Gå til innhold

Hva kommer det av?


GlennJesus

Anbefalte innlegg

Noen ganger så bare bobler det i huet av ideer. Akkurat som nå. Kan vi for en gangs skyld prøve å være litt seriøse?

Mange av dere virker svært så tøffe, men er dere slik i det virkelige liv? Jeg har sittet på fanget til en torpedokar og fortalt at jeg stemmer for strengere straffer og mer politi, jeg tror svært få av dere ville turt noe lignende, mest sannsynlig hadde dere heller blitt litt tent, slik jeg tror mange kvinner er. Vi må alle bruke de løsninger man har, tenker jeg alltid.

Hva kommer det av at dere prøvde å jage ut mitt alterego Waco? Og hvorfor var dere så lite interessert i å motsi hans meninger med bedre argumenter? Hadde det ikke vært bedre å krangle med meninger, siden det da hadde blitt mange flere kule diskusjoner? Det kunne nesten virke som om damer ikke hadde lyst til å diskutere rasjonelt og jeg lurer på hvorfor? Hvorfor liker damer å mobbe kollektivt? Jeg synes det er morsomt å diskutere, og det går an å ha det moro på litt kritikk av denne evinnelige feminismen vi alle er så lei. Jeg syns dere burde vært flinkere til å motsi mine meninger enn å finne ut at jeg ”liksom skal være homo” som om det liksom er et godt svar, skjønner dere?

Men nei da, dere syntes det var mye morsommere å trakassere, enn å prøve å motsi hans meninger, det er ikke rart at han får så rett i mye han mener, sånn som for eksempel at damer er dårlige tapere.

I-stad, da jeg var i butikken så jeg en mor spille bort alle pengene sine på en automat, med alle fire småbarn rundt seg. Jeg syntes så synd på barna at jeg spanderte en is på dem hver.

Dersom en av dere hadde sagt for eksempel at alle menn er sleske, så ville jeg spurt om hvorfor hun mener det, hadde ikke kommet med usakeligheter om at hun har blærekatarr eller ble mishandlet som liten, slik dere tenderer til. Nei, jeg ville rett og slett spurt hva hun mener, og videre så hadde jeg argumentert på HVORFOR hun tar feil, og ikke angrepet henne personlig, sånn som dere gjør.

Forstår dere hva jeg mener?

GJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg forstår hva du mener, men forstår ikke at du mener det...

Først må jeg bare få si at det eksempelet med torpedoen fant jeg ikke hvor i sammenhengen skulle være. Tøff? Nei, jeg har aldri gjort akkurat det, men jeg er da f..n meg tøffere IRL mange ganger enn her inne.

Så til kritikken din av vår argumentasjonsteknikk. Kanskje mange jenter gjerne vil diskutere med deg. Mange har jo hevdet at du har gode poeng innimellom. Men nesten hver eneste tråd som ser ut som at dette kan kanskje bli en skikkelig diskusjon og ikke bare drittslenging... vel, så skjærer det ut. Ofte er det deg som harver alle jenter over en kam, og alle er horer, enkle, feite, teite eller hva dagsformen gir deg for ordforråd.

Man blir rimelig frustrert av en slik måte å snakke med folk på, og du diskuterer på en sånn måte at jeg IRL hadde holdt meg unna. Det blir for slitsomt. Man gidder bare ikke. Og den gangen du kommer med noe som er fornuftig, er man naturligvis farget av tidligere innlegg og holdninger. Så kan du si at det ikke burde være rett, men nå er da ikke mennesket (begge kjønn) bygget særlig rasjonelt og objektivt dah...

De gode poengene du har, blir altså borte i slenging med leppa, teite generaliseringer og provokasjoner fra begge sider.

Tror ingen i utgangspunktet hadde behov for å fjerne Waco, men jenter har nok av og til behov for et fristed. Og det kjennes jævlig dritt at du skal ta fra oss det. Eller prøve i hvert fall, og liksom endre oss.

Hvis det "bekrefter det vi alle vet osv" - kjør på, vi er immune mot denslags argumenter nå - men hva kan du vente? Eksempel: Kjæresten min ligger strak på sofaen og ser på fotball - hvilken glede skulle jeg ha av å ødelegge det for ham? Hvis du skjønner hva jeg mener med sammenligningen?

Dette forumet er i utgangspunktet ikke laget for deg. Du er velkommen til å være her. MEN ikke når du er her bare for å slenge dritt og ødelegge. Sorry.

Du har klart å sette dagsorden lenge nå, og om du føler deg mobbet er det du selv som har lagt opp til deg. Jeg har sett de som er her inne, moderatorer, Gry - alle har ønsket deg velkommen, men vær så snill oppfør deg.

Hvorfor kan du ikke høre etter?

Vil du provosere - gå på sol.no eller vg.no da - her kan du snakke med oss og diskutere, men behandler du oss dritt, tar vi igjen.

Syns hva du vil om det - det er bare sånn det er.

Håper du legger merke til at jeg har nå skrevet om SAKEN Waco du tar opp, ikke PERSONEN Waco...

(det er tydeligvis et stort poeng for deg ia lle sammenhenger, relevant eller ikke)

Siri icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Siri jeg forstår hva du mener. Det er jo også derfor jeg har et nytt nick, det ble litt mye følelser involvert i det gamle. Men jeg har jo skjerpet meg da. Jeg kan jo ikke være kverulant hele tiden heller.

Kanskje jeg har en annen måte å diskutere på, jeg slenger en påstand og venter et svar, akkurat som to stykker som spiller tennismatch, man server kraftig for å få et hardt tilbakeslag, men som regel sporer ballen skikkelig av, dere klarer liksom ikke å treffe serveren så dere blir litt små-oppgitte.

Men nå skal jeg spille roligere, ta det litt forsiktig og heller øke tempoet etterhvert, jeg forstår at det også kanskje var litt smådumt av meg å bringe inn kvinnediskrimmerende ting i annenhver setning, man blir jo kanskje ikke tatt like seriøs da.

Men det er ikke alltid lett å skjønne selv ikke for en som meg, men du må også huske at for en gutt så er det ganske meningsløst å se at damer diskuterer bind-størrelser og utroskap absolutt hele tiden.

Jeg føler at det finnes mange viktigere ting å prate om, det finnes mange alvorligere ting, tenk om man f eks våkner opp imorgen lam i begge beina, er ikke det mer interessant å debattere? Hva slags følelseliv man får da?

Skjønner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg skjønner. Men som jeg sa, det er da heller ikke meningen at dette forumet skal dekke dine mannebehov... la nå oss jenter få ha den greia der.

Og som mange har sagt her - blant annet deg selv, maaaaaaaaange ganger, la være å lese det da vel.

Men kom med dine poenger du på en skikkelig måte, så skal vi nok ta deg seriøst.

Jeg er glad for at du ser det litt annerledes nå.

Så får du etter eksamen starte Manneguiden - der du og andre menn kan få diskutere hva dere vil på menns vis ("Åssen gåre 'a?" "Joa, for faen...") og kommer det ei jente droppende inn så må hun rette seg etter deres kodeks.

Da kan du selv tenke deg hvis hun hadde begynt å FORLANGE at dere skulle diskutere følelser mens dere bare var opptatt av foppall...

God sommer GlennWacoJesus - nå løper jeg ut i sommernatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen GlennJesus icon_smile.gif

Dette likte jeg!

Som Siri poengterte er dette et forum hovedsaklig for kvinner, og alle kvinner har et forhold til bindtyper og noen dessverre til utroskap også. (for å ta dine eksempler)

Du må regne med det på et kvinne-forum. Vg-forumet derimot, er fullt av begge kjønn. Har sett innlegg av deg der inne også, og du får atskillig bedre respons der så det ut som icon_smile.gif

Vi kvinner liker ofte å bare koble av med å diskutere meningsløse ting som klesstørrelser, sminkemerker eller rumpehår.

Sånn er det bare icon_smile.gif

Så lenge man holder en akseptabel profil og følger forumets regler så er man velkommen her uansett kjønn. Heldigvis, for hvordan hadde det blitt uten noen menn til å snu tankene våre av og til- vi trenger det også. Men ikke på en måte som får oss til å forlate vårt kjære fristed eller legge en enkelt bruker for "hat". Det er ikke hyggelig engang.

Jeg har mye som skjer rundt meg akkurat nå, og jeg kobler ut virkeligheten ved å surfe på Kvinneguiden. Men jeg prøver da å holde en positiv tone fordet, og respektere alle de andre brukerne.

Da blir alt så mye bedre icon_smile.gif

GlennJesus er forresten 1000 ganger bedre enn det forrige nicket ditt gutten vår icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isa, det er hyggelig, jeg har et litt bedre inntrykk av dere nå, nå som dere klarer å diskutere konstruktivt, må si det.

Jeg har også en del galskap i mine omgivelser, skal ikke nekte for det. Bruker også KG som et sikkerhetsventil for å blåse unna en del frustresjoner, tror dere skjønte det.

Men allikevel synes jeg at dere burde vært flinkere til å svare på påstander istedetfor å årsaksforklare at jeg er en gretten gammel gubbe i en inntørka leilighet som sitter her alene fordi ingen vil ha meg, siden jeg er så stygg og kortvokst.

Men det kunne jo hende at det er andre grunner også. Sånn som f eks at han har en psykopat-x som bare driver å trakasserer ham, og ingen vil tro at damer også kan være psykobitcher, og dette er den eneste måten jeg kan rope ut min hjelp.

Da er det ikke gøy å høre at man er en femtiåtte år gammel homo som liker smågutter, forstår du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du HAR en psykopat-ex, så er forumet Samliv et flott sted å fortelle hvordan du opplever det. Kanskje du til og med får noen gode råd icon_smile.gif Jeg vil iallefall gjerne råde deg dersom du oppfører deg pent icon_wink.gif

Oida...Nå skjønner jeg mer hvorfor du har skrevet så mye usant og generaliserende om oss jenter. På grunn av henne, eller hva?

Vel vel, her loss icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isa, ikke alt har vært usant da. Og selv om det var utsand så er det allikevel min mening.

Det kan nesten virke som om damer stort sett er litt nærtagende, for dere har så strenge regler på hva man kan si. Hvis jeg f eks mener at man burde bruke løgndetektorer på voldektsaker så burde dere forklare hvorfor vi IKKE skal gjøre det istedet for å være slem.

Det kunne jo hende at jeg har vært i en ufordelaktig situasjon. Men hver eneste gang jeg prøver å kritisere bittelittegranne så blir mange jenter skikkelig usakelige.

Og da blir jeg frustrert og skriver ennå et innlegg, så går spiralen ned i grøfta. Det er ikke BARE min skyld at det har blitt slik, trådene mine får jo masse reaksjoner og er blant de flest leste. Litt rart det der, man skulle nesten tro at mange damer betraktet Waco som et slags glamour-episode.

Aner egentlig ikke jeg. Derfor jeg fikk nytt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-06-07 22:08, GlennJesus wrote:

Isa, ikke alt har vært usant da. Og selv om det var utsand så er det allikevel min mening.

Det kan nesten virke som om damer stort sett er litt nærtagende, for dere har så strenge regler på hva man kan si. Hvis jeg f eks mener at man burde bruke løgndetektorer på voldektsaker så burde dere forklare hvorfor vi IKKE skal gjøre det istedet for å være slem.

Det kunne jo hende at jeg har vært i en ufordelaktig situasjon. Men hver eneste gang jeg prøver å kritisere bittelittegranne så blir mange jenter skikkelig usakelige.

Og da blir jeg frustrert og skriver ennå et innlegg, så går spiralen ned i grøfta. Det er ikke BARE min skyld at det har blitt slik, trådene mine får jo masse reaksjoner og er blant de flest leste. Litt rart det der, man skulle nesten tro at mange damer betraktet Waco som et slags glamour-episode.

Aner egentlig ikke jeg. Derfor jeg fikk nytt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde Jesus.....er det blitt sånn nå?

Seriøst. Kan egentlig bare svare for meg selv, fordi jeg er den jeg kjenner best her og det er jo meg jeg har ansvar for.

Til ditt første spørsmål. Ja, i virkeligheten er jeg tøff. Ganske enkelt fordi jeg må og fordi jeg er blitt ganske miljøskadet. Jeg er stort sett temmelig uredd og svært ærlig. Det eneste jeg virkelig er redd for er at jeg ikke skal mestre det helt grunnleggende. Sånn som følelser og andre ting som de fleste kanskje ikke tenker særlig mye over.

Vedrørende din skildring av din fangplass hos en torpedo, så må jeg jo trekke litt på smilebåndet. Av mange grunner. De skal jeg ikke nevne her.

Grunnen til at du ikke får den saklige argumentasjonen du håper, er nok det du sender ut av mer eller mindre velbegrunnede påstander. Egentlig så er det vel sånn at du høster det du sår. Det er jo rimelig.

Du virker jo temmelig oppegående og har mange gode poeng mellom alle dine forsøk på provokasjon. Det er måten du serverer på som ikke innbyr til seriøsitet.

Selvsagt kan det være oppkvikkende med provokasjoner. Det gir ofte grunnlag til å eventuelt ta til motmæle, dersom noen føler for å imøtegå påstandene. Det som imidlertid speiles fra dine argumenter, er en virkelig uvilje mot å la det skinne gjennom at argumentene er ment som en provokasjon.

Jeg leser dine Wacoinnlegg. Det hender jeg svarer. Men jeg svarer stort sett ikke ut i fra den største grad av seriøsitet. Fordi jeg ikke klarer å ta argumentene og påstandene seriøse, ei heller måten du ofte formulerer dine spørsmål. Kanskje rett og slett også fordi jeg ikke synes det er bryet verdt. Det er jo strengt tatt uvesentlig for mitt egentlige liv.

For meg spiller det forresten ingen rolle om du er mannlig eller kvinnelig bruker av dette forum.

Nå svarte jeg forresten seriøst. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Rita i at det er måten ting blir fremlagt på som først og fremst vekker sterke reaksjoner.

Vet ikke om det er så mange som liker å bli negativt beskrevet kun på grunn av hvilken gruppe man tilhører, enten dette går på rase, religion eller kjønn (viser til debatt på Ris og Ros).

Det er jo litt merkelig, da, at når Waco selv sier at han er en provokatør, så blir han oppgitt og overrasket over at folk blir provoserte. Sier meg igjen enig med Rita, man høster som man sår.

Synes det er en litt for enkel unnskyldning å komme med at man vil provosere, bare for å kunne lire ut av seg hva som helst uten tanke for om man sårer eller støter andre. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm... det hjelper veldig... bare si du er glad i oss, elsker at vi er her, og anerkjenn alt vi gjør, så skal du se vi lar deg få gjøre nøyaktig som du vil.

Klem i solsteiken for forsøket, vennen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kinga

Morsomt nick!

Jeg har jo absolutt sansen for Jesus. Glenn vet jeg ikke helt hvor jeg har. GlennJesus skal bli et spennende bekjentskap!

Ikke for det; du skal få helt blanke ark, GlennJesus, helt absolutt fullstendig 100% blanke og fine.

Fargestifter fikser du sjøl icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Glenn Jesus!

Væren henger seg på og ønsker Glenn Jesus hjertelig velkommen!

Og BTW: Om du tror vi kvinner betviler eksistensen av kvinnelige psykopater; vel - tro meg - jeg vet de finnes! Har en venn som har vært gift med en *grøsser*.

Jeg leste også et eller annet sted at prosentandelen av kvinnelige psykopater faktisk er nesten like stor som andelen av mannlige.

Problemet er bare at de kvinnelige psykopatene bedriver sin terror i helt andre og mer skjulte former, forkledd og usynlig for de fleste. Det er den nærmeste familie som lider. Mannlige psykopater driver sitt spill på andre måter.

Vi snakkes, Glenn Jesus!

Klem fra seriøs12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her.

Dersom man vil diskutere, hoder det ikek å diskutere for diskusjonens slyld, man må ha noe å diskutere... Når argumentene blir satt så på spissen og oppkonstruerte, iblandet respektløshet, hånlighet, nedlatenhet, sarkasme etc (typiske herketeknikker forresten), da går enhver saklig diskusjon i stå...- fordi når man går på folks følesler går saken tapt i følelsene det vekker.

Det blir som en "nå fordeler vi meninger til dere to og så skal dere diskutere" sak, det blir fort oppkonstruert og meningsløst.

Dette, og GlennJesus`"nye måte å skrive på", viser igjen at virkeligheten ikke kan etterlignes.... Det blir kunstig og meningsløst.

Til sist: Jeg forstod motivene og ønskene dine, men du klarte ikke å utføre selv det du ønsket i løpet av "argumenteringen" din.

Du datt litt på feil side av det du prøvde på... Og ikke ta DET ille opp, for detter en teknikk som er vanskelig å mestre! Dersom du ønsker å trene opp argumenteringteknikker og ønsker å fronte saker mår det trenes og feiles.... Dersom du setter deg ned, leser WACOS innlegg og prøver å analysere hva med HAM som trigget så sterke følelser og all diskusjon gikk fløyten (i stedet for å kun konsentrere seg om hva som er galt med ANDRE) , og finner ut av det, DA er du kommet litt på vei tror jeg!

Vennlig hilsen L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ang eksempelet med tennis du tegner: Joa, ser poenget, men er dettennis derssom den ene spilleren plutselig tar opp en golfball, eller hånball og lyrer av gårde? Nei, for da er det ikke tennis lengre, kun lek og usaklig og kampen ville blitt stoppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...