Gå til innhold

"ferdigmat" for oss som ikke spiser kjøtt


Ghost Hunter

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg var nettopp i Sverige igjen, og fant ut at de har mye bedre utvalg på MaxiMat enn de har på EuroCash. Har revet kjøkkenet, så det er ikke så lett å lage mat for tiden.. På MaxiMat hadde de også noen vegetarprodukter fra et merke som heter Frys. Burgerne var faktisk veldig gode! Tror de het Chicken Style eller noe sånt. I tillegg testet jeg biffstrimler fra samme merke i stir fry, men det var ingen suksess. Tror derimot de kan funke veldig bra i kebab, de smakte skikkelig kebab.. :P

Så nå at Rema 1000 hadde fått en vegetarpizza fra Remas eget merke, men sjekket ikke om det var mikrobiell/animalsk/vegetabilsk løpe.

Tirkes: Tine (Norvegia) bruker i hovedsak animalsk løpe med et enzym fra kalvemage. Synnøve Finden bruker vegetabilsk løpe, og Arla bruker ofte mikrobiell løpe. Litt usikker på hvorfor de gjør det så forskjellig. Ellers er det et par e-stoffer som er gelatin og dyreknokler som jeg holder meg unna. Karmin (fargestoff laget av knuste gravide lus) dropper jeg også, men tror ikke alle er like nøye på det.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...