Gå til innhold

Hva kommer bryllupet deres til å koste??

*Lene*

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Aner ikke. Men jeg ser jo hva folk skriver om hva ting koster, eks blomster, fotograf, lokalleie, frisør osv

Tilbudet er jo også mye større her, er ikke alle bygder som kan tilby fancy restaurant med kuverter til 1500 kr.

Åh, då så... Fotograf og frisør har vi i familien, så det er vel mat og klede som kjem til å koste mest for oss, tenker eg... Kan vel hende vi får nokon venner til å lage mat også, kanskje..

Kor mykje brukar de på kjole og dress, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er definitivt IKKE rik. Vi begynte å spare alt vi kunne da jeg ble fridd til! Vi får ett lite symbolsk beløp av våre foreldre. Vi får også igjen rundt 29000 på skatten, så disse går med på å finansiere bryllupet! Det som koster mest hos oss, er definitivt maten! (pluss kjolen min da :oops: ) Baren kunne vi heldigvis ha med selv, så det har vi spart etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi havner som sagt på rundt 50 000 håper jeg.Baren lager vi selv,og koldtbordet koster bare 140,_ pr. snute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreldre som betaler festen, vi betaler ikke så mye selv. Det vi skal betale har vi spart opp penger til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup kom på 200.000,- inkl bryllupsreisen. Vi betalte alt selv, og begynte å spare da vi forlovet oss (13 mnd før bryllupet).

60 gjester. Kuvertpris 1350,-. I tillegg hadde vi fri bar, og fikk ikke ha med oss egne drikkevarer.

Dagen gikk fort, men det var verdt hver eneste krone.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er også veldig heldige som får hjelp av våre foreldre.

Mine foreldre er skilt og gift på nytt, så festen deles på 3 foreldrepar.

Vi skal betale brudebukett, fotograf og ringer selv. Regner med at sistnevnte kommer på ca. 15 000,-/20 000,-

Skal også betale evnt. bryllupsreise selv.

Kjole vant jeg :ler:

Klær til brudgom og til brudebarna (en har vi fått gratis) betales av foreldrene våre.

Trodde virkelig aldri i verden bryllupet ville koste rundt 100 000,- :o

Når vi begynte å sette opp budsjett, fant vi fort ut at det kostet en del ja.

Vi ordner det meste selv, dvs. kjøper inn drikkevarer osv. Så sparer inn en del på dette.

Vi ville ha alle til middag, og gratis drikke hele kvelden - derfor blir det nokså dyrt. Har prøvd å spare inn her og der, men allikevel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, "rike" er heller ikke vi, men vi har begge godt betalte jobber, og har derfor privatøkonomi til å håndtere et beløp som dette.

I jobbene våre, har vi også bonusordninger,noe som gjør at vi kommer over større summer fire ganger i året, så det gjør ikke noe svært innhugg i økonomien vår, og da er det liksom OK, synest vi.

Synest det er oftere at folk henger seg opp i de som bruker større summer enn gjennomsnittet, av en eller annen grunn. Er det noen som sier de har budsjett på kr. 40.000,- , er det liksom ingen som leer på øyenbrynet???

Det er ikke kostnaden som betyr noe, men hva man får ut av de kronene man bruker, og alle har jo forskjellige ønsker for bryllupet sitt også?

klem

ninach

PS!! LYKKE TIL JENS!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sier de har budsjett på kr. 40.000' date='- , er det liksom ingen som leer på øyenbrynet???[/quote']

Synes du at de burde det??

Kan ikke skjønne at 40 000 er noe å lee på øyenbrynet over..

Jeg kan derimot godt forstå at folk legger merke til det når folk gjør ting som er "mer uvanlig"..

Er det ikke alltid slik da? At det som er gjennomsnittlig blir lagt lite merke til mens det som er mer uvanlig blir lagt mer merke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåveis: Joda, du har rett i det, men jeg begynner av og til å få følelsen av å måtte "forsvare" at vi bruker mer på bryllupet vårt, enn gjennomsnittet. - Det var bare det!! :wink:

klem

ninach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåveis: Joda' date=' du har rett i det, men jeg begynner av og til å få følelsen av å måtte "forsvare" at vi bruker mer på bryllupet vårt, enn gjennomsnittet. - Det var bare det!! :wink: [/quote']

Det tror jeg er vanlig i mange sammenhenger..

Når folk gjør andre valg en det folk forventer blir reaksjonene ofte slik at man føler at man må forsvare seg...

Folk som velger å ikke få barn føler ofte at de må forsvare seg f.eks.

Jeg sier ikke at jeg ønsker at det skal være slik, men jeg sier at det virker ganske uoppnåelig å fjerne dette 100%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med å bruke ca. 70.000,-. Har vært oppe iatdet kunne bli litt over 100.000,-, men nå ser det ut til at vi klarer å få det ned i 80.000 - 90.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig ser det ut som vi havner på ca. 85 000. Da er det middag til 45 og kaffe til ca 60.

Vi har ikke utgifter til klær (jeg har betalt noen hindrelapper for stoff til kjolen - mamma syr, og kjæresten skal bruke bunad som han alikevel hadde fått sydd til seg), og vi har heller ikke regna inn bryllupsreise i budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vårt bryllup kommer til å koste 70-75.000 kroner med 55 gjester. Og da har vi slett ikke sløst. Jeg har kjøpt brukt kjole, ei venninne skal være fotograf og vi bruker ikke penger på brudebil.

Lokale med mat og drikke koster mest hos oss.

Bryllupsreise er ikke regnet med, for ferie ville vi jo dratt på uansett. Vi elsker å reise og har de siste årene prioritert å bruke penger på dyre ferier i stedet for å kjøpe oss en bil f.eks.

Ingeline - mindre enn fire måneder igjen til bryllup nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir rundt 80 gjester, og regner med at alt i alt (unntatt bryllupsreise), havner vi rundt 120-150 000...

Det er masse penger, og vi ønsker å la dette bli en spesiell dag for både oss som brudepar og famile og venner som gjester.

Sier ikke at andre som ikke bruker masse penger, ikke gjør dette til en spesiell dag, for bryllupsdagen er spesiell for alle, men vi har valgt å legge pengene i bryllupsfesten, og ikke bryllupsreisen.

Dette er jo tross alt en dag som man skal huske resten av livet... :P

Vi er så heldig at vi har foreldre som hjelper til med noe penger, men vi betaler også mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo tross alt en dag som man skal huske resten av livet... :P

Mine foreldre husker nesten ingenting av sitt bryllup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre husker nesten ingenting av sitt bryllup...

Uff. Det hørtes ikke gøy ut. Den dagen jeg skal gifte meg skal jeg sørge for at dagen huskes. Jeg kommer alikvel ikke til å bruke 100.000 på bryllupet, men det er fordi vi ikke har så mye familie som vi ønsker at skal komme. Vi vil bare ha de aller, aller nærmeste + noen venner.

Hadde vi invitert hele røkla fra min side, hadde nok vi også måttet regne med å bruke rundt 100.000. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg må spørre dere som er godt igang med dette...planlegging å alt slikt.

vi har ikke så veldig go råd, så det blir et "billig" bryllup hvis vi ikke får hjelp.

har dere erfaring med å ikke be om gaver i form av f.eks vaser, brødristere o.l, men heller be om pengegaver for å finansiere bryllupet?

jeg har tenkt mye i disse baner, men uannsett så blir ikke bryllupet før til neste sommer hvis det skjer da....

er nesten litt flaut å spørre om pengehjelp, men vi har ikke så god økonomi, har gjeld å slikt.

heldigvis skal moren min sy kjolen, så vi sparer litt på d. å får hun vilja si så syr hun klær til brudgommen åsså. (har middelalderstil på klærne.)

takk på forhånd for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst på vår ønskeliste står penger.Forhåpentligvis ikke for å finansiere bryllupet,men håper på å kjøpe ny sofa,nye tepper og slikt som er for dyrt for en gjest å gi i gave. Vi har bodd sammen i 8 år,og har allerede "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...