Gå til innhold

Jeg skal på jobbintervju!- Drømmejobben


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg trenger sårt råd og hjelp. Har ikke vært på intervju siden før jeg ble gravid og jeg husker jo knapt hvordan det var.

Markedsjobber vokser ikke på trær her jeg bor, men nå skal jeg altså endelig på et intervju, gjennom et rekrutteringsbyrå! Det er en trainee- stilling så jeg må virkelig vise at jeg er motivert til en slik jobb. Det blir nok et veldig hektisk år hvis jeg skulle få jobben.

Jeg hater intervjuer og føler jeg får mange "dumme" spørsmål, særlig ang. motivasjon. Jeg er supermotivert, men jeg blir så sinnsykt nærvøs når jeg skal på intervjuer hvor jeg virkelig vil ha jobben så veldig veldig hvis dere skjønner.

Kan dere please gi meg noen råd for hvordan jeg kan "slippe" denne nærvøsiteten, det preger jo hele meg!

Kanskje noen nyttige nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville ha sagt at jeg var nervøs, det har de nok forståelse for. Ellers er det iallfall en tråd her om typiske spørsmål som kommer opp på intervjuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Prøv og les så mye du kan om dette firmaet, det er et pluss om du har satt deg inn i hva bedriften står for, det finner du nok på nettet.

Vær deg selv, innrøm at du er nervøs, men ta ting som de kommer. Har du noen spørsmål er det fint, for det spør de deg garantert om. Du vil nok få endel spm som du overhodet ikke er forberedt på, det får du prøve å ta på sparket.

Et godt håndtrykk og se intervjueren i øynene, leste engang at en kunne fokusere på nesetippen om du føler det er ubekvemt å kikke for lenge i øynene på motparten, det kan nemlig ikke han se.

Du skal se at det går helt fint, lykke til. Håper virkelig du får den, får motivert er det nok ingen tvil om at du er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal også på intervju for drømmejobben!!! Jeg er så glad! Nervøs selvsagt, men den biten skal jeg takle. :kul:

LYKKE TIL TIL OSS! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrtren.

Få en venninne eller kjæresten el.l. til å spørre deg de typiske spørsmålene (gi dem liste over spørsmål hvor du har forberedt svar). Kjør igjennom hele intervjusettingen inntil du føler deg komfortabel. Øvelse gjør mester!

(jeg gjorde dette med en venninne som var dødsnervøs før muntlig eksamen, nervøs av typen skjelver og begynner å grine og må gå ut og komme inn senere..det gjorde hun forrige gang. Jeg øvde gjennom spørsmål og situasjon med henne masse, hun gjorde det strålende på eksamen. Hun ble vant til og komfortabel med å sitte i spotlighten og snakke, ble trygg på det hun skulle si)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Sist jeg gikk på intervju brukte jeg god tid på å få oversikt over egen kompetanse, tenkte gjennom alle prosjekter jeg hadde vært med på, hvilke forskjellige arbeidsoppgaver jeg hadde hatt osv. Det var veldig nyttig å gjøre dette for du glemmer egentlig ganske fort og hvis du i tillegg er litt nervøs så er det enda lettere å overse tidligere erfaringer. Hvis du også bruker tid på å sette deg inn i arbeidsoppgaver/firma er du klar for intervju.

Husk at det er bare den som er godt forberedt som kan improvisere.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har kommet gjennom første runde med rekrutteringsbyrået. Mandag er det meg og en til det står mellom.

Jeg forberedte meg godt og fikk en til å snakke med meg ang mulige spørsmål. Så helgen skal jeg bruke til å forberede meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Skal på intervju på mandag jeg også, en jobb jeg veldig gjerne vil ha ettersom jeg nå er i ett vikariat som ingen kan si meg om jeg får forlenget eller ikke, har kun kontrakt ut juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...