de, funker ikke det, så kan du jo sørge for at politiet dukker opp på døra når det står på, så kansje de gir seg da, men om ikke, da lager du unødvendig mye problemer.. Anbefaler deg å holde deg unna de og slike stoffer om du ikke vil bli blandet inn i det, eller i værste fall vitne noe fælt. Endret 8. juli 2013 av sweetsugar
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 En ting er å prøve ecstasy/MDMA, en annen ting er å være narkoman. Alt med måte. Det finnes negative virkninger med alt, men det kommer mye ann på personen som inntar det. Anbelaer at du leser litt på freakforum eller erowid for å få litt mer informasjon. Anonymous poster hash: 90ab6...db1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Mmmmm... Knips. Man får en så god og varm følelse av det. Psykisk. Anonymous poster hash: 2c4ac...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 La jentene kose seg og nyte livet.Anonymous poster hash: cc9f7...8a3 2
kills Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Sett at man selv ikke har produsert stoffet så kan man aldri vite hvor rent det er. Finnes jo ulike tester man kan kjøre på stoffet men det har jeg ikke noe særlig peiling på. Mulig jeg henger med feil type folk men blir aldri sjokkert når folk sier de tar eller har prøvd ecstacy, er ikke noe jeg ser på som en sjelden begivenhet. 1
Sugerøret Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Er man drittkjerring for å si i fra når noen setter seg selv ( eller andre) i mulig fare? Stoffet kan være noe helt annet hva man tror. Dagens unge har merkelig syn på ting. Til TS, jeg ville ringt Politiet når du vet dine venner (deres venner... ) har med seg stoff i huset. Endret 9. juli 2013 av Kårky 4
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Med extacy så kan man faktisk dø av 1 pille. Og man vet aldri hvem som har laget det. Men jeg syns ikke synd på de om de dør. Darwins survival of the fittest på sitt beste...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Jeg ville holdt meg borte fra både de og stoffet. Har i min jobb sett flere ungdommer med psykoselidelser utløst av ecstacy-/MDMA-bruk. Noen hadde bare forsøkt én pille én gang og fikk alvorlig psykose som var vanskelig å behandle og førte til langvarig psyk-opphold og uførhet. Andre har skadet seg selv eller andre i en midlertidig hallusinose. Det er sikkert gøy å være i rusen for mange, men man vet ikke hvem som reagerer negativt. Jeg ville ikke vært i en gjeng som doper seg, finn deg noen andre venner! Anonymous poster hash: 7f4bf...306 4
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Jeg hadde gitt de linken til http://www.ecstasydata.org/ og sannsynligvis latt det være med det.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Jeg søkte rundt på nettet og fant bare negative konsekvenser ol, Du fant bare negative? Da søker du dårlig Det ER ganske harmløst. Så lenge det faktisk er mdma i pillen. Anonymous poster hash: 3af7a...5f7 2
Sugerøret Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Du fant bare negative? Da søker du dårlig Det ER ganske harmløst. Så lenge det faktisk er mdma i pillen. Anonymous poster hash: 3af7a...5f7 La meg gjette,Du bruker dette selv 1
Gjest Audiot Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Med extacy så kan man faktisk dø av 1 pille. Og man vet aldri hvem som har laget det. Men jeg syns ikke synd på de om de dør. Darwins survival of the fittest på sitt beste... +1 En tidligere bekjent blei helt ødlagt av 1 pille. Sitter nå på psykitatrisk å sikler.
Gjest BabyBlue Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 Hvor teite kan man bli? En ting er å bruke ting man vet hva inneholder, en annen ting er å ta i mot piller fra andre på fest når man ikke vet hvor det kommer fra eller hva det er laget av. La de holde på, om de dør eller ødelegger psyken sin er det bare det man kaller natural selection
AnonymBruker 42 Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Du fant bare negative? Da søker du dårlig Det ER ganske harmløst. Så lenge det faktisk er mdma i pillen. Anonymous poster hash: 3af7a...5f7 Nå har vel disse pillene alltid vært notorisk kjent for de stort sett er en eneste stor mix av ALT som finnes av droger... Og nei, MDMA er ikke harmløst, men på sett mindre skadelig for "topplokket" enn om man skulle ha fått en pille med veldig mye lsd i f.eks.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Nå har vel disse pillene alltid vært notorisk kjent for de stort sett er en eneste stor mix av ALT som finnes av droger... Og nei, MDMA er ikke harmløst, men på sett mindre skadelig for "topplokket" enn om man skulle ha fått en pille med veldig mye lsd i f.eks. Ja, og det er mindre skadelig å stikke en kniv i magen enn å skyte seg i magen. Det betyr ikke at det er ufarlig å stikke en kniv i magen. Anonymous poster hash: 7f4bf...306 5
AnonymBruker 42 Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Ja, og det er mindre skadelig å stikke en kniv i magen enn å skyte seg i magen. Det betyr ikke at det er ufarlig å stikke en kniv i magen. Anonymous poster hash: 7f4bf...306
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå