Gå til innhold

Hva bruker dere barnetrygden til?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker den til det nødvendige barna trenger av mat og klær og 600 av barnetrygden (300 til hver) går inn på deres konto hver måned! blir det noe igjen deler jeg det i to og overfører det til barnas kontoer!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den går rett inn i familiebudsjettet, det er dyrt å ha barn.

Anonymous poster hash: 6c7fe...65f
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den går inn på husleia.

Anonymous poster hash: f7f56...106
  • Liker 1
Skrevet

Barnetrygda går i det store sluket. Er ikke øremerket noe som helst.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vi sparer den, og bruker de bare om det er helt nødvendig.

Gjest Magdalene
Skrevet

Den går med i sluket..

Eller mannen setter inn 1000kr på hver av kontoene dems hver mnd, så de får dem jo egentlig (bare ikke fra min konto hvor de kommer inn ;) )

Skrevet

Barna.

AnonymBruker
Skrevet

Vi setter den på en konto, men bruker av den ved behov (på ting som kommer familien til gode). Barna har for eksempel vært med og spleiset på nytt tak til huset vårt da vi fikk lekkasje i fjor høst. :)

Anonymous poster hash: 57ed0...7e0
AnonymBruker
Skrevet

Sparer dem. Det kommer et tidspunkt når ungen er eldre der han virkelig trenger det. Det ble gjort med meg og mine søsken, og det kom godt med når vi ble eldre. Det vil jeg gjerne gjøre for min sønn også. Han er ikke særlig dyr i drift, så det går helt fint :)

Anonymous poster hash: 668f9...242
AnonymBruker
Skrevet

Går inn i det store sluket.

Vi sparer 200kr til pjokken i mnd, pluss penger han får i gaver.

Han får alt det han trenger av både klær, mat og utstyr. Bruker nok betydelig mye mer enn barnetrygden på han i mnd (han sliter veldig på klær og ødelegger ofte leker og andre ting i huset).

Syns det er viktigere å ikke ha kjempe høy gjeld på huset enn å kunne overlevere millionbeløp til sønnen min på 18års dagen. Når vi har lavere gjeld så er vi istand til å hjelpe til med det han måtte trenge når den tid kommer

Anonymous poster hash: 37c37...bf8

• Liker 2
Skrevet

400 kr går til hver av de på sparekonto, resten går til barnehageregning.

Skrevet

Vi sätter in den på familjens "korttidssparkonto", alltså det konto som går till sommerferien, service på bilen, nya möbler eller ny gräsklippare - samt barnens träningar, fotbollscuper, simning, kampsport och fotboll med mera.
Så det går till oss alla

Skrevet

Jeg sparer de! På min egen konto og den dagen h*n skal ut på boligmarkede så har jeg deler av egenkapitalen til h*n osv :)

Skrevet

Vi er heldige som kan spare en del av den til barna.

De første årene hadde vi ikke god råd og da ble den brukt.

Nå har vi egne konti til barna (dvs fylkesmann har tatt over pga summen) og de skal gå til egenkapital til leilighet

Skrevet

Barnetrygda går inn i familiebudsjettet, SVs er med på å dekke mat, barnehage, boliglån osv. Me sparar riktignok ein sum i månaden til kvar av ungane, men det er ikkje direkte barnetrygda.

Gjest gurimalla
Skrevet

Nå har vi egne konti til barna (dvs fylkesmann har tatt over pga summen) og de skal gå til egenkapital til leilighet

Vi sparer i fond i eget navn. Vi vil ha kontroll på pengene slik at de ikke bruker dem på tant og fjas når de blir 18....

• Liker 3
Skrevet

Mine foreldre satt den inn på konto, og sparte litt i tillegg. Så da jeg og broren min kjøpte egen bolig hadde vi en veldig solid egenkapital. Det var en super start på voksenlivet, og jeg kommer til å ha bedre økonomi resten av livet fordi mine foreldre klarte å gjøre den prioriteringen.

Og før jeg blir hengt - jeg har full forståelse for at dette ikke er mulig for mange. Men om alternativet er rent forbruk, og man ikke sparer til barna, bør man tenke seg om to-tre ganger nå når boligmarkedet er som det er.

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Den står på kontoen jeg bruker når jeg kjøper dyrere klær og utstyr for, f.eks. vinterdress, vintersko, sykkel, ski og sånne ting, sammen med halve bidragsforskuddet.

• Liker 1
Skrevet

Vi sparer i fond i eget navn. Vi vil ha kontroll på pengene slik at de ikke bruker dem på tant og fjas når de blir 18....

Fond har jeg null peiling på,så det ble ikke vurdert.Overformynderiet hadde ansvaret før pga summer over 75.000 Nå har fylkesmann overtatt for Overf.

Greit for oss,pengene går nå snart over i en ny konto.Som vi styrer :)

AnonymBruker
Skrevet

luis vutton

Anonymous poster hash: 478ae...04e
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...