Gå til innhold

Spørsmål til alle menn...

Fremhevede innlegg

Skrevet

SPØRSMÅL TIL ALLE MENN

Jeg er en kvinne på 28 år som har et problem som jeg sliter veldig med : nemlig min definisjon av utroskap. Min definisjon av utroskap er et så stort problem at jeg har aldri vært i et seriøst forhold.

Definisjonen av utroskap varierer fra person til person. For noen er det ok å flørte litt, men ikke mer enn det. For andre er det greit å klå litt og kline litt på byen så lenge man ikke har sex. Også har vi dem som lever i åpne forhold som mener at sex med andre er greit så lenge man forteller alt til partneren. Med andre ord : allesammen har sine individuelle grenser, og som oftest blir de enige med kjæresten sin om hvor grensen går........men så har vi meg da. Jeg skiller meg ut litt...for jeg mener at det er en form for utroskap bare man ser på andre / fantaserer om andre.

For meg så ligger sviket i selve fristelsen. Hadde jeg vært sammen med en mann som hadde blitt opphisset av en annen dame (uansett om det er noen på tv'n eller noen han kjenner), så hadde jeg blitt så såret at jeg hadde ikke klart å være kjæresten hans mer. Om han har sex med dama han har blitt tiltrukket av spiller ingen rolle. For meg er sviket allerede et faktum bare han har seksuelle tanker / fantasier om andre damer.

Nå tenker sikkert mange av dere at jeg er en konservativ person, men det er jeg ikke. Tvert imot. Jeg er ei VELDIG seksuell og leken jente, og liker å gjøre så og si alt i senga. Jeg er veldig eksperimentell, og alltid gira på å leve ut fantasier og prøve ut nye ting, enten med en kjæreste eller en fast elsker. Og jeg vet med meg selv at dersom JEG hadde fantasert om en annen mann enn kjæresten min, så hadde det enten vært fordi jeg er misfornøyd med utseendet hans ELLER fordi jeg synes han er kjedelig i senga. Med andre ord : dersom jeg hadde vært sammen med en mann som hadde fantasert om en annen dame, så hadde jeg tolket det dit hen at han synes at jeg er kjedelig i senga ELLER at han ikke synes jeg er attraktiv nok.

Jeg er ikke en sjalu person ellers. Jeg blir kjempeglad på vegne av venner når de får lønnsøkning, kjøper flotte hus, drar på luksuriøse ferier osv. Da føler jeg ikke et gram av sjalusi. Men når det gjelder menn / kjæresteforhold derimot....det er DER problemet ligger. :-(

Dersom jeg hadde vært sammen med en som hadde fantasert om andre damer enn meg, så hadde jeg blitt så knust at jeg hadde ikke klart å la han ta på meg en gang. Det hadde ødelagt sexlivet vårt og all intimiteten i forholdet. Hver gang han hadde tatt initiativet til sex, så hadde jeg lurt på om det er jeg som har gjort han kåt, eller en annen dame, f.eks frisørdama, en kollega osv. For hvem klarer å ha sex med kjæresten sin dersom det er en mulighet for at ståpikken hans er et resultat av en annen dame?

Mine følelser rundt dette temaet er så sterke at jeg kommer aldri til å forandre mening om dette her. Derfor må jeg rett og slett finne meg en mann som har samme synet på dette som meg, eller forbli singel.

Jeg har for lengst gitt opp menn på min egen alder, for jeg skjønner at så fort vi blir ca 40 år, så vil han begynne å fantasere om yngre damer, og derfor har jeg bestemt meg for å kun satse på menn som er 12 - 17 år eldre enn meg. Den avgjørelsen tok jeg allerede som 23 åring. Er jeg sammen med en eldre mann, så er jeg "den yngre dama" og da slipper jeg belastningen som jeg ville ha hatt dersom jeg hadde vært sammen med en jevnaldrende : nemlig frykten for at han fantaserer om yngre damer.

I tillegg til valget om å satse på kun eldre menn, så gjør jeg ALT jeg kan for å være så attraktiv som mulig, for jeg vet at menn er visuelle vesener. Jeg spiser kjempesunt, trener flere ganger i uka, bruker solkrem i ansiktet hver dag året rundt for å unngå rynker, og jeg vil ikke få barn før jeg har god nok økonomi til å fikse på eventuelle strekkmerker / hengemage og hengepupper så fort svangerskapet er overstått. Apropos svangerskap, så vet jeg ikke en gang om jeg tør å bli gravid, for man er ikke akkurat sexy når man er gravid, og da er det fort gjort at kjæresten blir kåt på andre damer i stede. Sånn sett så tror jeg at et svangerskap ville vært en stor emosjonell belastning, selv om jeg har lyst på barn en dag. Og angående fødsel : jeg vil ta keisersnitt, for jeg vil ikke "tøyes ut" nedentil. Jeg vil at det skal kjennes like bra ut for kjæresten min som før svangerskapet. På mange måter så ser jeg på oss kvinner som en "vare" som mannen er enten fornøyd med eller misfornøyd med. Og så lenge han er 100% fornøyd med det visuelle, så fantaserer han ikke om andre mener jeg. Hvis jeg noen gang blir mamma, så vil jeg ikke jobbe fulltid, for da er det ikke sikkert at jeg har overskudd til sex bestandig, og sier man nei til mannen sin nok ganger, så er det fort gjort at han begynner å se på andre kvinner, se dem for seg i seksuelle situasjoner osv. :-( Her er det om å se bra ut til enhver tid, og alltid ha overskudd til sex...alt for at min framtidige kjæreste ikke skal fantasere om andre damer. :-(

For mange så virker nok dette her tåpelig, men for meg er det et kjempestort problem som tapper meg for energi. Mange vil nok si at selv om jeg finner en mann som fantaserer om andre, så vil han likevel være glad i meg, og sette pris på meg som person osv....men det er ikke nok for meg. Dette handler ikke om kjærlighet. Dette handler om fysisk tiltrekning, og at man skal foretrekke å ha sex med kjæresten sin framfor alle andre. Hvis man foretrekker å ha sex med kjæresten framfor alle andre, så skjønner jeg ikke vitsen med å fantasere om andre. Det henger ikke på grep! :-( Enten så er kjæresten nummer 1, eller så er hun ikke det. Mer komplisert er det ikke!

Jeg er lei av å ha korte, meningsløse seksuelle forhold. Jeg vil ha et seriøst forhold som virkelig betyr noe, men i det siste så har jeg begynt å miste troen. Selv om jeg blir sammen med en eldre mann, og gjør alt jeg kan for å holde meg ung og attraktiv, så frykter jeg for at jeg vil likevel ende opp med en kjæreste som fantaserer om andre. Overalt på internett så står det at menn som sier at de ikke fantaserer om andre lyver. Jeg blir så lei meg når jeg leser sånne ting at jeg mister nesten livsgnisten. Det hadde gjort meg SÅ VONDT å ha en kjæreste som fantaserer om andre at det finnes nesten ikke ord som kan beskrive det en gang. Jeg sitter her og strigråter mens jeg skriver dette...jeg er så ensom og lei av å være singel, men jeg klarer ikke å være sammen med en mann som fantaserer om andre damer. ;-(

Jeg skrev dette innlegget for å komme fram til en konklusjon en gang for alle.

Derfor spør jeg alle normale, oppegående menn der ute :

Finnes det noen menn der ute som har samme synet på dette temaet som meg eller må jeg belage meg på å være singel resten av livet, og kun ha korte, meningsløse seksuelle forhold?

Og helt til slutt : nå må ikke dere som fantaserer om andre bli provosert / sur på meg. :-( Jeg dømmer dere ikke. Det er ingenting galt med dere...det er bare det at det hadde ikke fungert for MEG personlig å være sammen med en som ser på / fantaserer om andre damer. Dette er så sårbart at jeg har faktisk ALDRI vært i et forhold, så kun seriøse svar her, okei?

Og til dere som lurer : Nei, jeg har ikke psykiske problemer. Jeg er normal, oppegående og lever et normalt liv ellers. Det er ingen som vet at jeg sliter sånn med dette. De rundt meg tror bare at jeg ikke har funnet den rette ennå...

Hilsen

trofast kvinne 28 år.

Videoannonse
Annonse
Gjest GirlonGirl
Skrevet

Høres slitsomt ut...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig slitsom ut, hilsen mann.

Anonymous poster hash: fc6b4...ee1
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gadd ikke lese alt. Men for min del er jeg MILEVIS unna. Og helt ærlig, du finner kanskje en mann som SIER han er slik, men tro meg kjære du, han eksisterer ikke. Du er nok en "sjelden fugl" selv.

Slå opp over en jente man ser på tv? jeeeez.. Joa, der har du stabiliteten jeg er ute etter i et forho du..!

Anonymous poster hash: 2c1d8...474
  • Liker 6
Gjest Evelynita
Skrevet

Har du vurdert å tatt deg en tur til en terapeut? Før alle klikker på meg- sier ikke at du er psykisk syk, men det kan hjelpe å snakke med profesjonelle om slikt, kjedelig å tenke sånn :/

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å tatt deg en tur til en terapeut? Før alle klikker på meg- sier ikke at du er psykisk syk, men det kan hjelpe å snakke med profesjonelle om slikt, kjedelig å tenke sånn :/

Jeg tror hovedproblemet er at hun mener tankegangen er riktig, og at hun mer er ute etter om en slik mann finnes, eller å få hjelp for et problem hun mener å ikke ha...

Gjest GirlonGirl
Skrevet

Og til dere som lurer : Nei, jeg har ikke psykiske problemer. Jeg er normal, oppegående og lever et normalt liv ellers. Det er ingen som vet at jeg sliter sånn med dette. De rundt meg tror bare at jeg ikke har funnet den rette ennå...

Jo det er på en måte et psykisk problem vil jeg si, når du bruker så innmari tid og krefter på å tenke og fundere rundt dette. Du tenker ikke helt realistisk, føler jeg. Snakk med terapeut eller noe, du, som Evelynita over meg foreslår her. Lykke til! :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til trofast kvinne 28 år.

Jeg har et spm til deg.

Jeg er helt lik deg, MEN, jeg har det slik at jeg ikke tåler at kjæresten min SNAKKEr eller SER på andre menn. Ikke venner, ikke i butikken, ikke på jobb. ALDRI. Har ikke funnet noen som er som meg enda, er du slik også?? håper det!! plz

....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spm til deg.

Jeg er helt lik deg, MEN, jeg har det slik at jeg ikke tåler at kjæresten min SNAKKEr eller SER på andre menn. Ikke venner, ikke i butikken, ikke på jobb. ALDRI. Har ikke funnet noen som er som meg enda, er du slik også?? håper det!! plz

....

:skratte:

Anonymous poster hash: df61c...383

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette må være utrolig slitsomt. Jeg anbefaler deg å oppsøke noen profesjonelle du kan snakke med. Jeg er kvinne da, men selv om jeg fantaserer om en annen mann, så betyr det ikke at jeg vil ha han. Jeg hadde aldri i verden byttet ut mannen min for han jeg fantaserer om. En fantasi er bare en fantasi. Det betyr ikke at du vil det i virkeligheten.

Selv om jeg fantaserer om jentesex så er det ikke noe jeg vil oppleve. :) Det er jo faktisk deg han vil være sammen med og ha sex med (din fremtidige kjæreste). Det er deg han savner og tenker på hver dag.

*Klem* :hug: Håper du får "hjelp". Er ikke greit å ha det sånn, jeg vet hvordan det er. Har vært der selv.

Anonymous poster hash: 7184e...198
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jo det er på en måte et psykisk problem vil jeg si, når du bruker så innmari tid og krefter på å tenke og fundere rundt dette. Du tenker ikke helt realistisk, føler jeg. Snakk med terapeut eller noe, du, som Evelynita over meg foreslår her. Lykke til! :)

Det er ikke du som skal dele ut diagnoser. du kan ikke påstå at andre har psykiske problemer bare fordi de ikke har lik tankegang som deg.

Ts, jeg tror du bare ikke har funnet den rette, når du blir sammen med en du elsker og stoler på, vil disse tankene forsvinne sakte men sikkert. Jeg tror at hovedproblemet ditt her er tillit. Det er noe du bør jobbe mer med. Det er naturlig at vi ser på andre mennesker og synes de er pene, men det betyr ikke at vi er utro for det. Jeg er hetero, men jeg synes noen ganger at noen menn er kjekke, men det betyr da ikke at jeg vil bli sammen med dem, og det samme gjelder damene. Det ligger i vår natur å bli tiltrukket av andre mennesker :)

Endret av Cody
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som skal dele ut diagnoser. du kan ikke påstå at andre har psykiske problemer bare fordi de ikke har lik tankegang som deg.

Ts, jeg tror du bare ikke har funnet den rette, når du blir sammen med en du elsker og stoler på, vil disse tankene forsvinne sakte men sikkert. Jeg tror at hovedproblemet ditt her er tillit.

Great comedy, man!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Jeg humret godt når jeg leste HI hvert fall. :)

Utover det, er jeg for trøtt nå til å komme med noe konstruktivt svar.

Anonymous poster hash: 5322c...71e
Skrevet

Det er som å lese om meg selv!!

Godt å høre at jeg ikke er alene. <3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene. <3

Jeg tror du må anse muligheten for at dette var sarkasme...

Skrevet

Jeg har et spm til deg.

....

Hei! :-)

Jeg hadde tålt å ha en kjæreste som snakker med andre...den biten går fint...men hadde han snakket med ei dame som er attraktiv, så hadde jeg sikkert følt meg elendig og tenkt at han kommer sikkert til å fantasere om å ha sex med henne. :-(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å bli muslim? Du må jo følge reglene deres selv, men de er nesten de samme som dine holdninger.

Anonymous poster hash: 911e1...80f
Skrevet

Har du vurdert å bli muslim? Du må jo følge reglene deres selv, men de er nesten de samme som dine holdninger.

Anonymous poster hash: 911e1...80f

Hehe, skal innrømme at livet mitt hadde vært lettere om alle hadde gått rundt med burka, men jeg er milevis unna å bli muslim. ;-)

Skrevet

Uff, dette må være utrolig slitsomt. Jeg anbefaler deg å oppsøke noen profesjonelle du kan snakke med. Jeg er kvinne da, men selv om jeg fantaserer om en annen mann, så betyr det ikke at jeg vil ha han. Jeg hadde aldri i verden byttet ut mannen min for han jeg fantaserer om. En fantasi er bare en fantasi. Det betyr ikke at du vil det i virkeligheten.

Selv om jeg fantaserer om jentesex så er det ikke noe jeg vil oppleve. :) Det er jo faktisk deg han vil være sammen med og ha sex med (din fremtidige kjæreste). Det er deg han savner og tenker på hver dag.

*Klem* :hug: Håper du får "hjelp". Er ikke greit å ha det sånn, jeg vet hvordan det er. Har vært der selv.

Anonymous poster hash: 7184e...198

Takk for støtten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...