Gå til innhold

Kattemat

~Viva~

Anbefalte innlegg

Noen av dere har skrevet i andre tråder at det faktisk lønner seg å kjøpe dyr kattemat fordi kattene spiser mindre av dette fôret. Vurderer å gå over til dette (har frem til nå kjøpt billig-billig mat), så jeg lurte på om dere kunne svare på disse spørsmålene:

a. Hva heter fôret du kjøper, hvor får du kjøpt det og hva koster det (kilopris)

b. Hvor mye kjøper du av gangen, og hvor lenge varer sekken?

c. Hvor mange katter har du?

d. Hvor mye tror du at du bruker på kattemat i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg bruker Iams adult. Kjøper 10 kilossekker til ca 450 kr (litt usikker, husker ikke helt) og den varer 4-5 mnd for min ene katt. Blir ca drøye hundrelappen i mnd og det synes jeg er rimelig.

Bare husk at å kjøpe kvalitetsfor er MYE billigere når du kjøper store sekker enn bare enkilossekker. Foret holder seg godt så lenge du oppbevarer det i en tett beholder på et tørt sted. Jeg har en stor beholder i en bod + en litt mindre i kjøkkenskapet som jeg etterfyller fra den store. Litt enklere slik i det daglige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vi bruker royal canin light, til vår ene katt. Vi kjøper ti kilos sekker til 450 kr. Blir nesten hundre kroner i månden på tørrfor. I tillegg koker jeg av og til litt fersk fisk til han, og av og til får han litt tuna fra boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...