Gå til innhold

Hvorfor stemmer noen Høyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje det er stakkarsliggjøringen din som holder dem tilbake?

Så du innrømmer at du mobbet folk til uførhet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Summers

Uff da. Men du svarte ikke på spørsmålet i grunnen.

Du skjønner, du setter et premiss:

"A er bedre enn B"

I dette tilfelle:

"Jobb er bedre enn fritid"

Jeg spurte om det også gjaldt i ditt tilfelle eller om du er dobbeltmoralsk, gjelder det bare andre men ikke deg? "Å nei, nå ødela du dagen min", fikk jeg til svar. Du satte premisset. Gjelder det bare andre men ikke deg?

Anonymous poster hash: 51383...902

Ja, det er dobbeltmoralsk av meg å både ville slippe å betale trygd til de som faktisk kan jobbe og å skrive på KG, logikken er soleklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er dobbeltmoralsk av meg å både ville slippe å betale trygd til de som faktisk kan jobbe og å skrive på KG, logikken er soleklar.

"God dag!"

"Økseskaft!"

Her tapte du så det sang etter. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg tvinges til å betale for politibeskyttelsen til slike som deg? Hvorfor skal jeg akseptere lover som hindrer folk fra å ta en pistol og redusere antallet psykopater i verden?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Hvorfor skal jeg tvinges til å betale for politibeskyttelsen til slike som deg? Hvorfor skal jeg akseptere lover som hindrer folk fra å ta en pistol og redusere antallet psykopater i verden?

Fint det kommer klart frem hva slags samfunn du egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det kommer klart frem hva slags samfunn du egentlig ønsker.

Jeg ønsker at samfunnet skal være omtrent slik som idag, bare at sosialdarwinister skal fjernes og globalister trues til taushet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Summers

Jeg ønsker at samfunnet skal være omtrent slik som idag, bare at sosialdarwinister skal fjernes og globalister trues til taushet.

Og nazistene var sikkert greie om man ser bort i fra at de fjernet dem de ikke likte.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke er idioter? Nå er ikke Høyre perfekte, de er for eksempel altfor lite kritisk til ikke-vestlig innvandring. Om Høyre hadde adoptert Frp sin innvandringspolitikk (men kun det), så ville det vært bortmot optimalt. Satser derfor på en flertallsregjering med Høyre og Frp, hvor Frp i all hovedsak kun får gjennomslag for sin innvandringspolitikk, og lar Høyre styre resten. Anonymous poster hash: 50584...fb1

Hvorfor skulle FrP være interessert i det ? Det som er flott dersom det blir bare FrP og Høyre i regjering er at Høyre da må stå frem hver gang de sier nei til forslag fra FrP . Da kan de ikke gjemme seg bak at de må ta hensyn til Venstre og Krf.

Derfor tror jeg ikke Høyre ønsker en regjering med bare dem og FrP , de sier det ikke nå, de fleste høyre velgerene ønsker seg jo dette. Men etter valget vil det skje, de vil danne regjering med Venstre og Krf.

Moralen er: vil du ha mer FrP politikk med gode løsninger så stem FrP , ikke Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nazistene var sikkert greie om man ser bort i fra at de fjernet dem de ikke likte.

Noen nazister slik som Otto Strasser hadde da mange svært fornuftige meninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moralen er: vil du ha mer FrP politikk med gode løsninger

*mumler noe om selvmotsigelse*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mumler noe om selvmotsigelse* Anonymous poster hash: 51383...902

Gå å muml et annet sted, her sier vi det vi mener høyt .

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå å muml et annet sted, her sier vi det vi mener høyt .

Hi hi, godt svart. Pluss fra meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre er i grunn uviktig. Spørsmålet er vel hvorfor noen stemmer FrP - det er mye vanskeligere å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er i grunnen rart, for jeg har alltid hatt inntrykket av at liberalister var motstandere mot statsmakt og sosialister for. I dag er det omvendt, liberalister ønsker mer kontroll i samfunnet ved hjelp av så vel overvåking av all trafikk på internettet, i tillegg til overvåking av folk over alt i samfunnet så ingen bærer på seg kniv, skytevåpen eller lignende, i mens ønsker sosialister mindre statsmakt på denne måten, de ønsker den rettet mot de som faktisk er mistenkt for kriminalitet, heller enn tilfeldig utvalgte slik det er i dag. Et lite tankekors.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen rart, for jeg har alltid hatt inntrykket av at liberalister var motstandere mot statsmakt og sosialister for. I dag er det omvendt, liberalister ønsker mer kontroll i samfunnet ved hjelp av så vel overvåking av all trafikk på internettet, i tillegg til overvåking av folk over alt i samfunnet så ingen bærer på seg kniv, skytevåpen eller lignende, i mens ønsker sosialister mindre statsmakt på denne måten, de ønsker den rettet mot de som faktisk er mistenkt for kriminalitet, heller enn tilfeldig utvalgte slik det er i dag. Et lite tankekors. Anonymous poster hash: 51383...902

Hvordan får du det til å stemme? sånn til opplysning, høyre er ikke et liberalistisk parti.

FrP og Venstre er liberalister . Noe forskjellig tolkning av ideologien med de er liberalister.

Høyre derimot er konservative, noe som egentlig bare betyr at ting skal være akkurat sånn som de er.

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor gjør de det?

Anonymous poster hash: c8459...16b

Jeg kan bare svar for min egen del og det er at Høyre fører en politikk som jeg liker.

Formålsparagrafen til Høyre føler jeg dekker mine ønsker.

”Høyre vil føre en konservativ fremskrittspolitikk,

bygget på det kristne kulturgrunnlag, rettsstaten

og folkestyret, for å fremme personlig frihet og

sosialt ansvar, medbestemmelse og eiendomsrett,

og et forpliktende nasjonalt og internasjonalt

samarbeid.”

Ellers viser de erfaringer en har med Høyrestyre om det er nasjonalt eller lokalt en samfunnsutvikling jeg liker. Personlig ansvar og frihet kombinert med omtanke for andre liker jeg.

For å ha noe å dele ut til andre må vi ha en næringspolitikk som støtter opp under de behov samfunnet har og sikrer levekraftige bedrifter. Stadige innstramminger og begrensninger gjør det motsatte. Selv mindre bedrifter bruker uforholdsmessig tid for å føye byråkratiet og flere småbedriftseiere sitter hver søndag med papirarbeid i tillegg til fulle hverdager.

Ellers er helsepolitikken alene en årsak til å bytte ut dagens regjering. At 270.000 nordmenn står i helsekø er skammelig. Dette har medført en kraftig økning i tegning av privat helseforsikring, hvor arbeidsgiver i stor grad betaler. Er det noe som underminerer et offentlig helsevesen så er det dette. Regjeringen er i sine ord opptatt at at alle skal ha et offentlig helsetilbud, som pr i dag ikke har god nok kapasitet. Dette betyr at du kanskje går sykmeldt et halvt år eller lengre for en sykdom. Høyre slik jeg forstår det ønsker ikke noe system ala USA, men et system der private også kan komme inn å tilby tjenester i større grad enn i dag. Dette vil bare medføre at ALLE kan få tilbudet og IKKE BARE DE SOM KAN BETALE SELV.

Dette er i alle fall noen av grunnene til at jeg stemmer Høyre, og ved dette valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk stemmer Høyre fordi de virker veldig like som AP, bare at de ikke har rota rundt i 8 år. Faktum er at høyrePOLITIKK fortsatt står svært lavt i den norske befolkninga. Folk er faktisk mindre begeistra for høyrepolitikk nå enn for 10 år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fordi de ikke er idioter? Nå er ikke Høyre perfekte, de er for eksempel altfor lite kritisk til ikke-vestlig innvandring. Om Høyre hadde adoptert Frp sin innvandringspolitikk (men kun det), så ville det vært bortmot optimalt.

Satser derfor på en flertallsregjering med Høyre og Frp, hvor Frp i all hovedsak kun får gjennomslag for sin innvandringspolitikk, og lar Høyre styre resten.

Anonymous poster hash: 50584...fb1

This.

Og tross for liberal innvandringspolitikk synes ikke Høyre å fronte kulturrelativistisk søppel, som jo venstresiden er neddynget i. La meg også føye til at i motsetning til samtlige partier på venstresiden forstår Høyre begrepet personlig ansvar. Sosialdemokrater og venstreradikale ønsker å gjøre oss alle sammen til sosialklienter i stedet, uten ansvar for noe som helst. Ingen på venstresiden har den fjerneste forståelse av hva det vil si å fortjene noe. SV må sies å være hakket verre enn AP da de synes å mene at å dele på godene er viktigere enn å skape dem. AP forstår i det minste at dette er absurd. Høyre er et respektabelt parti for respektable mennesker, dvs. driftige, arbeidssomme, ærlige, talentfulle, ansvarlige og rimelige mennesker. Venstresiden har sympatisk nok omsorg for de svake i samfunnet, men torpederer sitt eget prosjekt ved å vise omsorg ikke bare for de som ikke kan, men også for de som ikke vil. De lider også, ulikt Høyre, av en kronisk soft innstilling mot kriminelle - hvor alt skal forstås ihjel.

Disse forskjellene kommer ikke alltid tydelig til uttrykk i hverdagens politikk. Likevel kan ikke dette glatte over reelle ideologiske forskjeller mellom sosialdemokrati og høyrepolitikk - og de kommer alle sammen ut i Høyres favør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk stemmer Høyre fordi de virker veldig like som AP, bare at de ikke har rota rundt i 8 år. Faktum er at høyrePOLITIKK fortsatt står svært lavt i den norske befolkninga. Folk er faktisk mindre begeistra for høyrepolitikk nå enn for 10 år siden.

Det gjenstår å se. Fordelen til AP er at de har skapt en monstrøst feit velferdsstat, og det skal god overtalelsesevne til for Høyre å overbevise velgerne om at de er bedre tjent med å ha tre epler i stedet for fem (aka slanke velferdsstaten radikalt). Sånn sett har AP satt en standard det er vanskelig å rokke ved gjennom deres lange fartstid i regjering.

Likevel: det er reelle ideologiske forskjeller mellom høyre og venstre, og selv i vårt land hvor mange er vant til å ikke ta ansvar for noe, hvor alle dier ved Storemammas bryst fra dag én (aka nyter godt av alskens sosiale rettigheter), hvor mange ikke liker å jobbe - så er mange misfornøyd med den sosialdemokratiske modellen. Eller de ser at, ved å utstyre alt som kryper og går med rettigheter og legge til rette for masseinnvandring av uproduktive mennesker, så sager sosialdemokratiet under grenen de sitter på. For tro det eller ei, det finnes faktisk mennesker i Norge som tar ansvar for seg selv, som liker å jobbe, som er driftige og som er talentfulle. Og de er misfornøyd med sosialdemokratiet som gjør det like profitabelt å patte av staten som å skape noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg også føye til at i motsetning til samtlige partier på venstresiden forstår Høyre begrepet personlig ansvar.

Det er etter min mening en av de beste årsakene til å ikke stemme på Høyre og Frp. "Personlig ansvar" slik de ser det for seg eksisterer egentlig ikke. Det et mennesket er, er jo egentlig lite annet enn summen av dets gener og oppvekstmiljø. Ja, hva annet kan et menneske egentlig være? Det virker jo åpenbart at ihvertfall en svært stor andel av de valg en gjør er et resultat av gener og miljø, da hjernen tross alt ser ut til å følge de samme deterministiske naturlover som alt annet på det nivået.

Slik sett er jo de som du kaller for driftige, arbeidsomme også videre i bunn og grunn bare heldige. Det er jo dessuten et åpent spørsmål hvorvidt alle som har middelklassejobber egentlig er så veldig driftige og arbeidsomme? For en som har gener og oppvekstmiljø på plass krever det jo ikke noe spesielt å utdanne seg til jurist, økonom eller noe lignende. Når det gjelder hva man gjør, så krever nok mange lavstatusjobber mer "svette" en kontorjobber. Noen studier har jo vist at mange middelklassegrupper gjør private ting på internett rundt halvparten av arbeidstiden. En aksjemegler ble jo også "tatt på fersken" når han satt å så på nakenbilder på jobben, når et TV team gjorde en rapport derfra.

Når det gjelder de som ikke kan og de som ikke vil, hvordan skal du egentlig skille disse to gruppene fra hverandre?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...