Skuffa Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Først av alt ; dette er IKKE en tulletråd. Jeg er en 14, snart 15 år gammel jente. Jeg har akkurat gått ferdig 9 klasse, har mange venner og gjør det bra på skolen. Jeg har to kroniske sykdommer; klumpfot og diabetes, og jeg har hatt mange operasjoner og syreforgiftning tre ganger. Nå i mars begynte jeg å få anonyme meldinger på et nettsted som heter formspring der man kan sende inn anonyme "spørsmål". Denne personen skrev masse dritt om meg, hvor stygg jeg er, hvor feit jeg, at h*n frydet seg over å se meg når jeg f.eks fikk føling/høyt blodsukker på skolen, at jeg ikke fortjente vennene mine, hore, ja dere skjønner. Jeg har slitt så utrolig mye med dette. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Ingenting gjør meg glad lenger, jeg sitter nesten bare inne på rommet mitt, jeg spiser veldig lite, og det har gått så langt at jeg har begynt å kutte meg. Foreldrene mine, fastlegen og noen få andre omsorgspersoner vet det og de har prøvd å få meg inn på BUP ( barne og ungdoms psykriati ), men det er venteliste og de må vurdere saken min osv så det tar lang tid. Jeg trenger å snakke med noen nå Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Verdnen min raser sammen, og jeg ser ingen ende på dette. Har noen noe tips til meg ?
Testosteron Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Dette er bare ondskapsfulle hat-meldinger som er skrevet for å såre deg, så de skal du ikke bry deg om. Det er jo ikke sant det som står der, og det sier ingenting om hvem du er, men det avslører derimot hvilken dårlig person den som har sendt meldingen, er. 2
Tomaten Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Jeg ville slettet brukeren min på disse stedene du får slike meldinger. Det vil hjelpe på psyken din dersom du ikke leser slike kommentarer hver dag. Fortell foreldrene dine hvor ikke du faktisk har det, og at du trenger hjelp nå. Da er det nødt til å ta tak i det, og eventuelt sende deg til en privat psykolog mens du venter. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Kontakt politiet og få de til å grave frem IP-adressen til svinet. Anonymous poster hash: d4d61...f8a 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 http://www.ht.no/incoming/article7850549.ece 4000 i bot for netthets Anonymous poster hash: d4d61...f8a 5
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2013 http://www.ht.no/incoming/article7850549.ece 4000 i bot for netthets Anonymous poster hash: d4d61...f8a Men dette er en på min alder. Jeg vet at det er på skolen min.... tror du det samme hadde skjedd med h*n ?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 We take cyberbullying on Formspring very seriously. We want our site to be a fun, inclusive community for everyone, and cyberbullying is absolutely not acceptable. It is against our Terms of Service (TOS), and may even be illegal (depending on the severity). If we find someone cyberbullying, we will immediately remove the account, and if requested, work with law enforcement to add real world consequences for online bullies. If your teen or someone they know is being bullied on Formspring, please contact us as soon as possible. You can read about how to report bullying at the bottom of this page. https://formspringme.zendesk.com/entries/20941202-Cyberbullying-and-Impersonation-Guide Anonymous poster hash: 86913...3d3 1
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg ville slettet brukeren min på disse stedene du får slike meldinger. Det vil hjelpe på psyken din dersom du ikke leser slike kommentarer hver dag. Fortell foreldrene dine hvor ikke du faktisk har det, og at du trenger hjelp nå. Da er det nødt til å ta tak i det, og eventuelt sende deg til en privat psykolog mens du venter. Jeg får ikke flere nå. Det pågikk bare i en 2-ukers periode, men meldingene var så utrolig stygge så de plager meg fremdeles... Har også slette kontoen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Håper de jævlene får seg en skrape. Anonymous poster hash: 86913...3d3 2
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2013 https://formspringme.zendesk.com/entries/20941202-Cyberbullying-and-Impersonation-Guide Anonymous poster hash: 86913...3d3 En venn av meg oversatte de groveste meldingene og sendte de inn til formspring, og det var etter det jeg ikke hørte noe lenger. Skrev på min profil at det var rapportert, så jeg vet ikke om h*n ble redd og sluttet eller om formspring fjernet profilen
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Usj, kjenner jeg ikke savner ungdomsskolen. Jeg og mange flere hadde det slik, og det er dessverre ganske vanlig. Heldigvis for deg har du bare ett år igjen, så er du "fri". VGS er bedre, fordi det er større og ungdommer der er litt mer modne. Litt. Det er ikke mye du kan gjøre med deres umodenhet, så du må prøve å være sterk. Ikke la dem bryte deg ned. Kanskje du kan late som om de klarer det, slik at de får dårlig samvittighet. Om de sier noe dritt til deg i klasserommet, ikke le med dem. Prøv å se såret ut. Spill på psyken deres! Endret 3. juli 2013 av Tibbie
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2013 Usj, kjenner jeg ikke savner ungdomsskolen. Jeg og mange flere hadde det slik, og det er dessverre ganske vanlig. Heldigvis for deg har du bare ett år igjen, så er du "fri". VGS er bedre, fordi det er større og ungdommer der er litt mer modne. Det er ikke mye du kan gjøre med deres umodenhet, så du må prøve å være sterk. Ikke la dem bryte deg ned. Kanskje du kan late som om de klarer det, slik at de får dårlig samvittighet. Om de sier noe dritt til deg i klasserommet, ikke le med dem. Prøv å se såret ut. Spill på psyken deres! men jeg veit ikke hvem det er... meldingene er sendt anonymt
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 men jeg veit ikke hvem det er... meldingene er sendt anonymt Så du opplever ikke noe slikt på ekte? Du føler deg bare mobbet på nett?
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 3. juli 2013 Så du opplever ikke noe slikt på ekte? Du føler deg bare mobbet på nett? Jeg FØLER meg ikke mobbet, jeg ble mobbet. Meldingene ble bare sendt til meg, men de ble sendt anonymt så jeg vet ikke hvem det er, men jeg vet at det er en person på skolen min utifra enkelte ting personen har skrevet
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Jeg FØLER meg ikke mobbet, jeg ble mobbet. Meldingene ble bare sendt til meg, men de ble sendt anonymt så jeg vet ikke hvem det er, men jeg vet at det er en person på skolen min utifra enkelte ting personen har skrevet Hva om du kommer med et skikkelig bra comback som svar? Det forventer nok ikke avsenderen. Har du noen konkrete eksempler på spørsmålene?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Anmeld mobbingen til politiet. Nettet er ikke lovløst hvor det er fritt frem. Og man er aldri anonym på nettet, selv om man huker av for anonym. Det er en smal sak å spore ip'en til noen, jeg kan f.eks. spore din(men jeg gjør jo ikke det da!), så man kan lett finne dem som har skrevet stygge ting til deg så lenge du tar vare på meldingene! Ikke slett dem. De blir nok rimelig svette i skjorta om politi og/eller barnevern blir involvert(kriminell lavalder og alt det der). Og da blir ofte foreldrene også ganske svette i skjorta:P Utover det skal du bare gi en lang beng i alt dem skriver:) Anonymous poster hash: 89ef4...410 4
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #17 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Hva om du kommer med et skikkelig bra comback som svar? Det forventer nok ikke avsenderen. Har du noen konkrete eksempler på spørsmålene? Men meldingene er ikke sendt nå. Fikk de i mars/april, men jeg sliter veldig med det, og det har tærest enormt på selvtilliten min. EKS: Du er så gross, fortjener ikke å leve Håper du brekker venstre foten så jeg kan se deg lide igjen Ingen liker deg Vennene dine er SÅ altfor bra for deg Du er så jævlig sthøgg Hore Serriøst, ingen liker deg, alle baksnakker deg når du er borte. Please a, gjør oss alle en tjeneste og bare gå og dø Du er jævlig feit,stygg og ekkel.Fryder meg å se deg når du har dårlig blodsukker og når du humper av gårde på krykker og man ser du har vondt. Håper du må operere igjen, og husk at du ikke er verdt noe, vennene dine er for bra for deg. Jeg har fått rundt 40 meldinger, men i mange av dem står det navn osv så de vil jeg ikke poste. Dette er ordrett hva som er blitt skrevet på noen av dem. Den siste er en av de verste Endret 3. juli 2013 av jente98
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #18 Skrevet 3. juli 2013 Det som er et faktum er at vedkommende som skrev dette til deg sliter mye med seg selv. Man sier ikke slike ting uten et motiv om å heve seg over noen, og det behovet for å heve seg er resultat av et dårlig liv. På helsestasjon for ungdom eller hos helsesøster kan du kanskje få noe hjelp i tiden mens du venter på BUP. Anonymous poster hash: ddbc6...e51 2
Skuffa Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 3. juli 2013 Det som er et faktum er at vedkommende som skrev dette til deg sliter mye med seg selv. Man sier ikke slike ting uten et motiv om å heve seg over noen, og det behovet for å heve seg er resultat av et dårlig liv. På helsestasjon for ungdom eller hos helsesøster kan du kanskje få noe hjelp i tiden mens du venter på BUP. Anonymous poster hash: ddbc6...e51 De fleste jeg har snakka med har sagt det samme... har snakket masse med helsesøster ... og nå er det jo sommerferie også
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #20 Skrevet 3. juli 2013 Men meldingene er ikke sendt nå. Fikk de i mars/april, men jeg sliter veldig med det, og det har tærest enormt på selvtilliten min. EKS: Du er så gross, fortjener ikke å leve Håper du brekker venstre foten så jeg kan se deg lide igjen Ingen liker deg Vennene dine er SÅ altfor bra for deg Du er så jævlig sthøgg Hore Serriøst, ingen liker deg, alle baksnakker deg når du er borte. Please a, gjør oss alle en tjeneste og bare gå og dø Du er jævlig feit,stygg og ekkel.Fryder meg å se deg når du har dårlig blodsukker og når du humper av gårde på krykker og man ser du har vondt. Håper du må operere igjen, og husk at du ikke er verdt noe, vennene dine er for bra for deg. Jeg har fått rundt 40 meldinger, men i mange av dem står det navn osv så de vil jeg ikke poste. Dette er ordrett hva som er blitt skrevet på noen av dem. Den siste er en av de verste Omg, skjønner godt at dette tærer på deg! Dette er mennesker på 14/15 år, og de utgir seg for å være stokk dumme. Så lenge du ikke har gjort noe vondt mot dem, har de ingen grunn til å like å se at du lider, så det er bare tomme ord. At folk liker å mobbe er ganske frustrerende. De må vell like spenningen. Om du kunne gjort hva som helst i verden ang. denne saken, hva ville du gjort? Om alt var mulig? Hva forteller instingtet deg? Normalt ville man bare ha ungått slike mennesker, men det er jo ikke så lett når det foregår på arbeidsplass eller skole hvor man må møte opp hver dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå