AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #21 Skrevet 3. juli 2013 Det som er et faktum er at vedkommende som skrev dette til deg sliter mye med seg selv. Man sier ikke slike ting uten et motiv om å heve seg over noen, og det behovet for å heve seg er resultat av et dårlig liv. Anonymous poster hash: ddbc6...e51 Dette vet du ingenting om. Anonymous poster hash: d4d61...f8a 2
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #22 Skrevet 3. juli 2013 Omg, skjønner godt at dette tærer på deg! Dette er mennesker på 14/15 år, og de utgir seg for å være stokk dumme. Så lenge du ikke har gjort noe vondt mot dem, har de ingen grunn til å like å se at du lider, så det er bare tomme ord. At folk liker å mobbe er ganske frustrerende. De må vell like spenningen. Om du kunne gjort hva som helst i verden ang. denne saken, hva ville du gjort? Om alt var mulig? Hva forteller instingtet deg? Normalt ville man bare ha ungått slike mennesker, men det er jo ikke så lett når det foregår på arbeidsplass eller skole hvor man må møte opp hver dag. Kunne jeg ha gjort hva som helst i verden hadde jeg bare ønsket at jeg kunne glemt det helt. Mange ( inkl. familie ) sier jeg bør politianmelde det, og jeg vet jeg egentlig burde gjøre det, men jeg er rett og slett redd for å finne ut at det er en venn. Det tror jeg VIRKELIG ikke jeg hadde taklet
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #23 Skrevet 3. juli 2013 Jeg vet ikke om min historie hjelper på optimismen, men på barneskolen og ungdomsskolen var jeg i samme posisjon som deg. "De kule" likte å vise at de var kule, og det gjorde de ved å rakke ned på mindre kule som meg. Siden jeg ikke hadde mye selvtillit, lot jeg dem drive på. Lo bare med dem for å ikke vise dem hvor såret jeg ble da de sa stygge ord. På siste skoledag i 10. klasse slettet jeg alle som hadde mobbet meg på facebook, og det var mange. Hvorfor skulle jeg være venn med dem der? De kunne ikke en gang konfrontere meg med det, siden skolen var over. Jeg flyttet ut av byen for å gå på vgs der. Nå er selvtillitten på plass igjen, og jeg er tilbake i hjembyen hvor jeg gikk på ungdomsskole. Det er en liten plass, så jeg støter på en av dem hver gang jeg går ut av huset. Dessverre for dem er det nå de som er "taperne". Mange av fotballguttene og håndballjentene som mobbet alle som ikke så bra ut, er nå blitt overvektig og mindre pene. Jeg får også ofte venneforespørsler på facebook av disse, og guttene jeg gikk i klasse med legger ann på meg på byen. Så til syvende og sist, hvem vant? De som var kule i grunnskolen, eller de som er "kule" i "voksenlivet" (er 21 år)? Så etter min erfaring, så er det de som er drittsekker som utvikler seg negativt. Når folk begynner å få egne meninger og tør å stå opp for seg selv, blir disse mobbelederne ditchet. Du, som mobboffer blir mye tøffere, og du lærer at du aldri vil behandle noen slik de behandlet deg. Du føler det kanskje ikke nå, men du får mye positiv ut av dette. Stå på og hold ut det siste året. Etterpå får du en ny sjangse med nye venner og hobbier
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #24 Skrevet 3. juli 2013 Kunne jeg ha gjort hva som helst i verden hadde jeg bare ønsket at jeg kunne glemt det helt. Mange ( inkl. familie ) sier jeg bør politianmelde det, og jeg vet jeg egentlig burde gjøre det, men jeg er rett og slett redd for å finne ut at det er en venn. Det tror jeg VIRKELIG ikke jeg hadde taklet Det forstår jeg. "Venner" er gjerne litt falske i den alderen, så det er mulig. Om du finner ut at det er en venn, har du all grunn til å droppe den personen. Men du syns kanskje det er vanskelig, da du kanskje ikke har så mange andre(?). Èn falsk venn er bedre enn ingen...? 1
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #25 Skrevet 3. juli 2013 Det forstår jeg. "Venner" er gjerne litt falske i den alderen, så det er mulig. Om du finner ut at det er en venn, har du all grunn til å droppe den personen. Men du syns kanskje det er vanskelig, da du kanskje ikke har så mange andre(?). Èn falsk venn er bedre enn ingen...? nei, jeg har mange venner, noen nære venner og en jeg forteller alt til ( bestevenn ) Det jeg mente var at jeg er så lengt nede nå, at jeg tror ikke jeg hadde taklet å finne ut at det var en som jeg har snakket fortrolig med, en jeg har kjent lenge osv. Hadde jeg vært 100 % sikker på at det kun var en bekjent skulle jeg gladlig anmeldt jævelen
