Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg synes jeg har lest at det å ha en kort lutealfase kan føre til at egget ikke får tid til å feste seg. Stemmer dette? Hvor kort er en kort lutealfase? Jeg fikk en positiv EL-test den 2/4. Fikk mensen i dag, 15/4. Det er 13 dagers lutealfase, ikke sant? Eller kanskje også kortere, EL kan jo ha kommet senere enn 2/4, den kan jo komme fram til 36 timer etter positiv test? Kanskje jeg har så kort som 11-dagers lutealfase? Er dette ikke bra (jeg ble jo ikke gravid nå, så det er jo lett å tenke negativt... :veldigsur: )? Jeg håper det er noen som vet noe om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matahari i.i. Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg mener å ha lest at lutealfasen bør være minimum 8 dager. 13 dager er helt flott! Selv har jeg ca 10 dager, og har blitt gravid 2 ganger. Så det er nok ingen fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 13 er jo fin-fint! 14 er jo som kjent "legebokens normal"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Med positiv EL-test 2/4 må vi anta at du hadde EL 3/4 - dvs. 11 dagers luteralfase. (Like lang/kort luteralfase som meg.) I følge http://www.pernille.info/syklus.htm så kan luteralfaser på 10 dager eller kortere være et problem, men det behøver slettes ikke være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå