Gå til innhold

Unge gravide/studenter


Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Veldig enig! Blir litt oppgitt over folk som ikke kan skjønne hvordan de ble gravide når de ikke har brukt prevensjon... Og "for the record" så er det et krav for alle p-piller som selges i Norge at man skal kunne glemme en pille uten at faren for å bli gravid øker noe særlig, så det må mer enn "litt slurv" til for å bli gravid om man bruker p-piller... (ikke mini-piller, her er slingringsmonn mye mindre)

Jeg er 28 og har ingen barn enda. Kommer kanskje til å forsøke å bli gravid ut på høsten en gang etter at vi har giftet oss. For meg har lang utdannelse, klatring på karrierestigen, reising og å ha råd til å gjøre det jeg vil (etter 5 1/2 år med Mr. Lee til middag da jeg var student) vært grunner til at jeg ikke kunne tenke meg å få barn før.

Personer som slurver med prevensjon og deretter gjør det de kan for å utnytte systemet (f.eks. later som de er alenemødre mens de egentlig bor sammen med kjæresten - vet om et par sånne) har jeg lite sympati for. For meg er det å få barn en så alvorlig sak at jeg ville vente til jeg visste jeg kunne forsørge de - alene om nødvendig - før jeg fikk barn. Så får det heller være at jeg er nærmere 30 eller til og med over 30 før jeg får de. Men alle er heldigvis ikke som meg. Tror det fort kunne ha blitt et kjedelig samfunn om vi alle var like og alle tok like valg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger jo ikke å forsvare dine valg for meg!! :)

Meg kan fortsatt ikke forstå hvordan dere kunne spare penger på at han ikke bodde i leligheten du alt hadde kjøpt...

¨

Jeg prøver ikke å forsvare mine valg, ville bare forklare hvordan situasjonen var for meg.

Det er mulig at du ikke skjønner hvordan vi kunne spare penger på at han fortsatte å bo hjemme hos foreldrene hvor han ikke betalte noe for å bo/leve og derfor kunne spare litt av studielånet sitt. Det at jeg da fikk mer støtte og bare trengte å forsørge meg og datteren min hjalp jo heller ikke. :)

Men nå er jeg ferdig med dette, skal ikke spore av mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at du ikke skjønner hvordan vi kunne spare penger på at han fortsatte å bo hjemme hos foreldrene hvor han ikke betalte noe for å bo/leve og derfor kunne spare litt av studielånet sitt. Det at jeg da fikk mer støtte og bare trengte å forsørge meg og datteren min hjalp jo heller ikke. :)

Dersom han fikk mat osv sponset av foreldrene betyr jo det at det var foreldrene som betalte dette, ikke at kostnadene ved det var mindre.

Det at du da fikk mer støtte betyr også at det var andre som måtte ta regninge, ikke at kostnadene var midre.

Dere sparte altså ikke noen penger på dette viset, dere bare flyttet disse kostandene over på andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dere sparte altså ikke noen penger på dette viset, dere bare flyttet disse kostandene over på andre mennesker.

Å late som man er alenemor når man er sammen med barnets far er forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... når vi har et system som "premierer" folk for å ikke bo sammen med barnets far, hva kan vi egentlig forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...