Gjest Magdalene Skrevet 3. juli 2013 #21 Del Skrevet 3. juli 2013 5 kolli på 23 kg, dæven det er mye å drasse på. Jeg hadde klart meg med 2 kolli+ vogn å da er det med barn og mann. Nå skrev jeg vel ikke at vi kom til å bruke 5kolli, jeg bare skrev at vi har det, så tre pakker bleier går ikke ut over noen andres bagasje. Uansett så har jeg ingen planer om å drasse rundt på bagasjen. Kjører til døren på Gardermoen. Triller koffertene inn. Tar de i mot igjen på flyplassen i Spania. Triller ut i bilen. Kjører til garasjen på leiligheten, tar heisen opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 3. juli 2013 #22 Del Skrevet 3. juli 2013 Går ann å dra til "syden" uten å reise charter da. Men då drar du jo ikkje til "syden", då drar du til Kreta, Kefalonia, Mallorca eller Sharm el Sheik. Den viktigaste skilnaden er at du ikkje flyg midt på natta, og at du må ordne din eigen transport til og frå flyplassen. Og at du ikkje treff naboen ved bassenget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 3. juli 2013 #23 Del Skrevet 3. juli 2013 Men då drar du jo ikkje til "syden", då drar du til Kreta, Kefalonia, Mallorca eller Sharm el Sheik. Den viktigaste skilnaden er at du ikkje flyg midt på natta, og at du må ordne din eigen transport til og frå flyplassen. Og at du ikkje treff naboen ved bassenget. Hæ? Alle de stedene du nevnte er jo i "syden". 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #24 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror muligens at de som reiser med baby som er så liten at den trenger vogn, ikke legger ut på backpackingtur gjennom Amazonas eller klatretur i Himalaya, ja. Så får det heller være at enkelte mener at det gir dårlig kred (? Beklager hvis jeg misforstår, Alt Godt, men det virker som det er det du mener? At å dra til en kjapp og grei destinasjon i sydligere strøk er litt harry og man helst burde finne på noe bedre? For vår del må eventyrene nesten vente til yngstemann er i stand til å gå selv, i hvert fall...) Magdalene: har du prøvd Dodot? Ikke dyre, og ikke vesentlig dårligere enn norske bleier heller Anonymous poster hash: 1ea72...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #25 Del Skrevet 3. juli 2013 Har aldri skjønt hvorfor man drar med små barn i den fæle varme, stakkars små for en tortur. Egoistiske foreldre.Anonymous poster hash: 7e49d...408 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 3. juli 2013 #26 Del Skrevet 3. juli 2013 Har aldri skjønt hvorfor man drar med små barn i den fæle varme, stakkars små for en tortur. Egoistiske foreldre.Anonymous poster hash: 7e49d...408 Heldigvis er det langt fra alle som syns varmen er noe fæle greier. Om du sammenlikner det å ligge i bare bleia, leke i sanden og bade i deilig vann, med tortur. Da tror jeg du bør få en realitetssjekk. Unger er forskjellig, og man kjenner jo sine egne best. Mine elsker det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. juli 2013 #27 Del Skrevet 3. juli 2013 Men då drar du jo ikkje til "syden", då drar du til Kreta, Kefalonia, Mallorca eller Sharm el Sheik. Den viktigaste skilnaden er at du ikkje flyg midt på natta, og at du må ordne din eigen transport til og frå flyplassen. Og at du ikkje treff naboen ved bassenget. Hvor er Syden? Utrolig hvor mye folk skal irritere seg over. Hvorfor har du problemer med at folk velger å ta en billig tur hvor de slipper å ordne så mye selv, og bare kan ta det med ro? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #28 Del Skrevet 3. juli 2013 Og så har de saueskinn oppi vogna! Anonymous poster hash: a1fea...c4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #29 Del Skrevet 3. juli 2013 Bleieutvalget er jo mye større i syden. Men er dyrere enn i Norge. Dodot er det samme som Pampers. Eid av samme selskap. Matutvalget er også mye større i utlandet. Så skjønner ikke hvorfor man drasser rundt med "norske" bleier og "norske" glass med mat...(ingen av delene er vel norsk, men eid av store internasjonale selskaper). Anonymous poster hash: a15a8...d57 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillymin Skrevet 3. juli 2013 #30 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvis det er det dummeste du ser.... da har du ikke sett mye! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #31 Del Skrevet 3. juli 2013 Men då drar du jo ikkje til "syden", då drar du til Kreta, Kefalonia, Mallorca eller Sharm el Sheik. Den viktigaste skilnaden er at du ikkje flyg midt på natta, og at du må ordne din eigen transport til og frå flyplassen. Og at du ikkje treff naboen ved bassenget. Hvor er "Syden"? Før det ble vanlig å reise jorda rundt var Syden det forjettede land. Jeg vil likevel anse de nevnte stedene dine som "Syden". Syden er sol og varme, lange strender, badeliv, restaurant- og uteliv, og ja... Charter-ferier er det mange å velge i, - og det finnes drøssevis av charter-turer man kan dra på uten å måtte fly om natta.Vil du dra til et sted hvor du ikke treffer skandinavere rett rundt et hjørne, er det også fullt mulig. Noen synes det er "deilig" å dra et sted hvor tilsynelatende ingen skjønner hva du sier, mens andre "må" dra et sted hvor de garantert finner andre, gjerne innfødte, som snakker norsk. Har aldri skjønt hvorfor man drar med små barn i den fæle varme, stakkars små for en tortur. Egoistiske foreldre.Anonymous poster hash: 7e49d...408 Jeg ville ikke tatt med meg et spedbarn, eller en uvaksinert baby. Men hva gjør du med babyen i Syden-varmen? Det samme som du gjør hjemme i sommervarmen! Smør babyen med solkrem, kle i lett sommer-tøy og sommerhatt, legg babyen i barnevogna, sett den i skyggen...that's it! Utfordringa med å ta med en baby til Syden må være flyturen, - ikke selve Syden-oppholdet. Derfor bør man ikke dra på en reise som tar "altfor" lang tid med fly, hvis man skal ha med en baby. Anonymous poster hash: a18e1...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #32 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvis man synes et er uforsvarlig å ta med baby til syden, så tror jeg nok de fleste europere ser på det som mere uforsvarlig å ta med baby til kalde norge. I norge er det jo iskaldt, og man må kle på babyen og legge den i store poser for at den skal overleve. Er jo absolutt ikke noe "naturlig" miljø for en baby å oppholde seg hvis man skal se på det fra naturens side. Derimot så er syden et mere naturlig sted for en baby å befinne seg. Der kan den overleve uten store ullposer og enorme barnevogner. Anonymous poster hash: a15a8...d57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #33 Del Skrevet 6. juli 2013 Hvorfor bry seg så mye om hva andre gjør? Jeg skjønner forresten de som tar med seg bleier og barnemat til utlandet. Mange av bleiene i utlandet er fulle av lotion og parfyme, og er store og klumpete. I tillegg er det dyrt. Når det gjelder barnemat, så er det veldig uvanlig å finne f.eks sunn babygrøt i utlandet. Her i skandinavia er vi vant til babygrøt med havre o.l, i utlandet selger de babygrøt med vaniljesmak, sjokoladesmak, kjekssmak o.s.v. Bodde noen år i Belgia, og jeg syntes det var sært å gi ungen babygrøt med kjekssmak. så jeg brukte å kjøpe med meg grøt i Norge før jeg reiste dit. Anonymous poster hash: 3cfbe...366 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 6. juli 2013 #34 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg har sjekka den spanske siden til Nestle, de hadde flere produkter som var liknende de norske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #35 Del Skrevet 6. juli 2013 Den verste "ferien" jeg kunne hatt var der jeg steg ombord i et fly hvor en skokk med unger hyler og skriker i et ex antall timer, for så å møte på det samme helvete på hotellet. Ingen fred ved bassenget og ingen fred på stranden... Heldigvis finnes der hoteller der en slipper å møte på dette småbarnsfamiliehelvete.. Anonymous poster hash: 8d162...ea3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. juli 2013 #36 Del Skrevet 6. juli 2013 Så måtte du bare inn her på forumet og rulle deg litt i deilig irritasjon eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 6. juli 2013 #37 Del Skrevet 6. juli 2013 Skjønner ikke hvorfor man drasser med seg en knøttliten unge på ferie uansett. Og kan man ikke bare ha med bæremeis eller sjal? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. juli 2013 #38 Del Skrevet 6. juli 2013 Glemmer ikke det unge foreldreparet som var foran oss på innsjekkingen på Chania ifjor jeg. De var i 20årene, og hadde tvillingbabyer på under ett år. Alt de hadde å sjekke inn var en koffert. Babyene hang i bæresjal på mammaen og pappaen sin mage. Og; vi tok samme fly, og vi overlevde litt bræling før moren ammet de.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #39 Del Skrevet 7. juli 2013 Det mest idiotiske eg veit er å i det heile tatt dra til "syden". Kan ikkje folk fikse feriane sine sjølve? Spiller det noen rolle hvordan man fikser ferien sin? Ja, det er noe av det merkeligste jeg har hørt at noen irriterer seg over..Anonymous poster hash: 72622...834 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #40 Del Skrevet 7. juli 2013 Og så har de saueskinn oppi vogna! Anonymous poster hash: a1fea...c4e Det skal vel regulerer varme da.. Mange som bruker det om sommeren og mange av de ungene er hverken kalde eller særlig varme. Anonymous poster hash: 72622...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå