Gjest Magdalene Skrevet 10. juli 2013 #61 Del Skrevet 10. juli 2013 baby på 6 måneder får det bare VARMT. Her har begge mine storkost seg. Minsten på 9mnd er nå på sin tredje tur til sydlige strøk. Og jammen koser ikke han seg også. Med leking (spising) av sand, masse bading, sprelle rundt med minimalt med klær etc... Her er det heller ikke 40-50 grader, men tror det akkurat nå er 29grader. Kanskje din baby ikke liker varmen, men begge mine har elsker å kose seg i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #62 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvorfor tror nordmenn at Norge er mest optimalt ang tempratur? Det fødes barn i andre land også! Anonymous poster hash: bfedc...ca2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 10. juli 2013 #63 Del Skrevet 10. juli 2013 Altså mine barn har alltid hatt det bedre i Spania enn i Norge om sommeren. I Norge er det ofte veldig varmt i juli som resulterer i opp mot 30 grader på soverommet til barna, som igjen resulterer i overopphetede barn som ikke sover eller som bader i egen svette. I Spania er temperaturen kanskje litt høyere men der har vi aircondition som man styrer selv, og alle sover mye bedre. På dagen bader vi i basseng og hav. Stakkars barn ja.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. juli 2013 #64 Del Skrevet 10. juli 2013 Det handler ikke bare om å kle på eller av en unge, nei, det skjønner vel du. Men jeg sier ikke at jeg er motstander av barn i syden, jeg sier bare at det blir for dumt å ufarliggjøre det med at det "allerede" bor barn der. Det bor jo folk i veldig varme områder overalt, men sjansen for at en nordmann får heteslag på et sånt sted er større enn for de innfødte. Selv synes jeg det blir veldig ubehagelig i 40-50 varmegrader. Da hjelper det lite å kle av eller på seg. Barn får først glede av en sydentur når de er såpass store at de kan tasse litt rundt og kanskje bade litt i et plaskebasseng eller sammen med foreldrene. En baby på 6 måneder får det bare VARMT. Det er ikke 40-50 grader på Gran Canaria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 10. juli 2013 #65 Del Skrevet 10. juli 2013 Viss du reiser med eit charterselskap? Nei. Det var da aldri snakk om charter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #66 Del Skrevet 10. juli 2013 Syden = charter i mi bok. Jf diskusjonen tidlegare i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #67 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvorfor bry seg så mye om hva andre gjør? Jeg skjønner forresten de som tar med seg bleier og barnemat til utlandet. Mange av bleiene i utlandet er fulle av lotion og parfyme, og er store og klumpete. I tillegg er det dyrt. Når det gjelder barnemat, så er det veldig uvanlig å finne f.eks sunn babygrøt i utlandet. Her i skandinavia er vi vant til babygrøt med havre o.l, i utlandet selger de babygrøt med vaniljesmak, sjokoladesmak, kjekssmak o.s.v. Bodde noen år i Belgia, og jeg syntes det var sært å gi ungen babygrøt med kjekssmak. så jeg brukte å kjøpe med meg grøt i Norge før jeg reiste dit. Anonymous poster hash: 3cfbe...366 I utlandet selger de havre og frukt som man kan lage babygrøt av. At de selger rar ferdigmat betyr ikke at du må gi den til babyen. Du kan jo ganske enkelt lage selv. Mye sunnere er det også. Anonymous poster hash: ba43f...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #68 Del Skrevet 10. juli 2013 Syden = charter i mi bok. Jf diskusjonen tidlegare i tråden. Syden er flott beskrevet i Are Kalvøs bok. Anonymous poster hash: ba43f...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #69 Del Skrevet 10. juli 2013 Altså mine barn har alltid hatt det bedre i Spania enn i Norge om sommeren. I Norge er det ofte veldig varmt i juli som resulterer i opp mot 30 grader på soverommet til barna, som igjen resulterer i overopphetede barn som ikke sover eller som bader i egen svette. I Spania er temperaturen kanskje litt høyere men der har vi aircondition som man styrer selv, og alle sover mye bedre. På dagen bader vi i basseng og hav. Stakkars barn ja.... Det er mulig å få installert aircondition i Norge også... Anonymous poster hash: ba43f...4ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #70 Del Skrevet 10. juli 2013 Syden er flott beskrevet i Are Kalvøs bok. Anonymous poster hash: ba43f...4ac Ja, den må eg skaffe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #71 Del Skrevet 10. juli 2013 Det mest idiotiske eg veit er å i det heile tatt dra til "syden". Kan ikkje folk fikse feriane sine sjølve? Jeg lurer på hvor Syden" er i dine øyne. Og hvorfor er det irriterende at folk reiser på charterferie? Anonymous poster hash: a6e08...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #72 Del Skrevet 10. juli 2013 Syden er dit du drar med eit charterfly saman med masse folk frå same land. Og eg sa ikkje at det var irriterande, eg sa det var idiotisk. Slik eg ser det. Fordi eg aldri kunne tenke meg å gjere det. Folk må gjerne gjere det, og eg irriterer meg ikkje over det, eg merkar jo det ikkje. Eg er ikkje "i syden" på ferie. Det hender eg er i Hellas, Marokko, Egypt eller Spania, men eg er ikkje "i syden". Eg er andre plassar enn der sydenturistane er. Drar eg til Egypt så bur eg i ein beduinleir på stranda i Sharm el Sheik i staden for på lukka anstalt i Hurghada med eit grønt armband på høgre hand. Og ja, det er frykteleg kulturelitistisk å seie det, men eg klarte ikkje å halde meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #73 Del Skrevet 10. juli 2013 Syden er dit du drar med eit charterfly saman med masse folk frå same land. Og eg sa ikkje at det var irriterande, eg sa det var idiotisk. Slik eg ser det. Fordi eg aldri kunne tenke meg å gjere det. Folk må gjerne gjere det, og eg irriterer meg ikkje over det, eg merkar jo det ikkje. Eg er ikkje "i syden" på ferie. Det hender eg er i Hellas, Marokko, Egypt eller Spania, men eg er ikkje "i syden". Eg er andre plassar enn der sydenturistane er. Drar eg til Egypt så bur eg i ein beduinleir på stranda i Sharm el Sheik i staden for på lukka anstalt i Hurghada med eit grønt armband på høgre hand. Og ja, det er frykteleg kulturelitistisk å seie det, men eg klarte ikkje å halde meg. Hvis man kjøper "kun fly" med et charterselskap (noe som ofte er sykt billig), men ordner hotell selv, er man idiot da også, eller? Eller er man bare halvidiot? Anonymous poster hash: a1fea...c4e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10. juli 2013 #74 Del Skrevet 10. juli 2013 Det handler ikke bare om å kle på eller av en unge, nei, det skjønner vel du. Men jeg sier ikke at jeg er motstander av barn i syden, jeg sier bare at det blir for dumt å ufarliggjøre det med at det "allerede" bor barn der. Det bor jo folk i veldig varme områder overalt, men sjansen for at en nordmann får heteslag på et sånt sted er større enn for de innfødte. Selv synes jeg det blir veldig ubehagelig i 40-50 varmegrader. Da hjelper det lite å kle av eller på seg. Barn får først glede av en sydentur når de er såpass store at de kan tasse litt rundt og kanskje bade litt i et plaskebasseng eller sammen med foreldrene. En baby på 6 måneder får det bare VARMT. Noen tåler varme bedre enn andre ja, helt klart. Men å ta ned en baby til "syden" blir bare et problem om man selv ser på det som et. Vi skal til Spania første uka i september. Er vel 22-25 grader det da. Det hender i at det er i Norge også... Selv ville jeg aldri dratt til Tyrkia f.eks med baby om sommeren! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. juli 2013 #75 Del Skrevet 10. juli 2013 Kan man ta med en uvaksinert baby til Grand Canaria?Anonymous poster hash: 73d3e...2dc Det er ikke anbefalt noen spesielle vaksiner. Hvorfor ta med en uvaksinert baby? Har man virkelig så hastverk at man ikke kan vente til babyen har fått en vaksine? Syden og Syden-turer må man klare å vente med til babyen er over tre måneder, -altså har fått første vaksine. Hva er problemet med å vente til da? Evt kan man spørre på helsestasjonen om å framskynde vaksinen, men er ikke sikkert de er villige til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #76 Del Skrevet 10. juli 2013 Herregud, hvis babyen klarer seg "uvaksinert" i norge, så klarer den seg utmerket "uvaksinert" på gran canaria. Både mat, helsevesen og hygiene er bedre i Spania enn i Norge. Anonymous poster hash: a15a8...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #77 Del Skrevet 10. juli 2013 Herregud, hvis babyen klarer seg "uvaksinert" i norge, så klarer den seg utmerket "uvaksinert" på gran canaria. Både mat, helsevesen og hygiene er bedre i Spania enn i Norge. Anonymous poster hash: a15a8...d57 Det er jo utenfor Afrika, det kan blåse ting over. Anonymous poster hash: a1fea...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #78 Del Skrevet 10. juli 2013 Herregud, hvis babyen klarer seg "uvaksinert" i norge, så klarer den seg utmerket "uvaksinert" på gran canaria. Både mat, helsevesen og hygiene er bedre i Spania enn i Norge. Anonymous poster hash: a15a8...d57 Det har ingenting med mat, helsevesen eller hygiene å gjøre, velger man å oppholde seg i sterkt turistifiserte områder med mennesker fra hele verden, så utgjør det faktisk en fare for å bli smittet med smittsomme sykdommer. Meslinger, røde hunder, kusma, vannkopper.. etc etc er vanlige sykdommer som man faktisk kan få ennå. (I innvandrerstrøk og blant "vaksinehatere" går det jevnlig epidemier...) Å ta med uvaksinerte babyer synes jeg faktisk er ganske uansvarlig og ikke rent lite ignorant... Forøvrig ble det oppdaget da jeg var gravid at vaksinen mot røde hunder, som jeg fikk som barn, faktisk ikke var virksom lengre (visstnok helt vanlig ifølge legene) og da ble jeg frarådet å dra til steder som var potensielle smittebomber. Områder med mye barn og helst holde meg unna kjente barns om var syke (så lenge man ikke var sikre på hva det var). Jeg bor i et vesteuropeisk land med utmerket hygiene og helsevesen. Anonymous poster hash: 328a9...993 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #79 Del Skrevet 10. juli 2013 Flere babyer dør av overoppheting enn av kulde.Anonymous poster hash: 7e49d...408 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #80 Del Skrevet 10. juli 2013 Det er jo utenfor Afrika, det kan blåse ting over. Anonymous poster hash: a1fea...c4e Indianarane kjem! Anonymous poster hash: db7ab...388 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå