Dagensdiva Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Hvilke flyselskap likeer du BEST? Hvorfor?(Som du har reist med) Hvilke flyselskap er du minst fornøyd med? Hvorfor? Hva slags kriterier har du, ranger gjerne disse med; Pris Service God sitteplas God mat "Alt etter klokken" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har en favoritt. Det brasilianske flyselskapet TAM. En god nummer to er VARIG. Begge disse hadde utmerket service, mye og veldig god mat. Sitteplassen var også veldig bra. Pris vet jeg lite om fordi jeg ikke betalte billettene selv. Dårligste: SAS/Braathens Elendig service. Dårlig service dersom det blir forsinkelser. Trange fly. Ikke servering. Må betale for et glass vann, mens kaffen er gratis. Northwest airlines. Dårlig service og trange fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #3 Del Skrevet 16. april 2004 Best til nå: Malaysian airlines. God mat, gode seter, god plass og glimrende service. Verst (ever tror jeg): Flash airlines (som forøvrig hadde en styrt i Rødehavet nå i januar). Elendig service, manglende sikkerhet (ikke noe av det som ble skrevet i media var overdrevet), personell som opplevde passasjerene som en "belastning" etc etc etc. Jeg har ALDRI vært så redd som på den flyturen hjem fra Egypt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. april 2004 #4 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg er veldig missfornøyd med Air France.. De stjal halvannet døgn av turen vår da vi var på vei til Kina i fjor, pga forsinkelse Oslo-Paris. Vi fikk en natt på ett ekkelt og slitt hotell med elendig mat, og generelt dårlig service og lite opplysninger om hva som skjedde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #5 Del Skrevet 16. april 2004 Ryanair er mitt hatobjekt nr 1. De truer deg til å komme på flyplassen kjempetidlig, får deg til å køe foran innsjekkingen kjempetidlig og ett fin før eller etter opprinnelig avgangstid så ser du sannelig at der kommer det flyet du skal reise med....... Enda mer venting. Syntes også vertene som jobbet der var noen drittsekker, og- dette regner jeg selvsagt( ?) med var en tilfeldighet; jeg har aldri opplevd slik turbulens ol som jeg har gjort når jeg flyr Ryanair. En gang fra London til Dublin fallt vi slik at den unge irske gutten ved siden av meg, gikk ned i den sikkerhetsstillingen som de lærer oss ved avgang, han var helt hysterisk redd resten av turen. MEN KOMMER DET NOEN FORKLARING ELLER NOE, neida, kunne nesten tro at det ikke var noen som kjørte flyet.... Er forresten fornøyd med Braathen, jeg. Fløy med dem fra Dublin og fikk servert kjempegod mat og drikke omtrent som jeg ville. Kjekke verter også, og plassen har aldri vært noe problem siden jeg er 1.60 høy..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. april 2004 #6 Del Skrevet 16. april 2004 Mest fornøyd med SAS jeg faktisk. Verste jeg har flydd med var Balkan Air. Kan være fordi det var før røyk/ikke røyk avdelingene og vi måtte sitte på røykeavdelinga fordi det var fullt foran. (jeg og søsteren min var 15 og 12 år) Pyton. Masse turbulens og ingen hjelp å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. april 2004 #7 Del Skrevet 16. april 2004 Helt klart mest fornøyd med British Airways. De har en veldig bra business class, hvor du kan legge ned setet til en horisontal seng (!), de har rimelig god mat (til flymat å være), de har god service, og godt rutenett. I tillegg hyggelige priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. april 2004 #8 Del Skrevet 16. april 2004 Verste er i alle fall MyTravelAirways! Klaustrofobisk! Har også noe uggne erfaringer med Czeck-airlines... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 16. april 2004 #9 Del Skrevet 16. april 2004 Kriteriene er alle de som var nevnt i listen din, bortsett fra pris. For meg teller den samlede opplevelsen. Det beste er British Airways. Jeg flyr ikke "vanlig" klasse, så servicen er meget god. Det samme gjelder for SAS. Jeg reiser mye til Dulles utenfor Washington D.C. og servicen er alltid upåklagelig. Innenfor Norge er det verste er SAS. I statene er det US Airways og Continental. Fysj og fy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 16. april 2004 #10 Del Skrevet 16. april 2004 Fløy med Air Mauritius i fjor,og de hadde god service,god mat,og god plass til bena. (fløy ikke på "vanlig" klasse tilbake,så da var det spesielt bra ) Det var en time forskinket fra Brussel til Mauritius,men ellers alt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 16. april 2004 #11 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg er mest fornøyd med SAS. Jeg har fått utrolig bra service der. Vi fikk hjelp med planlegging av ferie. De sjekket opp hotell, bilutleie etc selv om vi ikke skulle bestille det gjennom dem. Den service jeg har fått på selve flyreisene med SAS har vært meget bra. De har dessuten vært det billigste selskapet (eller vært så lite dyrere at pengene blir uvesentlig. Jeg kommer til å velge SAS i den grad det er mulig i fremtiden. Dårlig service har jeg fått hos Kilroy. Nå er ikke de et flyselskap, men jeg har tidligere bestillt flyreise gjennom dem. Det avbestille seteplassen min på et allerede overbooked fly istedenfor å bekrefte den. Jeg fant ikke ut dette før jeg var i utlandet og skulle ha overgang. Jeg ringe dem, men de var alt annet en samarbeidsvillig og ville ikke innrømmet de hadde gjort feil. Enten på visen var at flyselskapet (KLM) ga meg utrolig mye hjelp og meget god service. De sendte meg på første klasse på et annet fly tre timer senere så jeg skulle slippe å vente til neste dag. Jeg reiser gjerne med KLM igjen, men kommer aldri til å bestille via kilroy. Det var ikke verdt de 500kr jeg sparte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. april 2004 #12 Del Skrevet 16. april 2004 Verste er i alle fall MyTravelAirways! Klaustrofobisk Disse flyr vi med på bryllupsreisen til USA og jeg trodde ikke de var så ille.. *juni04 gruer så fææælt nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. april 2004 #13 Del Skrevet 16. april 2004 Disse flyr vi med på bryllupsreisen til USA og jeg trodde ikke de var så ille.. *juni04 gruer så fææælt nå* Det mest trøstende jeg kan si er at jeg ikke fløy til USA, men til Egypt, så kanskje flyene de krysser atlanteren med er annerledes? Men det flyet vi var med var i alle fall fullstendig "makrell i tomat" pakket.. Da mannen forann meg la setet bakover var det bare en "håndbredde" fra nesen min til setet hans. Og damen som sat på skå for meg hadde en bra stor bilring og fikk pga den ikke lagt ned bordet sitt helt da vi skulle spise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. april 2004 #14 Del Skrevet 16. april 2004 Skal man reise økonomiklasse over Atlanteren, er British Airways virkelig å anbefale, de har størst benplass til passasjerene. Når man sitter 8-11 timer på et fly i strekk, så teller faktisk disse ekstra centimetrene en hel del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. april 2004 #15 Del Skrevet 16. april 2004 Liker godt Lufthansa, bra fly over til USA. Air Lanka er også bra (flyr mest til Sri Lanka og omegn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 16. april 2004 #16 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg har flydd meget bra med både SAS og British Airways over atlanteren. Best var kanskje Virgin Atlantic. De hadde ikke spesielt bra fotplass, men det var maange folk ombord (ca. 1000 etter mine beregninger!), man fikk velge mat i en meny, man fikk carepackage i stolen med tannbørste, tannkrem, sokker, våtserviett, ansiktsmaske, øreplugger etc. De viste filmer og hadde mange skjermer så alle fikk se bra. Ble litt imponert da jeg, det virket så upscale. Det verste er kanskje det jeg fløy med til kypros. Husker ikke hva det heter (tar det hvis jeg får forslag) men det var pinnetrangt og maten var grusom, sprengt sau i tomatsaus el.l. Etter den opplevelsen har jeg begynt å bestille vegetarmat på fly.. I USA er det kanskje southwest airlines, de har som business-idé å bruke relativt gamle fly med dekor fra 70-tallet og ha veldig billige billetter. Man føler seg ikke så trygg når alt ser så gammelt og møkkete ut, og alle flyverter og piloter bare kødder hele tiden. Flyvertene tasset rundt i vanlig shorts og t-skjorte, og fortalte vitser istedet for sikkerhetsprosedyre. Piloten sa i sin velkomst "welcome to our flight from Baltimore to Houston - haha, just kidding, we are going to Fort Lauderdale".. En venninne sa at India airways var grusomt, manglet seter hist og her, og dørene ble knytt fast med tau.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. april 2004 #17 Del Skrevet 16. april 2004 Etter den opplevelsen har jeg begynt å bestille vegetarmat på fly Jeg prøvde vegetarmat en gang, men ble så skuffet. Fordi den også var tilrettelagt for veganere, fikk jeg selvfølgleig ikke noe som var blandet med hverken egg eller melk. Ingen rundtsykker, ingen gratinering, ingen ost til frokost osv. Kun frukt (som var god) og kokte grønnskar. Har derofr aldri mer bestilt vegetarmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. april 2004 #18 Del Skrevet 16. april 2004 En venninne sa at India airways var grusomt, manglet seter hist og her, og dørene ble knytt fast med tau.. Har flydd med India Airwais, ikke så ille som beskrevet her. Men litt sur betjening og litt trangt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golosa Skrevet 16. april 2004 #19 Del Skrevet 16. april 2004 Her er min rangeringsliste: De beste: 1. SAS (bra service, god mat, greie priser) 2. Lufthansa (samme som over, bortsett fra at maten ikke er like god) 3. BA (veldig bra service, god mat, greie priser, men ikke saa komf. seter) 4. KLM (veldig bra priser som dytter dem litt opp, god service, ok mat, litt vel trangt noen ganger ) 5.ThaiAir (veldig bra service, okay comfort, hmm mat og plass, saa som saa..) 5. Ryan Air (ekstremt bra priser og det er derfor de er paa listen.. ) Den verste: 1. Air France (fordi jeg en gang maatte betale mer i overvekt enn det jeg hadde betalt for billetten, og alle andre ganger ogsaa har maattet betale mye, ok mat, daaaaarlig service) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 16. april 2004 #20 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg unngår Northwest Airlines hvis jeg kan- rett og slett elendig service!! KLM og Braathens har jeg derimot sansen for (men her er jeg litt inhabil). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå