Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Hei Lurer på om noen vet hvor langt det er mellom Split og Dubrovnik i antall mil. Evt fra Tucepi til Split og fra Tucepi til Dubrovnik. Hvor lang tid vil det ta å reise mellom de ulike byene og ikke minst: går det buss el tog? Hvordan er veiene her? Håper noen vet! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Går buss en gang i timen fra Split til Dubrovnik og omvendt. Det tar ca. 5 timer, og koster rundt en hundrelapp eller litt mer. Tror det tok en drøy time fra Split til Makarska og det er vel i nærheten av Tucepi. Så da skulle det blir rundt 4 timer fra Tucepi til Dubrovnik. Vet ikke hvor mange mil det er. Tog finnes ikke på den strekningen, de går ikke lenger enn til Split. Når du får se landskapet skjønner du hvorfor. Ellers går det også an å ta ferje fra Split til Dubrovnik, det er en fantastisk båttur gjennom den vakreste delen av den kroatiske skjærgården og stopper innom flere øyer. Det tar en del lenger tid enn bussen, men er helt utrolig. Båtselskapet heter Jadrolinija og tilsvarer den norske hurtigruta i at den går fra nord til sør (og omvendt) i Kroatia langsmed hele kysten hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 I følge ruteplanleggeren på www.viamichelin.com er det forresten 211 km fra Split til Dubrovnik. Det skal ta 2 t og 39 med bil, men det tror jeg er litt undervurdert. Veien er veldig smal og svingete, og kraftig trafikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Tusen tusen takk for svar! Dette var veldig nyttig! Har du andre tips for feriering i området så tar jeg imot det med stor takk . Vi tenker iallefall en dag i Split og minst en skjønner jeg i Dubrovnik. Skal være i Tucepi i en uke, så jeg regner med at det blir noen båtturer også. Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 Hei, gjør et søk på Kroatia her på forumet så finner du svar på gamle innlegg også. Kroatia er supert, jeg er der hver sommer. Liker meg i grunnen best på øyene, men det er flott dit du skal også, eller i hvert i Makarska like ved. Hvar er min (og alle andres) yndlingsøy, særlig Hvar by, men Korcula og Vis er også fine. Det holder i grunnen med en dag i Dubrovnik, byen er ikke så stor, men utrolig fin. Ikke glem å gå tur på bymurene! Men med 3-4 timer buss hver vei er det kanskje lurt å legge inn en overnatting der. Da kan dere jo ta båten til Split neste morgen, det er en utrolig flott dagstur. Split er også verdt en halv eller en dag, gamlebyen der er flott og strandpromenaden perfekt for people-watching på en av de utallige kafeene. Trogir er en fin liten by en halvtimes tid nord for Split. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå