Gå til innhold

Fikk jobb og blir gavid for foreldrepenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg har søkt jobber uten hell i 2 år. Nå har hun fått seg stilling som varer i 1 år på et kontor. I denne sammenhengen vil hun bli gravid så fort som mulig slik at hun oppfyller kravene til foreldrepenger fra den jobben, siden hun og typen uansett ønsker seg barn nå.

Er ikke dette litt utnytting av ja.. Vet ikke jeg, høres litt teit ut å skaffe seg unge med en gang slik at jobben må betale for det.

Anonymous poster hash: 93ba0...620
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nå ikke slik at arbeidsplassen betaler foreldrepengene da. Det er det Nav (dvs du, jeg og henne selv) som gjør.

Hun er nok ikke den eneste som tenker sånn. Har vært der selv jeg, selv om vi også prøvde mens jeg var arbeidsledig. Nå brukte vi litt tid før jeg ble gravid og det var aldri aktuelt å stoppe prøvingen bare fordi jeg fikk meg jobb. Ble gravid når jeg hadde vært i jobben i 3 mnd.

Anonymous poster hash: f86b2...e94
Skrevet

Jeg vile nok gjort det samme tror jeg. Man vil jo aller helst tenke på seg selv og hva som er beste løsninga.. Jeg ville hvertfall ikke ventet til jeg ble arbeidsløs igjen for å bli gravid, det er jo bare dumt..

Skrevet

Neida, det hadde selvsagt vært lurere å jobbe det året, ta sjansen på å bli arbeidsledig igjen, for så å bli gravid uten rett til noen penger. :sarkasme:

Folk må slutte å være så redde for å bli gravide når det lønner seg å bli det! Det er utrolig lønnsomt på lang sikt for landet at vi produserer barn, så det skal vi da jaggu ikke ha dårlig samvittighet for.

Skjønner godt at folk som sliter med å få seg jobb griper sjansen når de endelig har jobb et år. Kanskje de har ønsket seg barn veldig lenge, men ikke hatt råd.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun og typen ønsker seg barn, så er det jo bra at de har ventet til hun har fått jobb, det er det ansvarlige å gjøre :) Det er heller ikke hennes arbeidsgiver som betaler, den regelen betyr bare at du må jobbe for å ha rett til støtte fra nav :)

Anonymous poster hash: 2b4f7...249
AnonymBruker
Skrevet

Dette viser at vi må jobbe hardere for å gjøre det vanskelig å få penger for å bli gravid. Dagens kvinner pisser på rettighetene som tidligere kvinner arbeidet for. Bra dere er ærlig, dette skaper stor motivasjon for å jobbe mot forandring av rettigheter.

Anonymous poster hash: 58dfc...c7c
AnonymBruker
Skrevet

Nå har hun jo jobb i kun et år, og da synes jeg ikke hun er umoralsk som velger å forvalte mulighetene sine på denne måten. Hun ønsker jo uansett barn, og vil legge til rette for å gi barnet det det trenger.

Får håpe hun holder seg frisk og faktisk KAN gå på jobb i 365+- dager før barnet kommer da.

Anonymous poster hash: e4ad2...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...