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #26 Skrevet 3. juli 2013 Dette vet du ingenting om. Anonymous poster hash: d4d61...f8a Hva tenker du skulle vært grunnen for å være så grusom mot andre i den alderen da? Mobberene jeg har observert i mitt liv har hatt turbulent familieliv eller elendig selvbilde. Anonymous poster hash: ddbc6...e51
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #27 Skrevet 3. juli 2013 Hva tenker du skulle vært grunnen for å være så grusom mot andre i den alderen da? Mobberene jeg har observert i mitt liv har hatt turbulent familieliv eller elendig selvbilde. Anonymous poster hash: ddbc6...e51 Du kan ikke presentere dine personlige erfaringer og teorier som et allmenngyldig faktum. Ofte skjer mobbing fordi de kjeder seg, og mobbere er stort sett ressurssterke med en helt ok oppvekst. Å skulle spre myter om at det er synd på mobbere er et hån mot mobbeofrene. Anonymous poster hash: d4d61...f8a 2
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #28 Skrevet 3. juli 2013 nei, jeg har mange venner, noen nære venner og en jeg forteller alt til ( bestevenn ) Det jeg mente var at jeg er så lengt nede nå, at jeg tror ikke jeg hadde taklet å finne ut at det var en som jeg har snakket fortrolig med, en jeg har kjent lenge osv. Hadde jeg vært 100 % sikker på at det kun var en bekjent skulle jeg gladlig anmeldt jævelen Ok, men ville det ikke vært greit å vite om du skal være fortrolig med henne i fremtiden? Og om det er en venn som driver med dette og du oppdager det, vil hun føle på karma. Om du ikke vil, så vil du ikke. Men jeg syns du skal være tøff å stå opp for deg selv.
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #29 Skrevet 3. juli 2013 Ok, men ville det ikke vært greit å vite om du skal være fortrolig med henne i fremtiden? Og om det er en venn som driver med dette og du oppdager det, vil hun føle på karma. Om du ikke vil, så vil du ikke. Men jeg syns du skal være tøff å stå opp for deg selv. tror nesten jeg bare må tenke litt mer på det... kanskje gjøre det når jeg får bygget meg litt opp igjen
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #30 Skrevet 3. juli 2013 tror nesten jeg bare må tenke litt mer på det... kanskje gjøre det når jeg får bygget meg litt opp igjen Om du får flere slike syns jeg du i hvert fall bør vurdere det seriøst. Men uansett hva du bestemmer deg for; lykke til! 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. juli 2013 #31 Skrevet 3. juli 2013 men jeg veit ikke hvem det er... meldingene er sendt anonymt Men det vet politiet, anmeld det.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #32 Skrevet 3. juli 2013 Men det vet politiet, anmeld det. Hvis du leser litt lenger opp ser du grunnen til at hun kvier seg for å anmelde det. Anonymous poster hash: 46c97...8ff
Elanore Skrevet 3. juli 2013 #33 Skrevet 3. juli 2013 Synes du bør anmelde dette selv om det er ubehagelig... Folk som sprer dritt på den måten, fortjener en straff. Vet ikke reglene rundt dette, men går det altfor lang tid, er det vel mindre sannsynlig at Politiet tar tak i problemet. Er fæle meldinger du har fått, TS... Føler virkelig med deg! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #34 Skrevet 4. juli 2013 Du kan ikke presentere dine personlige erfaringer og teorier som et allmenngyldig faktum. Ofte skjer mobbing fordi de kjeder seg, og mobbere er stort sett ressurssterke med en helt ok oppvekst. Å skulle spre myter om at det er synd på mobbere er et hån mot mobbeofrene. Anonymous poster hash: d4d61...f8a Amen:) Det er ubehagelig å anmelde noen, særlig om man misstenker noen man kaller en venn kan stå bak. Men tenk hvor mye bedre det blir å føles etterpå? Da slipper du å gå runt å tenke. Og at noen sitter på nettet og slenger dritt til deg hjelper jo ikke på selvtillitten din, du sier jo selv det påvirker deg. Og om disse som holder på med netthetsen får se at dette faktisk får konsekvenser, så sender det en ganske fin ringvirkning; 1: De gjør de neppe igjen. 2. Det får kanskje andre i deres nærmiljø som gjør det samme til å stoppe. 3. Du får rettferdighet(forhåpentligvis). Win-win TS, dog litt skummelt. Jeg ble mobbet på det absolutt groveste i 19 år, og jeg kommer til å angre til min dødsdag at jeg ikke anmeldte dem. Anonymous poster hash: 89ef4...410 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå