Gå til innhold

Sivilingeniør i marin teknikk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann! Er det noen som holder på med eller er ferdig med sivilingeniørstudiet i marin teknikk på NTNU her? Er det spennende? Hva jobber dere med etterpå, og er det mange jobbmuligheter? Lett å få bra jobb?

Ville satt stor pris på svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg studerer til sivilingeniør i marin teknikk nå. I begynnelsen er det mange basisfag som mekanikk, matematikk, IT osv, men etterhvert blir det mer spennende da vi selv velger retning og fag. Da kan du velge det du syns er mest interessant, og legge mindre vekt på det som man har mindre til overs for. En forutsening er selvfølgelig at du er glad i realfag, hvis ikke ligger du rimelig tynt ann fra begynnelsen av.

Jobbmulighetene for mariningeniører er, som mange andre ingeniører, litt opp og ned. Men har hørt vi som jenter har et lite fortrinn, da det er SVÆRT få jenter som studerer marin. Karakterene har selvsagt litt å si de også, men ikke fortvil hvis du ikke får toppkarakterer fra starten av! De fleste får seg nemlig en nedtur i overgangen fra VGS til siv.ing på NTNU. Har du søkt nå fra høsten av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har søkt fra høsten ja, både gruer og gleder meg litt :D

Det blir vel mest moro da håper jeg!

Kanskje vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...